Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jag börjar tröttna, Och då är det långt gånget.
          Bettson
          Inlägg 06-09-2005, 11:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jag blev fruktandvärt ledsen den dag då småprat fick en egen avdelning.

Inte över det praktiska i det hela, en mera renhet i diskussionenrna. Utan mera dessa ständiga kommentarer från medlemmar som anser sig lite finare än andra. Inte ens så kunde småpratsavdelningen ligga som en avdelning över de andra utan stort mellanrum för att ytterligare visa distansen till " de där andra".

"Dom där andra" vill vi bli av med. Sedan så fortsatte tjafset om att småpratsavdelningen tog för mycket plats.

Samtidigt så kommer "de finare" medlemmarna ständigt in och fäller fula kommentarer. Börjar gärna sin litianina med att jag brukar inte skriva på småprat eftersom det håller så låg nivå men nu........Och så hasplar de ur sig en massa skit som ligger på ännu lägre nivå. Kommentarer som att jag och många andra skulle bli glada om ni på småprat försvann härifrån, skaffa en chat, kontakta msn....Ogrundade anklagelser om vem som är vem osv.

Visserligen blir småprat då och då ett fält för vissa knäppgökar som ställer till oreda, dubbla identiteter, trolling och annat jäkelskap. Sådant får man försöka hand ha så gott det går. Men det är masterns sak. I samhället i övrigt så är det så att man är skyldig till man är dömd.

Ibland kommer det en extremeist med extremåsikter och attityden alla ska tycka som jag annars jäklar. Sådant finns på alla fora. Oftast så tröttnar de efter ett tag eller också blir de avstängda.

Läste Azemans gästspel på djur och natur. Jag kan instämma i att hennes inlägg om jakt inte här hemma på djur och natur. Åsikter hör hemma på småprat. Inte delar jag Azemans åsikt heller.

Det jag inte är glad över att se är uttryck som "kvalite" genast luftade. Svara inte på detta inlägg av låg kvalite. Flera ger uttryck för att inlägg av låg kvalite hör hemma på småprat.

Alltså man kan inte ens en gång säga att ämnet hör hemma på småprat.

Nej då, inlägg av låg kvalite hör hemma på småprat.

Är det så att människor som skriver på småprat är människor av lägre kvalite också.

Tänker med lägre kvalite, avhandlar ämnen med lägre kvalite och kan inte disskutera.

Diskussionerna är inga diskussioner utan sk jams. Det tas fram ordbok för att befästa vad en diskussion är, avsett för de idioter som inte begriper vad en diskussion är dvs så som den sk läraren anser att de skall vara.

Det verkar också som om vissa medlemmar behandlar småprat som vissa rökare gjorde med rökkupeérna på tågen. Man beställer biljett i rökfri vagn eftersom man vill ha bra luft. Sedan går man in i rökkupén och röker för fullt. Vilket gör att de stackarna som sitter i rökkupèn vilka ibland tom är icke-rökare och inte har fått tag på någon annan biljett får i sig rök för fem gånger antalet förmodade rökare i rökkupén. Dvs man ha sina diskussioner på ena forat. Så när man är på dåligt humör, har behov av att platta till folk, vill visa sig bättre än andra då gör man ett gästspel på småprat och häller ur sig galla för där kan man bete sig hur som helst.
          Ofta berömmer man sig av att vara rak. Det är väl en OK egenskap så länge man inte är elak. Att vara plump och elak är inte detsamma som att vara rak. Det är en ren förolämpning till de personer som är raka.

Vad man vill göra och vad man gör behöver ofta inte överenssstämma har jag märkt. Vad folk tycker om en och vad man vill eller tror att de tycker behöver inte heller stämma överenns.

Jag vill inte uppfattas om om jag JAMSAR, är ointelligent, håller DISKUSSIONER PÅ LÅG NIVÅ och är en sämre människa som ska hålla sig i skamvrån.

IRL uppfattas jag ofta som en tråkig, men snäll arbetsmyra. Empatiskt problemlösare. Har oftast policyn att om jag inte har något positivt att säga så håller jag käften. Fast jag letar alltid, för lite pratsjuk är jag.
          När jag väl säger något jobbigt eller mindre kul budskap till personer så lyssnar man alltid eftersom jag så sällan säger något elakt fast även det händer.

Nehej. nu var det nog med JAMS, inlägg på låg nivå och babbel för min del.
          Fast det är väl ok. Jag håller till på småprat. Just nu i alla fall.

sad.gif wacko.gif sad.gif

Citera
          17 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          stennie
          Inlägg 06-09-2005, 11:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 325
          Medlem nr: 1 786

Bra skrivet Bettson !! sleep.gif

--------------------
          Mvh, Stennie!

Pågår!

Citera
          AnitaO
          Inlägg 06-09-2005, 11:29
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 12:03)
          Man beställer biljett i rökfri vagn eftersom man vill ha bra luft. Sedan går man in i rökkupén och röker för fullt. Vilket gör att de stackarna som sitter i rökkupèn vilka ibland tom är icke-rökare och inte har fått tag på någon annan biljett får i sig rök för fem gånger antalet förmodade rökare i rökkupén. Dvs man ha sina diskussioner på ena forat. Så när man är på dåligt humör, har behov av att platta till folk, vill visa sig bättre än andra då gör man ett gästspel på småprat och häller ur sig galla för där kan man bete sig hur som helst.

Det bästa jag läst på länge smile.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Reserv
          Inlägg 06-09-2005, 11:35
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Törs jag säga det samma? Mycket långt och lika läsvärt.

Citera
          netaave
          Inlägg 06-09-2005, 11:38
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Dagens ros till dig, Bettson!

--------------------

Citera
          amaira
          Inlägg 06-09-2005, 11:40
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Bra skrivet, som alltid, Bettson wub.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Gillan
          Inlägg 06-09-2005, 11:42
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Du får en hel bukett rosor av mig wub.gif smile.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Tropeden
          Inlägg 06-09-2005, 11:43
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 188
          Medlem nr: 6 050

wub.gif

--------------------
          Argumentera aldrig med idioter, de drar ner dig till sin nivå och vinner där på erfarenhet!

Citera
          Kathy
          Inlägg 06-09-2005, 11:45
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Jag har hållt mig utanför dessa "strul-trådar" så jag har inte följt debatterna, men tycker att det var mycket bra skrivet, Bettson. wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 06-09-2005, 11:47
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Mitt i prick Bettson!
          De här får du från mig

Citera
          Zarah P
          Inlägg 06-09-2005, 11:47
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem nr: 6 191

CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 12:03)
          Ofta berömmer man sig av att vara rak. Det är väl en OK egenskap så länge man inte är elak. Att vara plump och elak är inte detsamma som att vara rak. Det är en ren förolämpning till de personer som är raka.

Har oftast policyn att om jag inte har något positivt att säga så håller jag käften. Fast jag letar alltid, för lite pratsjuk är jag.

Dessa rader var bland de klokaste, och mest tänkvärda jag läst på mycket länge.
          ALL heder åt de ibland oss, som hellre är tysta, än elaka!
          RESPEKT åt dem som hellre ser det vackra i sina medmänniskor, än deras eventuella fula drag.
          TACK för att det finns folk som fortfarande vågar ge en spontan komplimang, hellre än att framföra ett klagomål - men som ändå sätter ner foten när spydigheter/elakheter benämns som ärlighet.

Det behövs fler som du i världen, Bettson!

wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman

Citera
          Fialotta
          Inlägg 06-09-2005, 11:58
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Härligt att läsa vad du tycker Bettson...och jag håller med dig.
          Jag är själv en sån som är positiv för det mesta...men kan bli förbenad ibland...men jag har lärt mig att tänka ett varv till innan jag postar nåt som är negativt på ett forum där man inte ser kropps språket på folk...blir ju lätt missförstånd då.

Kramis på dig wub.gif wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Bettson
          Inlägg 06-09-2005, 12:32
          Länk hit: #13

Medlem

Jaha, så sitter man här och känner sig som en idiot igen.

kvalite är en nyregistrerad medlem sedan 2005-08-31. Tydligen har denne följt forat länge och känner till min alkilleshäl. Småprat= låg nivå. Det var nog meningen att jag skulle gå igång.

Jag brukar uppmana folk att inte gå på sådan här skit men så trampar man i färgburken med tio liter målarfärg själv.

Känslorna är dock äkta fast jag brukar inte lufta dom så där utan vidare.

Citera
          mulle
          Inlägg 06-09-2005, 12:35
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

wub.gif
          Väl uttryckt, Bettsson!

Men jag håller inte helt med dig vad pratet om de "finare" beträffar.
          Jag tycker tvärtom att "veteranerna" här gör allt för att hjälpa och dela med sig av sin erfarenhet och kunskap. Om och om igen orkar de svara på frågor, förklara och ge råd.
          Jag har under mitt år här på Forumet blivit mycket väl bemött, tonen har alltid varit varm och vänlig trots att en del av mina frågor måste kännas irriterande naiva för en som kan sin sak.
          Det är nästan uteslutande på Småprat som det hettar till och tjafsas lite men mig stör det inte det minsta. Tvärtom, det är ju roligare då det är lite kryddat!
          wub.gif
          Mulle

Citera
          Hannele
          Inlägg 06-09-2005, 12:36
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Tack för de orden, stack i hjärtat.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Kathy
          Inlägg 06-09-2005, 12:42
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Hannele @ 06-09-2005, 13:36)

? ? ?

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 06-09-2005, 12:53
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Scrollan @ 06-09-2005, 13:42)
          CITAT (Hannele @ 06-09-2005, 13:36)

? ? ?

Tar mig friheten att svara för Hannele eftersom jag förstår hur hon menade.
          På Finska säger man "Pisti sydähmen" = rakt översatt blir det "stack i hjärtat = berörde mig (djupt) wub.gif

minns inte om det heter "pisti eller kosketti

Citera
          Fenja
          Inlägg 06-09-2005, 13:05
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag tror att det är många som börjar tröttna av lite olika skäl...

Det är visst någon av medlemmarna här som har en devis som säger något i stil med: Du kan bara bli nedtryckt/förolämpad om du tillåter det. Kanske något att lägga på minnet i dessa tider...

Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Bettson
          Inlägg 06-09-2005, 13:13
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (mulle @ 06-09-2005, 13:35)
          wub.gif
          Väl uttryckt, Bettsson!

Men jag håller inte helt med dig vad pratet om de "finare" beträffar.
          Jag tycker tvärtom att "veteranerna" här gör allt för att hjälpa och dela med sig av sin erfarenhet och kunskap. Om och om igen orkar de svara på frågor, förklara och ge råd.
          Jag har under mitt år här på Forumet blivit mycket väl bemött, tonen har alltid varit varm och vänlig trots att en del av mina frågor måste kännas irriterande naiva för en som kan sin sak.
          Det är nästan uteslutande på Småprat som det hettar till och tjafsas lite men mig stör det inte det minsta. Tvärtom, det är ju roligare då det är lite kryddat!
          wub.gif
          Mulle

Vännen jag meanr inte att alla medlemmar hör till den där kategorin som anser sig lite finare än andra.

Antingen man är veteran nybliven medlem så tycker jag att man kan hålla en vettig samtalston till sina medmänniskor.

Det jag vänder mig mot är just nedvärderingen utav småprat och dom som brukar skriva där som jag retar upp mig på. Man borde kunna se att det finns vettiga personer på småprat också och inte kategorisera så förbaskat mycket.

Nu är det ju så som jag skrev tidigare att allehanda troll, extremdebatörer osv får fri spelplan. Men att därifrån nedvärdera alla som skriver på småprat är faktiskt diskriminerande.

Och elakheter har jag svårt för även om man tycker att personen tjänat ihop till det själv. Typ när en skribent för ett tag sedan hotade försvinna från forat för att han kände sig förföljd och missförstådd. Visserligen var det en jobbig person men säkert en person som hade det jobbigt själv också.

Kommentarer som att varför tala om att du skall sluta, det blir bara pinsamt för sig eftersom ingen kommer att sakna dig. I min almenacka så är sådana kommentarer både elaka och onödiga.

Citera
          cic
          Inlägg 06-09-2005, 13:25
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Jag tycker extremt illa om insinuationer. Har inte en aning om kanske jag anses vara en jobbig jävel.

Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån.

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera

17 sidor V   1 2 3 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 06:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon