CITAT (solsken @ 28-04-2005, 15:50)
Dekorera ditt plank med krukor, korgar och annat vackert. Fint blir planket också om man varierar byggnadsstilen, liggande/stående brädor etc. Sätt en spalje på utsidan, solsidan, och låt någon solälskande klätterväxt förgylla det. Kanske en ros som får vackra nypon på hösten? Är du rädd för att det blir för kompakt kan du faktiskt sätta fönster i planket. Kanske kan du hitta ett gammalt spröjsat? Det blir titthål in i din vackra trädgård och samtidigt ljusinsläpp.
Titta på alla plank du åker förbi när du är ute så får du kanske idéer.
Den skuggiga insidan kan du låta en frodig Pipranka klä in. Det finns många vackra skuggväxter. Lycka till! Fotografera resultatet så vi får se!
Just detta med att sätta in fönster var det första jag tänkte på.
Det ger ett orginellt intryck, släpper in mer ljus och låter förbipasserande få förundras över trädgården...
Mina föräldrar har faktiskt sågat ut ett fönster i en liten korridor i huser (utan ytterfönster). Fönstert är alltså mellan två rum, och det blev verkligen jättebra! Hur gulligt som helst.
Fast jag är glad att de väntade tills jag flyttade hemifrån, för fönstret leder in i mitt gamla flickrum.