Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ingemar!, öppet brev
          amaira
          Inlägg 11-08-2005, 11:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Jag vet inte vad du kan göra, och inte kan göra, men tror du inte att du kan ta och kolla upp de största "tjafsarnas" ip-nummer, inklusive de "nya" som brukar dyka upp på ett praktiskt vis där en gammal signatur tonar bort. Och helt sonika stänga av denne person från forumet.

"Någon" har klarat av att förpesta det här forumet under en lång tid nu.
          Det är obehagligt och inte särskiilt roligt.

Själv tar jag nu en paus härifrån, från ALLA avdelningarna, och återkommer om en vecka, för att se om något har lugnat ner sig eller förändrats.

Vill du mig något så maila.

Mvh. "amaira"/ Anne-Marie Björn, Mälaröarna.

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Smekajsa
          Inlägg 11-08-2005, 11:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 727
          Medlem nr: 3 230

" hear hear "

Citera
          kristerh
          Inlägg 11-08-2005, 11:54
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

Jag håller med amaira, nu får det vara slut med allt tjafs en gång för alla.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Bettson
          Inlägg 11-08-2005, 12:03
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Fullkomligt vidrigt är det att någon försöker roa sig på andras bekostnad genom att skapa konflikter.

Det behöver rensas riktigt ordentligt. Jag tror också att det är viktigt att alla, för att alla skumma misstankar och känslor som har blivit, får reda på vem idioten är som driver med oss.

Om Ingemar bara stänger av någon så förblir många obehagskänslor kvar i forat. Nu behöver skiten upp i ljuset ordentligt.

Vi behöver få veta vem "i stället för" är mera och hur många nick denna person verkligen har. Det kan vara åtskilliga. Väldigt vanligt vid trolling är ju att personer börjar argumentera med sig sjävla i hätska ordalag för att få andra att haka på.

Namnet behöver jag inte veta men jag vill veta vilka nick som är samma som "i stället för".

Är jag ensam om dessa känslor?

mad.gif mad.gif mad.gif

Citera
          Rossi
          Inlägg 11-08-2005, 12:04
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Jag håller med Bettson men förstår att Ingemar troligtvis inte kan ge ut den information som vi alla hade behövt. Men en spärrning av dem hade inte suttit fel och han kan ju faktiskt ge dem en varning.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Bettson
          Inlägg 11-08-2005, 12:09
          Länk hit: #6

Medlem

För övrigt har jag nyss kollat en sak.

"I stället för" har lagt ut ett PM som han påstår han fått från copycat.

Copycat påstås vara avstängd.

Det går intea att som gäst skicka PM till en medlem. Alltså är det med säkerhet fastställt att detta PM är falskt. Eftersom det är många som vet vem Copycat är IRL så tycker jag nog att det är i princip brottsligt att bete sig så här.

Eftersom PM mer eller mindre innehåller hot mot person så borde enbart detta leda till en riktig ordentlig utredning av vem personen är som utfärdar hot i annans persons namn.

Nu ber jag inte längre om att få veta vilka flera nick som döljer sig bakom signaturen "i stället för", nu kräver jag det.

Citera
          kristerh
          Inlägg 11-08-2005, 12:20
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Bettson @ 11-08-2005, 13:09)

Det går intea att som gäst skicka PM till en medlem. Alltså är det med säkerhet fastställt att detta PM är falskt. Eftersom det är många som vet vem Copycat är IRL så tycker jag nog att det är i princip brottsligt att bete sig så här.

Eftersom PM mer eller mindre innehåller hot mot person så borde enbart detta leda till en riktig ordentlig utredning av vem personen är som utfärdar hot i annans persons namn.

Nu ber jag inte längre om att få veta vilka flera nick som döljer sig bakom signaturen "i stället för", nu kräver jag det.

läser man det senaste inlägget från istället för så verkar det vara minst sagt skitzofrent wink.gif lite läskigt faktiskt wink.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          istället för
          Inlägg 11-08-2005, 12:21
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 6 344

Det är PM som har kommit till mej och jag ser inge fel i att lägga ut dom! Ingmar kan säkert kontrolera dess äkthet.

Citera
          silos
          Inlägg 11-08-2005, 12:22
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Bettson @ 11-08-2005, 13:03)
          Fullkomligt vidrigt är det att någon försöker roa sig på andras bekostnad genom att skapa konflikter.

Det behöver rensas riktigt ordentligt. Jag tror också att det är viktigt att alla, för att alla skumma misstankar och känslor som har blivit, får reda på vem idioten är som driver med oss.

Om Ingemar bara stänger av någon så förblir många obehagskänslor kvar i forat. Nu behöver skiten upp i ljuset ordentligt.

Vi behöver få veta vem "i stället för" är mera och hur många nick denna person verkligen har. Det kan vara åtskilliga. Väldigt vanligt vid trolling är ju att personer börjar argumentera med sig sjävla i hätska ordalag för att få andra att haka på.

Namnet behöver jag inte veta men jag vill veta vilka nick som är samma som "i stället för".

mad.gif mad.gif mad.gif

Jag skulle mer än gärna veta vem denne person är och varför han/hon håller på det viset ohmy.gif

Citera
          istället för
          Inlägg 11-08-2005, 12:28
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 6 344

Solis det får du inte jag skriver inget mera nu hej då alla.

Kommer inte att skriva något mera jag lovar.

Citera
          Zarah P
          Inlägg 11-08-2005, 12:37
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem nr: 6 191

I sådana fall är det mer än i princip brottsligt - det ÄR olagligt.
          Ärekränkning och möjligen också brott mot PUL...
          Synnerligen straffbart i bägge fallen. Hoppas att detta kan få personen ifråga att ta sitt förnuft tillfånga och radera sitt otrevliga inlägg...!

--------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman

Citera
          Tropeden
          Inlägg 11-08-2005, 12:39
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 188
          Medlem nr: 6 050

CITAT (Zarah P @ 11-08-2005, 13:37)

I sådana fall är det mer än i princip brottsligt - det ÄR olagligt.
          Ärekränkning och möjligen också brott mot PUL...
          Synnerligen straffbart i bägge fallen. Hoppas att detta kan få personen ifråga att ta sitt förnuft tillfånga och radera sitt otrevliga inlägg...!

Copycat 2 finns registrerad och jag har tidigare fått PM (snällt sådant!) från den användaren. "Istället för" påstår ju att Pm:et är från copycat 2.
          Därmed inte sagt att Istället för verkligen fått det.

Jag för min del har insett att jag hade fel om "istället för"s identiet.

--------------------
          Argumentera aldrig med idioter, de drar ner dig till sin nivå och vinner där på erfarenhet!

Citera
          Bettson
          Inlägg 11-08-2005, 12:42
          Länk hit: #13

Medlem

Vad jag kunde så så var copycat2 inte ens inloggad på morgonen när detta skrevs.

Det här är så sjukt så det stinker riktigt illa.

Får vi inte reda på vilka flera nick som i stället för har så kommer paranojan aldrig att släppa.

Alla kommer att misstänka alla och så skapas nya konflikter.

mad.gif mad.gif mad.gif

Citera
          silos
          Inlägg 11-08-2005, 12:46
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Bettson @ 11-08-2005, 13:42)
          Vad jag kunde så så var copycat2 inte ens inloggad på morgonen när detta skrevs.

Det här är så sjukt så det stinker riktigt illa.

Får vi inte reda på vilka flera nick som i stället för har så kommer paranojan aldrig att släppa.

Alla kommer att misstänka alla och så skapas nya konflikter.

mad.gif mad.gif mad.gif

Just det:jag blev faktiskt livrädd att alla skulle tro att jag skulle vara istället för sad.gif

Eftersom jag är såååå glad för att kunna vara tillbaka som silos och jag har verkligen lärt min läxa om hur man skall vara på ett forum smile.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 11-08-2005, 12:49
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (istället för @ 11-08-2005, 13:21)
          Det är PM som har kommit till mej och jag ser inge fel i att lägga ut dom! Ingmar kan säkert kontrolera dess äkthet.

Äkta eller inte äkta. Det finns väl något som kallas upphovsrätt också.

Citera
          pejori
          Inlägg 11-08-2005, 13:01
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

tror "istället för" har rekord i raderade trådar på kort tid biggrin.gif biggrin.gif
          inte illa pinkat av en "nybörjare" laugh.gif laugh.gif

tack ingemar wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          silos
          Inlägg 11-08-2005, 13:03
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (pejori @ 11-08-2005, 14:01)
          tror "istället för" har rekord i raderade trådar på kort tid biggrin.gif biggrin.gif
          inte illa pinkat av en "nybörjare" laugh.gif laugh.gif

tack ingemar wub.gif

JAAAA:ett STORT tack även ifrån mig Silos wub.gif

Citera
          farbror B
          Inlägg 11-08-2005, 13:09
          Länk hit: #18

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

CITAT (Bettson @ 11-08-2005, 13:03)

mad.gif mad.gif mad.gif

Kan vi inte också alla andra lära oss av det som hänt, så att vi inte..

1.medvetet skriver förlämpande saker. Finns ju ingen som helst anledning

2. klart och tydligt talar om , uifall någon trampar en på tårna
          (encounter: nu gör du mej illa! Jag vill inte att du gör mej illa!)

3. Ber om ursäkt om vi skojat för mycket.

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          kristerh
          Inlägg 11-08-2005, 13:22
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (farbror B @ 11-08-2005, 14:09)
          Kan vi inte också alla andra lära oss av det som hänt, så att vi inte..

1.medvetet skriver förlämpande saker. Finns ju ingen som helst anledning

2. klart och tydligt talar om , uifall någon trampar en på tårna
          (encounter: nu gör du mej illa! Jag vill inte att du gör mej illa!)

3. Ber om ursäkt om vi skojat för mycket.

[/color][/b]

tycker jag låter som en bra idé.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          netaave
          Inlägg 11-08-2005, 13:24
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Bra skrivet farbrorn!
          Jag har en åsikt till och det gäller också avstängningar, om man blivit avstängd från forumet så finns det en orsak till det, och då tycker jag att man inte ska kunna komma tillbaka utan att först haft en dialog med moderatorn. Denne ska alltså kunna se till att just den datorns användare inte kan logga in före det. Är detta för krångligt?

Sen vill jag också klargöra att jag har inget personligt emot dig "silos", och jag skriver inte det här med tanke på dig. Har inte läst och vet alltså inte varför du blev avstängd. Och det här gäller ju uppenbarligen fler.

--------------------

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 22:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon