Tror inte mjölken är så farlig, det är nog värre med all chips osv.
Kan bara tala för egen del, men hade skolmatsalarna lagat mer "enkel" mat så hade jag ätit mer där och mindre i kiosken. När skolorna någon gång serverade pasta eller ris eller mos så åt jag väldigt bra, men när de serverade pastastuvning, risalamalta eller potatismosgratäng (eller vad det var), då åt jag i stort sett ingenting såklart.
Hade jag fått vanlig ren enkel pasta och ketchup och mjölk varje dag så hade jag sett det som ren lyx. Eller vanligt ris, kokt utan krusiduller, med lite grönsaker. Eller köttbullar, det fick vi 2-3 gånger per termin, det hade blivit för dyrt annars.
Går ju inte att bli mätt på purjolökssoppa, potatisbullar, fiskgratäng, och allt vad det var. Jag har nog förträngt vad vi fick för mat på 80-90-talet, men jag kan ärligt talat säga att det blev mer knäckebröd än mat de flesta dagarna.
Bortskämd? Tja. De flesta ungar vill ha mat där de ser vad de äter. Jag äter i stort sett allt som inte innehåller havsodjur, ägg eller mjölk i konstiga blandningar, redningar och stuvningar. Men det var sånt nästan varje dag känns det som

Idag hade jag utan tvekan valt ett vegetariskt alternativ, sånt fanns ju inte på min tid.