Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dalai Lama kommer till Sverige, men vofför så DYYYYYYRT!!!
          gammelnalle
          Inlägg 07-06-2005, 16:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Dalai Lama, söndag 12 juni 2005, kl 13.30 i Göteborg.

Hans helighet Dalai Lama och ärkebiskop KG Hammar samtalrar kring temat: Looking for meaning in the present world . Samtalet leds av Annika Hagström och äger rum på Scandinavium den 12 juni 2005 kl. 13.30.

Priser 350.- resp 450:-

och jag som trodde att Buddister skulle vara fattiga...

men detta tycker jag luktar MAMMON lång väg.

Visst, det kostar att arrangera... men vid en konsert tex är det iallafall en hel stab av organisationer som skall jobba, Humpers, Roadies, ljud och ljus.. förband etc etc...

sleep.gif sleep.gif sleep.gif

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Hannele
          Inlägg 07-06-2005, 16:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (gammelnalle @ 07-06-2005, 17:37)
          och jag som trodde att Buddister skulle vara fattiga...

Därför behöver de bidrag till flygbiljett och hotell?

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Reserv
          Inlägg 07-06-2005, 16:43
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Tror du verkligen att det kommer att bli lika fullt som vid en konsert? wink.gif unsure.gif Visserligen så är jag ganska säker på att ena sonen skulle vilja gå, så han säger jag inget till rolleyes.gif Men som sagt var det kostar multum att hyra lokalerna och sen är det väl världens säkerhetspådrag skulle jag tro. Ska han bara till Götet?

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 07-06-2005, 16:46
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Är helt säker på att det kommer att vara fullsatt!

Kanske går överskottet till något välgörande ändamål.

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 07-06-2005, 17:41
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Honom såg jag på TV för inte sååå hemskt länge sedan och det jag såg fick mig att tycka att den mannen kan jämföras med vilken som helst.
          De svar han gav på ställda frågor var svepande och sade eg. ingenting som inte alla människor redan vet och har hört massor av gånger.

Vi satt här och undrade om "publiken" var hypnotiserad eftersom de såg alldeles saliga ut så fort han öppnade munnen.

Jag ger honom lika många plus eller getingar som jag skulle gett Ulf Ekman.

Förresten... varför kallas han Hans helighet ?
          Redan det låter skumt wacko.gif han är väl inte heligare än någon annan.

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 07-06-2005, 17:43
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

.......det är någon jag gärna skulle vilja lyssna på LIVE wub.gif
          Vissa människor sprider sådan värme och har en karisma som kanske(?) är svår att förmedla i TV.....vad vet jag.

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          andersen
          Inlägg 07-06-2005, 18:00
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 4 130
          Medlem nr: 51

CITAT (Felix matte @ 07-06-2005, 18:41)
          Honom såg jag på TV för inte sååå hemskt länge sedan och det jag såg fick mig att tycka att den mannen kan jämföras med vilken som helst.
          De svar han gav på ställda frågor var svepande och sade eg. ingenting som inte alla människor redan vet och har hört massor av gånger.

Vi satt här och undrade om "publiken" var hypnotiserad eftersom de såg alldeles saliga ut så fort han öppnade munnen.

Jag ger honom lika många plus eller getingar som jag skulle gett Ulf Ekman.

Förresten... varför kallas han Hans helighet ?
          Redan det låter skumt wacko.gif han är väl inte heligare än någon annan.

Hmm Ulf ekman och Dalai lama är en viss skildnad med antal medlemmar kontra livets ord och buddismen.

Jag skulle åxå vilja se honom är det någon som vet om han kommer till stockholm?

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          *solis*
          Inlägg 07-06-2005, 18:03
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

dalai Lama skulle jag verkligen vilja träffa wub.gif Han är så full av kärlek wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 07-06-2005, 18:15
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Det här säger väl allt.

hittat på nätet:

För då ska han tala, den vise, som sedan fyra års ålder skolats i den buddhistiska läran om livet, allt sedan han upptäcktes genom en rad märkliga tecken som den nya inkarnationen av den fösta heliga Dalai Lama.

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 07-06-2005, 18:20
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

CITAT
          För då ska han tala, den vise, som sedan fyra års ålder skolats i den buddhistiska läran om livet, allt sedan han upptäcktes genom en rad märkliga tecken som den nya inkarnationen av den fösta heliga Dalai Lama.

Det har säkert skrivits "värre" saker om honom.....men det är ju inget jag har sett och hört honom sitta och "skrävla om" själv. Han må säga saker och ge oss visdomar vi har hört om och om igen men så länge vi inte lever efter vad vi egentligen "vet" så tycker jag nog att det tål att upprepas wink.gif

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          SannaLasso
          Inlägg 07-06-2005, 18:23
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 311
          Medlem nr: 5 324

VA? Ska han komma hit IGEN???? blink.gif

Citera
          SannaLasso
          Inlägg 07-06-2005, 18:58
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 311
          Medlem nr: 5 324

...men det kanske inte är samma en som var här förut? Dalai Lamorna är väl som Påvarna och Kungarna, den ene efterträder den andre i evighet amen. sleep.gif

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 07-06-2005, 19:53
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

jag missade tydligen poängen...

Jag beundrar verkligen Dalai Lama och respekterar HANS åsikter...

och tror inte för en minut att han gör stora pengar på sitt besök...

men VEM är det då som tjänar storkovan... har inte sett en rad om att överskott skulle gå till nåt "välgörande" ...

var det inte nå't om månglarna i templet......

Men visst jag KAN ha fel...det kanske är värt 350:-

Citera
          Ophelia
          Inlägg 07-06-2005, 19:56
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (SannaLasso @ 07-06-2005, 19:58)
          ...men det kanske inte är samma en som var här förut? Dalai Lamorna är väl som Påvarna och Kungarna, den ene efterträder den andre i evighet amen. sleep.gif

laugh.gif

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 07-06-2005, 22:36
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Jag har ju haft förmånen att träffa HH Dalai Lama under 2 privata sessioner, bara han och jag. Stora samlingar har jag väl lyssnat på ett 20-tal gånger, alla då jag bodde och arbetade i Bodhgaya för FPMT.

Felix_matte, du kanske ser Buddhismen som något konstigt och udda men jag får väl erkänna att för mig så ter sig Buddhismen bra mycket vettigare än Kristendomen. Varför kallas till exempel Påven för Helighet? Är han så mycket heligare än dig eller mig?

Du tror inte på reinkarnation, Buddhister tror på reinkarnation. Att som du gör helt förkasta det och förlöjliga det är ju totalt befängt. Det är absolut inte bevisat att man kan bli reinkarnerad men hade du kollat vilka tecken det var på t.ex. HH Dalai Lama så hade du kanske förstått bättre...

Jag tror inte på Jesus eller Gud men inte förlöjligar jag dessa för det... eller i och för sig så, nu bestämmer jag mig för att göra som du. Alla som bekänner sig till Gud, Jesus, Kristendom, Islam, Muhammed etc. är bara sinnessvaga människor som inte tror att man kan hitta lyckan inne i sig själv utan måste vända sig till någon högre makt. En av de få religionerna som går stick i stäv med detta är just Buddhismen dock där man anser att upplysning och lycka kommer inifrån dig själv, inte från någon Gud! Buddha var ingen gud utan en vanlig människa som hittade vägen till upplysning..

--------------------

Citera
          GoSatta
          Inlägg 07-06-2005, 22:43
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 750
          Medlem nr: 3 737

"Alla som bekänner sig till Gud, Jesus, Kristendom, Islam, Muhammed etc. är bara sinnessvaga människor som inte tror att man kan hitta lyckan inne i sig själv utan måste vända sig till någon högre makt."

du borde läsa lite religions historia innan du vräker ur dig sånt där. om du gjorde det skulle du veta att både judendom kristendom islam handlar IGENTLIGEN om att hitta sin egen lycka/styrka/tro sen hur det ser ut i dom större organiserade religionern är en annan sak. Buddismen ser likadan ut, i alla dom större organiserade "kyrkorna" råder samma principer som i alla andra organiserade religioner.

All religion är stark hos tänkade människor, all religion korrupterar icke tänkade människor.

"Buddha var ingen gud utan en vanlig människa som hittade vägen till upplysning.. "

Nej visst Buddha var ingen gud enligt honom själv MEN flertalet av alla Buddister ser honom som en sådan ändå!

--------------------

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 07-06-2005, 22:49
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (GoSatta @ 07-06-2005, 23:43)
          "Alla som bekänner sig till Gud, Jesus, Kristendom, Islam, Muhammed etc. är bara sinnessvaga människor som inte tror att man kan hitta lyckan inne i sig själv utan måste vända sig till någon högre makt."

du borde läsa lite religions historia innan du vräker ur dig sånt där. om du gjorde det skulle du veta att både judendom kristendom islam handlar IGENTLIGEN om att hitta sin egen lycka/styrka/tro sen hur det ser ut i dom större organiserade religionern är en annan sak. Buddismen ser likadan ut, i alla dom större organiserade "kyrkorna" råder samma principer som i alla andra organiserade religioner.

All religion är stark hos tänkade människor, all religion korrupterar icke tänkade människor.

"Buddha var ingen gud utan en vanlig människa som hittade vägen till upplysning.. "

Nej visst Buddha var ingen gud enligt honom själv MEN flertalet av alla Buddister ser honom som en sådan ändå!

Jag säger inte att Kristendomen, Judendomen, Islam och flera andra religioner syfte är att finna lycka! Läs för i h-e vad jag skriver och gör inga egna tolkningar av det..

Jag skriver att de är sinnessvaga för att de vänder sig till en högre makt, dvs. Gud för att finna denna lyckan.

Jag har själv levt med Buddhister dygnet runt i över ett år, och väldigt väldigt få av dessa såg Buddha som en gud. Så innan DU vräker ur dig något sånt så ta reda på fakta!

--------------------

Citera
          GoSatta
          Inlägg 07-06-2005, 22:50
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 750
          Medlem nr: 3 737

du säger att alla krista judar muslimer väder sig tilllen högre makt, det är fel det gör inte alla.

Du säger att buddister inte gör det, det är fel det gör många.

Du drar förhastade slutsatser.

finns lika många olika buddister som det finns kristna som det finns muslimer. Det går inte att förenkla det så som du gjorde och genom det kalla folk svagsinnade. Det kallar jag okunskap.

--------------------

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 07-06-2005, 22:53
          Länk hit: #19

Medlem

Sen när vänder sig kristna inte till Gud?

--------------------

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 07-06-2005, 22:55
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (GoSatta @ 07-06-2005, 23:50)
          Du säger att buddister inte gör det, det är fel det gör många.

Varifrån har du fått detta? Kan du inte peka på ett dokument eller åtminstone något som backar upp detta påståendet?

--------------------

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 03:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon