Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kvällen är här och jag är ledsen
          *solis*
          Inlägg 17-05-2005, 21:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

Det är kvällen och jag känner mig ledsen;tänker på min mamma som skall begravas den 28 i denna månad sad.gif
          Det konstiga är att jag både saknar henne och är samtidigt glad för att hon slipper lida.

Jag kommer att inte åka på hennes begravning dels för att jag orkar inte resan dit och för att jag inga pengar har för att resa sad.gif

Det är som att kännslorna först nu kommer ikapp; detta att mamma är borta för alltid sad.gif

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Helen i Piteå Zo...
          Inlägg 17-05-2005, 21:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 431
          Medlem nr: 72

Sänder en tröstande tanke och kram till dig .......... / Helen

--------------------
          Besök gärna min hemsida: helens-tradgard.se
          eller min Blogg: http://helenstrdgrd.blogspot.com

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 17-05-2005, 21:20
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (solis @ 17-05-2005, 22:13)
          Det är kvällen och jag känner mig ledsen;tänker på min mamma som skall begravas den 28 i denna månad sad.gif
          Det konstiga är att jag både saknar henne och är samtidigt glad för att hon slipper lida.

Jag kommer att inte åka på hennes begravning dels för att jag orkar inte resan dit och för att jag inga pengar har för att resa  :(

Det är som att kännslorna först nu kommer ikapp; detta att mamma är borta för alltid sad.gif

Men snälla Solis... inte kan det vara sååå illa ställt att du inte kan åka till din mammas begravning.
          Jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg.
          Om inte det går att ordna på annat sätt så tycker jag att du ska vända dig till det sociala i kommunen och lägga fram problemet... tror nog att du kommer att få hjälp till respengar.

För mig känns det som totalt ofattbart att ens kunna tänka tanken att inte närvara vid sin mors begravning, sad.gif

Citera
          Ylva i Dalarna
          Inlägg 17-05-2005, 21:21
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 164
          Medlem nr: 797

Hej Solis!

Visst är det konstigt att samtidigt som man känner att livet står stilla och allt aldrig mer blir som förr så går det ändå vidare. jag menar, gräset växer, blommorna slår ut, fåglarna kvittrar som alltid, våren kommer med stormsteg som om den inte brydde sig ett dugg...
          kanske är det just i det och här...som man kan finna styrkan att gå vidare i sorgen och känna...att fast allt är meningslöst för en tid så gå livet vidare..och våren...och känslorna...och glädjen..ja, faktiskt! Glädjen över alltings förgänglighet, liv och död, finns där bland sorgen.

Varma hälsningar Ylva

--------------------
          Har en gård i Dalarna som heter Vargheden (har facebooksida och hemsida med samma namn!) Islandshästar, höns, perennträdgård, köksträdgård, växthus, hantverk. Ett mysigt och personligt B & B!

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 17-05-2005, 21:23
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Känner med dig solis wub.gif .

Känner så väl igen det du skriver om att man är både ledsen och glad på en gång. Det var likadant för mig när min mamma gick bort.

Ledsamt att du inte kan åka på begravningen.Hoppas du inte känner dig alltför nedstämd av det.

Skickar massor av kramar till dig . wub.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Posse
          Inlägg 17-05-2005, 21:29
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (solis @ 17-05-2005, 22:13)

Jag kommer att inte åka på hennes begravning dels för att jag orkar inte resan dit och för att jag inga pengar har för att resa  :(

Du skriver "kvällen är här och jag är ledsen" och du saknar tydligen mamma som är borta för alltid... så nog tycker jag att du verkligen ska försöka på alla sätt att kunna närvara vid begravningen.

Citera
          *solis*
          Inlägg 17-05-2005, 21:41
          Länk hit: #7

Medlem

Det är märkligt hur ens tankar förändras.
          Jag har nu börjat verkligen vilja vara på mammas begravning och jag vill även se henne för sista gången.

Jag har liksom inte kunnat ta till mig förran nu att hon är nu död,först idag har jag kunnat gråta och börja sörja.

Jag skall se om det finns att köpa billiga flygbiljetter till Finland.Har läst nånstans att det är billigare att flyga.

Båtresan är för mig alldeles för jobbig och dessutom helt ensam!

Tyvärr är min ekonomi på existens minimum på grund av egen dumhet tidigare sad.gif

Men jag kanske kan låna lite pengar.Sonen sa att han vill ge mig 1000 kronor!Dessutom sa han att kyrkan kanske kan hjälpa!?

Citera
          Reserv
          Inlägg 17-05-2005, 21:47
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Ska inte dina barn gå på mormors begravning? ohmy.gif Fast å andra sidan så kanske ni inte haft sån kontakt, vad vet jag wink.gif Mina ungar skulle inte få eller vilja stanna hemma om mormor/morfar eller farmor/farfar skulle begravas unsure.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 17-05-2005, 21:48
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

SOLIS, tänker på dig !Och hur vore det om du skulle hörsamma Felix Mattes och numera också mitt råd. Presentera det för det sociala så är jag säker på att du får hjälp och kan åka på begravningen. Jag tror det också skulle vara din mors önskan och hopp. Klart att hon ville ha sina nära och kära hos sig! För dig skulle det också kännas väldigt bra att ha följt henne till sista vilan. Att få vad med!
          Och det är klart att du är ledsen, speciellt på kvällen. Det är svårt, vet vet så vä!

Socialen finns där och de är till för att hjälpa dig i denna din svåra stund!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          *solis*
          Inlägg 17-05-2005, 21:56
          Länk hit: #10

Medlem

Tack för allt tröst och alla råd. I morgon ringer jag till socialen.

Mina barn har inte haft när kontakt med min mamma,tyvärr;inte jag heller men den biten är försonad eller hur man säger.

Det är precis som att mamma kalla mig för att komma till hennes begravning wub.gif

Så det måste gå att ordna på något vis!!!

Det är skönt att ha vänner här även fastän vi aldrig har träffats wub.gif

Citera
          Fialotta
          Inlägg 17-05-2005, 22:07
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Skönt att läsa att du tänker göra allt för att åka till din mammas begravning...kommer att kännas bättre för dig efteråt att du åkte i alla fall...du vet...man måste göra ett avsked av sina föräldrar för att kunna gå vidare i livet...annars gnager det hela tiden...även om man inte haft någon bra kontakt...
          Do it!!!!!!

--------------------
          *maudan*

Citera
          *solis*
          Inlägg 17-05-2005, 22:11
          Länk hit: #12

Medlem

Jag har samtidigt varit lite rädd för mina egna kännslor som kan bubbla upp på begravningen;eftersom jag vet inte hur jag klarar av det men nu vill jag åka i alla fall.

Citera
          *solis*
          Inlägg 17-05-2005, 22:13
          Länk hit: #13

Medlem

Tack allihoppa för alla era goa och omtänksamma ord wub.gif
          Nu kan jag gå och sova nu när jag vet hur jag vill göra.

Citera
          ninnisky
          Inlägg 17-05-2005, 22:15
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Din bror i Finland kanske kan hjälpa dig ekonomiskt med pengar till resan om det skulle vara så illa att socialen inte ger dig.Vet sedan tidigare att en biljett Stockholm -Helsinfors kostar strax över 3000:- (flyget) Om alla hjälper till litet så ska du se... att du kommer iväg.

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Posse
          Inlägg 17-05-2005, 22:51
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (solis @ 17-05-2005, 23:11)
          Jag har samtidigt varit lite rädd för mina egna kännslor som kan bubbla upp på begravningen;eftersom jag vet inte hur jag klarar av det men nu vill jag åka i alla fall.

Kanske kan man påstå att cermonierna i samband med en begravning just är till för att känslor ska få tillfälle att "bubbla upp"....

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 17-05-2005, 23:05
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Vet inte riktigt vilka känslor du menar Solis men jag håller med Posse. Det du känner måste få komma ut. Det är inte bra att stänga dem inne. Det vet du själv mycket väl Solis har jag förstått men jag kan också förstå din rädsla.

Hoppas du kan få möjlighet att göra det du vill . Var inte rädd för att be om/ta emot hjälp i en sådan jobbig situation.

Kram wub.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          netaave
          Inlägg 18-05-2005, 08:47
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Det är jätteviktigt att få ta farväl och på så sätt kunna fortsätta sorgearbetet. Tyvärr mal soc kvarnar långsamt så du hinner inte få pengar därifrån till den 28:e om du inte varit där förut. Jag har precis hjälpt en familj ta kontakt med dom och det är en diger utredning som ska till stånd för bedömning av rätten till bistånd.
          Mitt råd är att du absolut ska försöka åka, och ta kontakt med diakonissan i din hemförsamling och hör efter om dom kan skjuta till de pengar som du inte kan ordna på annat sätt.
          Tycker också du ska ha med dig ett eller flera av dina barn som stöd.

--------------------

Citera
          *solis*
          Inlägg 18-05-2005, 14:48
          Länk hit: #18

Medlem

Mina barn kan inte följa med:de vill så gärna men alla har vi ont om pengar och dessutom om alla skulle med så behövde 7 hundar passning!

Just nu är jag själv fullständigt förvirrad;jag vet varken ut eller in, hur jag vill göra!?

Jag får ingenting gjort här hemma , det enda tycks vara att jag kan sitta här framför datorn sad.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 18-05-2005, 14:58
          Länk hit: #19

Medlem

Allting är mycket märkligt för mig just nu; jag känner kaos inuti mig som att en JÄTTE VREDE är på väg att bubbla upp ohmy.gif
          Jag fattar ingenting;varför vrede just nu då kärlek behöver vara framme tänker jag, men jag känner endast fruktansvärt vrede som håller på att komma fram och jag känner mig så ledsen så samtidigt ohmy.gif sad.gif ohmy.gif

Gode Gud HJÄLP MIG!!!

Citera
          *solis*
          Inlägg 18-05-2005, 15:22
          Länk hit: #20

Medlem

Äntligen kan jag gråta och det kom inget vrede alls som jag trodde och var rädd för.

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 20:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon