CITAT (Hamilton @ 05-09-2005, 16:46)
CITAT (karjo @ 05-09-2005, 15:59)
.......Jag har fått höra att kläderna inte blir torra lika fort eller lika bra i en kondenstumlare. Vad säger du om det?...
..... men fukten, den vill man väl inte ha ut?..
Kläderna torkar lika fort i båda, vad som kan göra skillnad är STORLEKEN på tummlaren, större torkar naturligt vis tvätten fortare än om du har en mindre.
Fukten samlas i en behållare, vattnet som samlas anses av många vara väldigt bra att vattna vissa känsliga blommor (kalk känsliga)
Jag har erfarenhet av båda sorterna av tummlare och personligen föredrar jag kondens tummlaren.
Jag har också erfarenhet av båda sorterna. Kondenstumlaren är att föredra. Men i stället för att tömma behållaren (som dessutom varnar med ett pip när den är full) har jag lett en slang till närmaste avlopp. Enkelt och bekvämt och dessutom förberett på Boschtumlare ! Vill jag ha vatten till blommorna kan jag alltid koppla bort slangen.
Det stämmer att det tar något längre tid i en kondenstumlare - jag kör ofta "stryktvätt", fast jag inte stryker kläderna. Går fortare och blir lika bra!
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...