|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Bettson
06-09-2005, 11:03
Jag blev fruktandvärt ledsen den dag då småprat fick en egen avdelning. Inte över det praktiska i det hela, en mera renhet i diskussionenrna. Utan mera dessa ständiga kommentarer från medlemmar som anser sig lite finare än andra. Inte ens så kunde småpratsavdelningen ligga som en avdelning över de andra utan stort mellanrum för att ytterligare visa distansen till " de där andra". "Dom där andra" vill vi bli av med. Sedan så fortsatte tjafset om att småpratsavdelningen tog för mycket plats. Samtidigt så kommer "de finare" medlemmarna ständigt in och fäller fula kommentarer. Börjar gärna sin litianina med att jag brukar inte skriva på småprat eftersom det håller så låg nivå men nu........Och så hasplar de ur sig en massa skit som ligger på ännu lägre nivå. Kommentarer som att jag och många andra skulle bli glada om ni på småprat försvann härifrån, skaffa en chat, kontakta msn....Ogrundade anklagelser om vem som är vem osv. Visserligen blir småprat då och då ett fält för vissa knäppgökar som ställer till oreda, dubbla identiteter, trolling och annat jäkelskap. Sådant får man försöka hand ha så gott det går. Men det är masterns sak. I samhället i övrigt så är det så att man är skyldig till man är dömd. Ibland kommer det en extremeist med extremåsikter och attityden alla ska tycka som jag annars jäklar. Sådant finns på alla fora. Oftast så tröttnar de efter ett tag eller också blir de avstängda. Läste Azemans gästspel på djur och natur. Jag kan instämma i att hennes inlägg om jakt inte här hemma på djur och natur. Åsikter hör hemma på småprat. Inte delar jag Azemans åsikt heller. Det jag inte är glad över att se är uttryck som "kvalite" genast luftade. Svara inte på detta inlägg av låg kvalite. Flera ger uttryck för att inlägg av låg kvalite hör hemma på småprat. Alltså man kan inte ens en gång säga att ämnet hör hemma på småprat. Nej då, inlägg av låg kvalite hör hemma på småprat. Är det så att människor som skriver på småprat är människor av lägre kvalite också. Tänker med lägre kvalite, avhandlar ämnen med lägre kvalite och kan inte disskutera. Diskussionerna är inga diskussioner utan sk jams. Det tas fram ordbok för att befästa vad en diskussion är, avsett för de idioter som inte begriper vad en diskussion är dvs så som den sk läraren anser att de skall vara. Det verkar också som om vissa medlemmar behandlar småprat som vissa rökare gjorde med rökkupeérna på tågen. Man beställer biljett i rökfri vagn eftersom man vill ha bra luft. Sedan går man in i rökkupén och röker för fullt. Vilket gör att de stackarna som sitter i rökkupèn vilka ibland tom är icke-rökare och inte har fått tag på någon annan biljett får i sig rök för fem gånger antalet förmodade rökare i rökkupén. Dvs man ha sina diskussioner på ena forat. Så när man är på dåligt humör, har behov av att platta till folk, vill visa sig bättre än andra då gör man ett gästspel på småprat och häller ur sig galla för där kan man bete sig hur som helst. Ofta berömmer man sig av att vara rak. Det är väl en OK egenskap så länge man inte är elak. Att vara plump och elak är inte detsamma som att vara rak. Det är en ren förolämpning till de personer som är raka. Vad man vill göra och vad man gör behöver ofta inte överenssstämma har jag märkt. Vad folk tycker om en och vad man vill eller tror att de tycker behöver inte heller stämma överenns. Jag vill inte uppfattas om om jag JAMSAR, är ointelligent, håller DISKUSSIONER PÅ LÅG NIVÅ och är en sämre människa som ska hålla sig i skamvrån. IRL uppfattas jag ofta som en tråkig, men snäll arbetsmyra. Empatiskt problemlösare. Har oftast policyn att om jag inte har något positivt att säga så håller jag käften. Fast jag letar alltid, för lite pratsjuk är jag. När jag väl säger något jobbigt eller mindre kul budskap till personer så lyssnar man alltid eftersom jag så sällan säger något elakt fast även det händer. Nehej. nu var det nog med JAMS, inlägg på låg nivå och babbel för min del. Fast det är väl ok. Jag håller till på småprat. Just nu i alla fall.
stennie
06-09-2005, 11:19
Bra skrivet Bettson !!
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 12:03) Man beställer biljett i rökfri vagn eftersom man vill ha bra luft. Sedan går man in i rökkupén och röker för fullt. Vilket gör att de stackarna som sitter i rökkupèn vilka ibland tom är icke-rökare och inte har fått tag på någon annan biljett får i sig rök för fem gånger antalet förmodade rökare i rökkupén. Dvs man ha sina diskussioner på ena forat. Så när man är på dåligt humör, har behov av att platta till folk, vill visa sig bättre än andra då gör man ett gästspel på småprat och häller ur sig galla för där kan man bete sig hur som helst. Det bästa jag läst på länge
Törs jag säga det samma? Mycket långt och lika läsvärt.
netaave
06-09-2005, 11:38
Dagens ros till dig, Bettson!
Bra skrivet, som alltid, Bettson
Du får en hel bukett rosor av mig
Tropeden
06-09-2005, 11:43
Jag har hållt mig utanför dessa "strul-trådar" så jag har inte följt debatterna, men tycker att det var mycket bra skrivet, Bettson.
*Felix matte*
06-09-2005, 11:47
Mitt i prick Bettson! De här får du från mig
Zarah P
06-09-2005, 11:47
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 12:03) Ofta berömmer man sig av att vara rak. Det är väl en OK egenskap så länge man inte är elak. Att vara plump och elak är inte detsamma som att vara rak. Det är en ren förolämpning till de personer som är raka.
Har oftast policyn att om jag inte har något positivt att säga så håller jag käften. Fast jag letar alltid, för lite pratsjuk är jag. Dessa rader var bland de klokaste, och mest tänkvärda jag läst på mycket länge. ALL heder åt de ibland oss, som hellre är tysta, än elaka! RESPEKT åt dem som hellre ser det vackra i sina medmänniskor, än deras eventuella fula drag. TACK för att det finns folk som fortfarande vågar ge en spontan komplimang, hellre än att framföra ett klagomål - men som ändå sätter ner foten när spydigheter/elakheter benämns som ärlighet. Det behövs fler som du i världen, Bettson!
Fialotta
06-09-2005, 11:58
Härligt att läsa vad du tycker Bettson...och jag håller med dig. Jag är själv en sån som är positiv för det mesta...men kan bli förbenad ibland...men jag har lärt mig att tänka ett varv till innan jag postar nåt som är negativt på ett forum där man inte ser kropps språket på folk...blir ju lätt missförstånd då. Kramis på dig
Bettson
06-09-2005, 12:32
Jaha, så sitter man här och känner sig som en idiot igen.
kvalite är en nyregistrerad medlem sedan 2005-08-31. Tydligen har denne följt forat länge och känner till min alkilleshäl. Småprat= låg nivå. Det var nog meningen att jag skulle gå igång.
Jag brukar uppmana folk att inte gå på sådan här skit men så trampar man i färgburken med tio liter målarfärg själv.
Känslorna är dock äkta fast jag brukar inte lufta dom så där utan vidare.
Väl uttryckt, Bettsson! Men jag håller inte helt med dig vad pratet om de "finare" beträffar. Jag tycker tvärtom att "veteranerna" här gör allt för att hjälpa och dela med sig av sin erfarenhet och kunskap. Om och om igen orkar de svara på frågor, förklara och ge råd. Jag har under mitt år här på Forumet blivit mycket väl bemött, tonen har alltid varit varm och vänlig trots att en del av mina frågor måste kännas irriterande naiva för en som kan sin sak. Det är nästan uteslutande på Småprat som det hettar till och tjafsas lite men mig stör det inte det minsta. Tvärtom, det är ju roligare då det är lite kryddat! Mulle
Hannele
06-09-2005, 12:36
Tack för de orden, stack i hjärtat.
CITAT (Hannele @ 06-09-2005, 13:36) Tack för de orden, stack i hjärtat. ? ? ?
*Felix matte*
06-09-2005, 12:53
CITAT (Scrollan @ 06-09-2005, 13:42) CITAT (Hannele @ 06-09-2005, 13:36) Tack för de orden, stack i hjärtat. ? ? ? Tar mig friheten att svara för Hannele eftersom jag förstår hur hon menade. På Finska säger man "Pisti sydähmen" = rakt översatt blir det "stack i hjärtat = berörde mig (djupt) minns inte om det heter "pisti eller kosketti
Jag tror att det är många som börjar tröttna av lite olika skäl...
Det är visst någon av medlemmarna här som har en devis som säger något i stil med: Du kan bara bli nedtryckt/förolämpad om du tillåter det. Kanske något att lägga på minnet i dessa tider...
Mvh Fenja
Bettson
06-09-2005, 13:13
CITAT (mulle @ 06-09-2005, 13:35) Väl uttryckt, Bettsson! Men jag håller inte helt med dig vad pratet om de "finare" beträffar. Jag tycker tvärtom att "veteranerna" här gör allt för att hjälpa och dela med sig av sin erfarenhet och kunskap. Om och om igen orkar de svara på frågor, förklara och ge råd. Jag har under mitt år här på Forumet blivit mycket väl bemött, tonen har alltid varit varm och vänlig trots att en del av mina frågor måste kännas irriterande naiva för en som kan sin sak. Det är nästan uteslutande på Småprat som det hettar till och tjafsas lite men mig stör det inte det minsta. Tvärtom, det är ju roligare då det är lite kryddat! Mulle Vännen jag meanr inte att alla medlemmar hör till den där kategorin som anser sig lite finare än andra. Antingen man är veteran nybliven medlem så tycker jag att man kan hålla en vettig samtalston till sina medmänniskor. Det jag vänder mig mot är just nedvärderingen utav småprat och dom som brukar skriva där som jag retar upp mig på. Man borde kunna se att det finns vettiga personer på småprat också och inte kategorisera så förbaskat mycket. Nu är det ju så som jag skrev tidigare att allehanda troll, extremdebatörer osv får fri spelplan. Men att därifrån nedvärdera alla som skriver på småprat är faktiskt diskriminerande. Och elakheter har jag svårt för även om man tycker att personen tjänat ihop till det själv. Typ när en skribent för ett tag sedan hotade försvinna från forat för att han kände sig förföljd och missförstådd. Visserligen var det en jobbig person men säkert en person som hade det jobbigt själv också. Kommentarer som att varför tala om att du skall sluta, det blir bara pinsamt för sig eftersom ingen kommer att sakna dig. I min almenacka så är sådana kommentarer både elaka och onödiga.
Jag tycker extremt illa om insinuationer. Har inte en aning om kanske jag anses vara en jobbig jävel.
Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån.
det är bara att inse, att skriver man i småprat, så har man ingen kunskap om någonting, framför allt kan man inget om växter och odling. man hör inte hemma på odla.nu överhuvud taget, utan är lägre stående varelser som man får hugga och hacka på utan urskiljning. diskutera kan man inte heller, eller argumentera rätt. man är helt okunig i världssituationen och ska inte uttala sig alls, vare sig om världen eller sverige. dom ämnen som ses som ovisentliga, ska vara i småprat, så dom inte stör andra viktiga saker. MEN jag skriver här ändå, tillsammans med alla andra som gör att odla finns överhuvud taget. tycker inte du ska ta illa vid dej bettson, man kan inte tillfredsställa alla.
Bettson
06-09-2005, 13:34
CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:25) Jag tycker extremt illa om insinuationer. Har inte en aning om kanske jag anses vara en jobbig jävel.
Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån. Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja. Det jag talar om är sådant som jag uppfattar som negativt nedvärderande betende. Uttalanden som sårar. Vet man själv med sig att man inte brukar varken bete sig eller uttala sig på det viset så behöver man väl inte ta åt sig. OM man vet med sig att just så brukar jag vara. Då kanke man skall tänka igenom sitt beteende i stället. Fråga sig själv om det är så här man vill att folk ska uppfatta mig som person. Jag uppfattar nog mig själv som en person med civilkurage, det är därför jag säger ifrån.
CITAT (pejori @ 06-09-2005, 14:32) det är bara att inse, att skriver man i småprat, så har man ingen kunskap om någonting, framför allt kan man inget om växter och odling. man hör inte hemma på odla.nu överhuvud taget, utan är lägre stående varelser som man får hugga och hacka på utan urskiljning. diskutera kan man inte heller, eller argumentera rätt. man är helt okunig i världssituationen och ska inte uttala sig alls, vare sig om världen eller sverige. dom ämnen som ses som ovisentliga, ska vara i småprat, så dom inte stör andra viktiga saker. MEN jag skriver här ändå, tillsammans med alla andra som gör att odla finns överhuvud taget. tycker inte du ska ta illa vid dej bettson, man kan inte tillfredsställa alla. Det kan vara hur farligt som helst att skriva ett långt ironiskt inlägg utan några som helst smileys.. Det är precis ett sånt här inlägg som kan strata upp nästan vad som helst. Öppet mål för en massa spydigheter. Eller du kanske tycker det är kul att "röra om lite i grytan"..? Nä, Bettson kan inte tillfredsställa alla. Och alla kan inte tillfredsställa Bettson..
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:34) Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja. I DEN HÄR TRÅDEN nä...
CITAT (pejori @ 06-09-2005, 14:32) det är bara att inse, att skriver man i småprat, så har man ingen kunskap om någonting, framför allt kan man inget om växter och odling. man hör inte hemma på odla.nu överhuvud taget, utan är lägre stående varelser som man får hugga och hacka på utan urskiljning. diskutera kan man inte heller, eller argumentera rätt. man är helt okunig i världssituationen och ska inte uttala sig alls, vare sig om världen eller sverige. dom ämnen som ses som ovisentliga, ska vara i småprat, så dom inte stör andra viktiga saker. MEN jag skriver här ändå, tillsammans med alla andra som gör att odla finns överhuvud taget. tycker inte du ska ta illa vid dej bettson, man kan inte tillfredsställa alla. Mitt i prick Pejori!
Hannele
06-09-2005, 13:43
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:34) Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja. Nej, inte rakt och ärligt, men citerar och tar upp många ord och saker som du tagit upp i tidigare tråd.
Hannele
06-09-2005, 13:46
CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:25) Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån. Tack, cik, det var modigt. Hoppas du inte själv blir mobbad för detta.
Bettson
06-09-2005, 13:46
CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:38) CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:34) Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja.
I DEN HÄR TRÅDEN nä... Jag har inte diskuterat Hannele och Fenjas beteende i andra trådar heller. Däremot så bad jag Reserv, Hannele och Fenja skulle ingå vapenvila häromdagen. Enbart därför att de alltid mot varandra fäller fula kommentarer. Det är lite tröttsamt i längden. Jag har inte tagit ställning varken för eller emot endera pareten i det bråket. Bara uppmanat dom att sluta bråka.
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:34) CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:25) Jag tycker extremt illa om insinuationer. Har inte en aning om kanske jag anses vara en jobbig jävel.
Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån. Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja. Det jag talar om är sådant som jag uppfattar som negativt nedvärderande betende. Uttalanden som sårar. Vet man själv med sig att man inte brukar varken bete sig eller uttala sig på det viset så behöver man väl inte ta åt sig. OM man vet med sig att just så brukar jag vara. Då kanke man skall tänka igenom sitt beteende i stället. Fråga sig själv om det är så här man vill att folk ska uppfatta mig som person. Jag uppfattar nog mig själv som en person med civilkurage, det är därför jag säger ifrån. Säg ifrån till dem du menar då så slipper andra känna sig utpekade. "Man är inte mer trampad på än man låter sig trampas på" - speciellt i ett internetforum.
Bettson
06-09-2005, 14:01
CITAT (Betty @ 06-09-2005, 14:52) CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:34) CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:25) Jag tycker extremt illa om insinuationer. Har inte en aning om kanske jag anses vara en jobbig jävel.
Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån. Snälla du jag har varken nämnt Hannele eller Fenja. Det jag talar om är sådant som jag uppfattar som negativt nedvärderande betende. Uttalanden som sårar. Vet man själv med sig att man inte brukar varken bete sig eller uttala sig på det viset så behöver man väl inte ta åt sig. OM man vet med sig att just så brukar jag vara. Då kanke man skall tänka igenom sitt beteende i stället. Fråga sig själv om det är så här man vill att folk ska uppfatta mig som person. Jag uppfattar nog mig själv som en person med civilkurage, det är därför jag säger ifrån. Säg ifrån till dem du menar då så slipper andra känna sig utpekade. "Man är inte mer trampad på än man låter sig trampas på" - speciellt i ett internetforum. Nej Betty! Jag nämde tre personer vid namn häromdagen och bad dom sluta bråka. Efter det så är jag ute i kylan. Man skall nämligen inte säga något negativt om vissa medlemmar. Det är bara tillåtet att snacka skit om vissa medlemmar. Trots att jag sa att jag inte kritiserade som som personer utan att jag kritiserade deras inbördes bråk så är jag nu så att säga "ute i kylan". Orsak var att jag nämt några personer vid namn (vilket anses ofint) samt att två av personerna får man inte säga något om överhuvudtaget. Nu anklagas jag för att vara oärlig och insinuera. Jag talar endast om betende jag inte gillar. Typ att man fäller nedvärderande kommentarer. Fast det är klart jag skriver ju bara på småprat så min ringa åsikt räknas inte.
CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:36) Det kan vara hur farligt som helst att skriva ett långt ironiskt inlägg utan några som helst smileys.. Det är precis ett sånt här inlägg som kan strata upp nästan vad som helst. Öppet mål för en massa spydigheter. Eller du kanske tycker det är kul att "röra om lite i grytan"..?
Nä, Bettson kan inte tillfredsställa alla. Och alla kan inte tillfredsställa Bettson.. tycker inte att smaylisar hör hemma i denna diskusion. om du vill ha smilysar, sätt dit dom själv. sedan är inte någon som helst ironi i mitt inlägg. vad du cic tolkar in i mitt inlägg, får stå helt för dej. det är heller inte min avsikt att röra om i några grytor...det gör jag vid spisen, det räcker. mitt inlägg är enbart MIN uppfattning om vad som sägs på odla. tycker du inte det stämmer, så ska du kanske läsa bakåt lite, så ser du att det är så. sedan om det finns folk som ser ner på småpratsskribenterna skiter jag fullständigt i. där emot kan jag tycka att "jag skriver inte här" eller jag läser inte här" är komentarer som visar motsattsen, då det är just det som händer. annars är det mycket konstigt att dessa vet så mycket om vad som skrivs här. jag avser i detta fallet varken hannele eller fenja, som jag mej veterligen inte har något otalt med, snarare tvärt om. så om du väljer att se mitt inlägg som ironiskt så säger det mer om dej, än om mej.
CITAT (Hannele @ 06-09-2005, 14:46) CITAT (cic @ 06-09-2005, 14:25) Och sluta nu för tusan hacka på Hannele och Fenja. Bättre då att ta ett tag i örat på de som startar bråk, istället för dom (med civilkurage..?) som orkar säga ifrån. Tack, cik, det var modigt. Hoppas du inte själv blir mobbad för detta. Tack Cic!  Jag blir så GLAD när någon säger att jag gör något bra här på Odla! Sedan vet jag inte om Hannele och jag brukar "käfta", jag tycker ofta att hon har rätt i det hon säger... I dag i en annan tråd förklarade Felix matte något som Hannele skrivit som man säger i Finland. Jag tror att många missförstår och tolkar fel vad Hannele säger just på grund av tvåspråkigheten. Hannele skriver utmärkt svenska, det är inte så jag menar, men det kan bli små syftningsfel liksom. Mvh Fenja
ja du..syftningsfel kalar vi nog av allihop utan att vara från ett annat land det är inte alltid så lätt med komman och punkter
... Och syftar man inte själv fel så tolkas man fel.... Mulle
Bettson: Du är knappast "ute i kylan". Du har en hel hög med människor som tycker att det du säger är bra. Läs trådarna en gång till.
pejori: Smileysar använder man om man vill förtydliga sina ord så att de inte misstolkas. Och det vet ju du med. Jag trodde inte i min enfald att du menade att vara så självömkande som jag tolkade ditt inlägg.
Jag varken skriver eller läser särskilt mycket här längre så jag kan inte redogöra för alla dispyter, men jag känner igen personangrepp när jag ser det.
Och för att vara ÖVERTYDLIG menar jag inte att Pejori sysslar med personangrepp, utan jag bara förklarade allmänt varför jag överhuvudtaget skriver i den här tråden
birgitek
06-09-2005, 14:20
CITAT (Fenja @ 06-09-2005, 14:05) Jag tror att det är många som börjar tröttna av lite olika skäl...
Det är visst någon av medlemmarna här som har en devis som säger något i stil med: Du kan bara bli nedtryckt/förolämpad om du tillåter det. Kanske något att lägga på minnet i dessa tider...
Mvh Fenja Skulle kunna vara min devis för jag kan helt enkelt inte förstå hur man kan känna sej kränkt/nedtryckt/förolämpad av en anonym, främmande röst på nätet. Fast ibland får jag känslan av att somliga letar efter saker att bli förolämpade av. Birgit Ek
CITAT (cic @ 06-09-2005, 15:15) Bettson: Du är knappast "ute i kylan". Du har en hel hög med människor som tycker att det du säger är bra. Läs trådarna en gång till.
pejori: Smileysar använder man om man vill förtydliga sina ord så att de inte misstolkas. Och det vet ju du med. Jag trodde inte i min enfald att du menade att vara så självömkande som jag tolkade ditt inlägg.
Jag varken skriver eller läser särskilt mycket här längre så jag kan inte redogöra för alla dispyter, men jag känner igen personangrepp när jag ser det. det gör jag också MEN jag blir förvånad, att du ber mig använda smilysar, när du inte gör det själv. och som jag sa tidigare....det är din tolkning av mitt inlägg, att det skulle vara självömkande. JAG känner mej varken missförstådd, eller påhoppad av någon på odla. och jag tolkade inte ditt inlägg som att jag skulle syssla med personangrepp...så stirrig är jag inte riktigt än
CITAT (cic @ 06-09-2005, 15:15) Jag varken skriver eller läser särskilt mycket här längre så jag kan inte redogöra för alla dispyter, men jag känner igen personangrepp när jag ser det. Min tolkning av dina tidigare inlägg i den här tråden är nog den att du har en rätt så klar ståndpunkt vilket man väl inte kan ha om man inte "läser särskilt mycket". Det är fler som uttalat just det, och ändå lyckas dom på nåt vis hitta dom "rätta" trådarna i det stora utbudet på småprat när dom väl läser Tolkningen av vad som ska anses som personangrepp eller inte kan nog variera lite från person till person. Men eftersom du nu känner igen ett personangrepp när du ser det, så har du säkert inte missat i så fall att personangreppen även går åt andra hållet trots att du "inte läser så mycket"? *ironi* Sen är ju bara frågan: Vilket kom först? Hönan eller ägget? Omöjligt att avgöra tror jag. Bättre då att lägga ner som Bettsson föreslog i den andra tråden. Men det verkar visst vara lögn i h-e. Det finns personer som väldigt gärna håller brasan vid liv har jag märkt. För övrigt noterade jag att 82% av dina inlägg är just i "småprat". Och det säger ju inget om hur mycket du läser utan bara hur mycket du skriver.
CITAT (pejori @ 06-09-2005, 15:27) det gör jag också MEN jag blir förvånad, att du ber mig använda smilysar, när du inte gör det själv. och som jag sa tidigare....det är din tolkning av mitt inlägg, att det skulle vara självömkande. JAG känner mej varken missförstådd, eller påhoppad av någon på odla. och jag tolkade inte ditt inlägg som att jag skulle syssla med personangrepp...så stirrig är jag inte riktigt än  Ska bli bättre! Då tolkar jag det som att jag har tolkat dig på ett felaktigt sätt. Tolkar även din ton med tillhörande smileysar att vi inte behöver älta nåt mer.. /Ciczie
CITAT (AnitaGg @ 06-09-2005, 15:30) Min tolkning av dina tidigare inlägg i den här tråden är nog den att du har en rätt så klar ståndpunkt vilket man väl inte kan ha om man inte "läser särskilt mycket". Det är fler som uttalat just det, och ändå lyckas dom på nåt vis hitta dom "rätta" trådarna i det stora utbudet på småprat när dom väl läser :rolleyes:
Tolkningen av vad som ska anses som personangrepp eller inte kan nog variera lite från person till person. Men eftersom du nu känner igen ett personangrepp när du ser det, så har du säkert inte missat i så fall att personangreppen även går åt andra hållet trots att du "inte läser så mycket"? *ironi*
Sen är ju bara frågan: Vilket kom först? Hönan eller ägget? Omöjligt att avgöra tror jag. Bättre då att lägga ner som Bettsson föreslog i den andra tråden. Men det verkar visst vara lögn i h-e. Det finns personer som väldigt gärna håller brasan vid liv har jag märkt.
För övrigt noterade jag att 82% av dina inlägg är just i "småprat". Och det säger ju inget om hur mycket du läser utan bara hur mycket du skriver. Nu har jag för mig att jag skrev att jag inte läser eller skriver skärskilt mycket längre. Jag har varit på odla tillräckligt länge för att ha hunnit skriva en del.. Eller hur? Om dig vet man däremot nästan ingenting.. Ja, jag kan se att man hackar på Hannele och Fenja lite här och där. Och jag tycker inte det är hyggligt.
HippieSpellan
06-09-2005, 14:42
CITAT (cic @ 06-09-2005, 15:39) Ja, jag kan se att man hackar på Hannele och Fenja lite här och där. Och jag tycker inte det är hyggligt.  känns lite som det är hackningar på nästan alla i olika former.
Zarah P
06-09-2005, 14:44
CITAT (Fenja @ 06-09-2005, 14:05) Det är visst någon av medlemmarna här som har en devis som säger något i stil med: Du kan bara bli nedtryckt/förolämpad om du tillåter det. Kanske något att lägga på minnet i dessa tider...
Mvh Fenja Jag tror att du kanske menar detta; Ingen kan få dig att känna dig mindervärdig utan ditt samtycke./Eleanor Roosevelt ...och visst var hon en klok kvinna, alltid!
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 15:01) Nej Betty!
Jag nämde tre personer vid namn häromdagen och bad dom sluta bråka.
Efter det så är jag ute i kylan. Man skall nämligen inte säga något negativt om vissa medlemmar. Det är bara tillåtet att snacka skit om vissa medlemmar.
Trots att jag sa att jag inte kritiserade som som personer utan att jag kritiserade deras inbördes bråk så är jag nu så att säga "ute i kylan". Orsak var att jag nämt några personer vid namn (vilket anses ofint) samt att två av personerna får man inte säga något om överhuvudtaget. Nu anklagas jag för att vara oärlig och insinuera.
Jag talar endast om betende jag inte gillar. Typ att man fäller nedvärderande kommentarer.
Fast det är klart jag skriver ju bara på småprat så min ringa åsikt räknas inte. Du skriver i ditt första inlägg om "de finare" och om "de andra", varför delar du upp medlemmarna i dessa grupper? Jag får en känsla av att du räknar dig själv till "de andra" (för att du bara skriver i Småprat?) och jag får känslan av att du menar att de är "mindre fina"...? Varför säger du så? Förstår inte alls vad du menar med "att du är ute i kylan" - hur då? Och allra sist säger du CITAT Jag talar endast om betende jag inte gillar. Typ att man fäller nedvärderande kommentarer.
Fast det är klart jag skriver ju bara på småprat så min ringa åsikt räknas inte. Varför skriver du så nervärderande om dig själv? Kom igen nu Bettson, ryck upp dig!
CITAT (cic @ 06-09-2005, 15:39) Om dig vet man däremot nästan ingenting.. Öhhh ... Vad är det för sorts information du tycker saknas?
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:13) Och elakheter har jag svårt för även om man tycker att personen tjänat ihop till det själv. Typ när en skribent för ett tag sedan hotade försvinna från forat för att han kände sig förföljd och missförstådd. Visserligen var det en jobbig person men säkert en person som hade det jobbigt själv också.
Kommentarer som att varför tala om att du skall sluta, det blir bara pinsamt för sig eftersom ingen kommer att sakna dig. I min almenacka så är sådana kommentarer både elaka och onödiga. Exakt vilken "skribent" syftar du på?
Ophelia
06-09-2005, 15:08
Bettson Hyser den allra största respekt för dig. Kanske inte håller med dig i allt (kan dock inte komma på något där jag har varit oense med dig) men sådant är ju livet. Anser, precis som du, att det är rent tråkigt att småprat ses som "mindre värt"och av "lägre kvalitet" (ungefär som en slask). Helt ärligt så tror jag att jag skulle gilla dig som människa IRL för jag gillar dina inlägg. Jag upplever även att du har en hel del stake.
kristerh
06-09-2005, 15:11
men lägg ner nu  har ni för lite att göra efterson det ständigt dyker upp såna här "bråktrådar" och varifrån kommer det att det skulle vara mindre värt att skriva på småprat  snacka om livlig fantasi. krister
Ophelia
06-09-2005, 15:22
CITAT (kristerh @ 06-09-2005, 16:11) men lägg ner nu  har ni för lite att göra efterson det ständigt dyker upp såna här "bråktrådar" och varifrån kommer det att det skulle vara mindre värt att skriva på småprat  snacka om livlig fantasi. krister Jepp......fullt med fritid och det har väl du med ser jag!!
kristerh
06-09-2005, 15:24
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:22) Jepp......fullt med fritid och det har väl du med ser jag!! Jo sitter på jobbet o vilar  väldigt lugnt för tillfället, men jag bråkar inte krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|