Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> det där med husdjur
          Fille
          Inlägg 19-09-2005, 16:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 63
          Medlem nr: 6 267

Är det bara jag som har den här filosofin…

Jag är så stor djurvän så jag har inget djur…

Citera
          4 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Zarah P
          Inlägg 19-09-2005, 17:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem nr: 6 191

CITAT (Fille @ 19-09-2005, 17:57)

Njä... Jag ser nog hellre att vi har en katt här, än att hon blivit ihjälslagen - ovh det hade hon blivit om inte KKS hittat henne, och vi tagit hand om henne... Anton är det inte fullt så illa med - men hans gamla familj kunde inte ha kvar honom, så jag tycker nog att jag är rätt snäll mot mina djur "fast" de bor hos mig. wink.gif

--------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman

Citera
          stina
          Inlägg 19-09-2005, 17:28
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Fille @ 19-09-2005, 17:57)

Jag resonerar likadant. Bor i lägenhet i stadsmiljö. Arbetar hela dagarna - ingen hemma. Jag vill inte att något djur ska behöva ha det så. Men om jag inte levde så som jag gör - då skulle jag ha massor av djur. Älskar djur!!!!

/Stina

Citera
          annama
          Inlägg 19-09-2005, 18:11
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 353
          Medlem nr: 6 218

Jag bor "på landet", nästan i alla fall, har haft hund sedan 1956 (han kom 9 månader efter bröllopet). Har nu 2 hundar, en bullterrier och en borderterrier. Bordern som är 3 år var inte meningen, min tioåriga bullis skulle vara "dagmamma" åt honom, men han vill inte bo nån annan stans, dom trivs så bra tillsammans, har haft honom sen han var 8 veckor. Jag kan inte tänka mig ett liv utan hund. Skulle gärna ha katter också, men det skulle bli problem eftersom jag inte har nerver till att ha utekatt och hundarna är vana vid öppna dörrar. Hade en vildkatt som bodde hos oss i 6 år, i ett litet katt- hus i trädgården som min man byggde åt honom, isolerat och allt, han fick mat och grädde/vatten så fort han visade sig, men nu har jag inte sett honom sen i våras, så jag utgår från att han har strukit med tyvärr. Han gick inte att klappa, var gång han fick mat klöste han mig som tack. Förmodligen hade han mycket dåliga erfarenheter av släktet homo sapiens.... Jag kunde sätta loppmedel i nacken på honom när han satt och åt, kunde ge avmaskningsmedel i maten, men det var allt. Vi har fortfarande hans hus kvar på tomten, om utifall att..... Jag ser inget fel i att ha husdjur, men man MÅSTE vara beredd på att det kan vara jobbigt och dyrt. Min bullis fick diabetes för ett år sedan så jag ger henne en insulinspruta var morgon, för henne är det inga problem, men i början tyckte jag det var jättejobbigt. Hon ska förresten till tandläkare i morgon för att hon haft en rotspetsabscess, men svullnaden har gått ner eftersom jag hade antibiotica hemma. Nej Gud vad jag svamlar, fel tråd jag har hamnat i unsure.gif unsure.gif unsure.gif Men mina djur betyder så enormt mycket för mig, dom kan aldrig få för mycket uppmärksamhet.
          Ska kanske tillägga att vi båda är pensionärer, och att jag p.g.a. mina hundar alltid bara jobbat halvtid!

Citera
          Fille
          Inlägg 19-09-2005, 19:10
          Länk hit: #5

Medlem

som sagt man ska köpa hund om man vill spendera tid...med hunden

och inte köpa för att det är nåt jävla mode..

ee så jävla trött på se massa folk i min ålder gå runt med en kamp hund på stan..

Citera
          Pirum
          Inlägg 19-09-2005, 19:35
          Länk hit: #6

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Herregud, jag som först tyckte det stod "det där med hustrur"...kanske jag satte in de nya linserna bakvänt idag smile.gif

Men, jag har liknande åsikter som flera av er. Jag har vuxit upp med hundar, och en del katter, men bor just nu i liten lägenhet i staden. Helt omöjligt att ha nåt annat än akvariefiskar, typ, och de intresserar mig inte ändå.

När jag permanent flyttar ut på landet igen (gäller att vara optimist) efter studierna så lär det väl bli utekatt först, för även om hundar nog ligger mig närmre om hjärtat så kräver de mer tid och tillsyn. Så nån hund blir det nog inte i brådrasket, man får ha fast jobb, säkert boende, etc, först.

--------------------
          zon2.5

Citera
          cic
          Inlägg 19-09-2005, 19:45
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (Fille @ 19-09-2005, 20:10)
          som sagt man ska köpa hund om man vill spendera tid...med hunden

och inte köpa för att det är nåt jävla mode..

ee så jävla trött på se massa  folk i min ålder gå runt med en kamp hund på stan..

Håller med. Alldeles för många (yngre) skaffar djur som någon slags accesoar. Antingen kompencera dåligt självförtroende (olika typer av terrier) eller nåt att stoppa i handväskan.

Fast vi skaffade en flat för att vi är aktiva människor som ser fram emot att träna och tävla!

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Ophelia
          Inlägg 19-09-2005, 19:49
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Själv har jag inget djur. Är singel och jobbar heltid. Tycker det inte är så roligt för ett djur att ha mig som matte. Skulle gärna vilja ha en papegoja eller en söt gnagare men de behöver sällskap. Förvisso har jag mina tama dammråttor men de har ju varandra och trivs bäst i mina gömda hörn. smile.gif

Citera
          cic
          Inlägg 19-09-2005, 19:57
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (Ophelia @ 19-09-2005, 20:49)
          Förvisso har jag mina tama dammråttor men de har ju varandra och trivs bäst i mina gömda hörn. smile.gif

Hur har du fått dom tama? ohmy.gif Mina bara gömmer sig och nafsar i tårna.. huh.gif rolleyes.gif tongue.gif

--------------------
          Groucho Marx

Citera
          Ophelia
          Inlägg 19-09-2005, 19:58
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (cic @ 19-09-2005, 20:57)
          Förvisso har jag mina tama dammråttor men de har ju varandra och trivs bäst i mina gömda hörn.  :)

Hur har du fått dom tama? ohmy.gif Mina bara gömmer sig och nafsar i tårna.. huh.gif rolleyes.gif tongue.gif

Jag har pli på dem. Hotar dem med min nya dammsugare om de envisas vara för jävliga. smile.gif smile.gif smile.gif

Citera
          cic
          Inlägg 19-09-2005, 20:02
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Ophelia @ 19-09-2005, 20:58)
          Förvisso har jag mina tama dammråttor men de har ju varandra och trivs bäst i mina gömda hörn.  smile.gif

Jag har pli på dem. Hotar dem med min nya dammsugare om de envisas vara för jävliga. smile.gif smile.gif smile.gif

Du är smart du. sleep.gif Jag kanske kan dressera jycken på nåt sätt. biggrin.gif

--------------------
          Groucho Marx

Citera
          Ophelia
          Inlägg 19-09-2005, 20:10
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (cic @ 19-09-2005, 21:02)
          CITAT (Ophelia @ 19-09-2005, 20:58)
          Förvisso har jag mina tama dammråttor men de har ju varandra och trivs bäst i mina gömda hörn.  smile.gif

Du är smart du. sleep.gif Jag kanske kan dressera jycken på nåt sätt. biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          Fille
          Inlägg 19-09-2005, 20:25
          Länk hit: #13

Medlem

´hrm... sorry visste att detta skulle hända

det händer på alla Forum men mest här

OFFtopic heter det....

med andra ord förstör ni tråden för nya läsare..

vem vill läsa igenom tråden om det bara är massa svamel...

Citera
          Hannele
          Inlägg 19-09-2005, 20:30
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Fille @ 19-09-2005, 21:25)
          med andra ord förstör ni tråden för nya läsare..

vem vill läsa igenom tråden om det bara är massa svamel...

Det händer tvärr för alla. wacko.gif
          Livsfarligt att klaga, för då skrivs det bara, att man inte är tvungen att läsa..

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          annama
          Inlägg 19-09-2005, 21:25
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 353
          Medlem nr: 6 218

Snälla Fille, tro inte att min snälla bulle är en kamphund bara för att hon råkar vara född bullterrier!!! Hon har aldrig morrat åt en annan hund i hela sitt liv, om nån kaxar sig mot henne tittar hon bara och går hem. Men jag håller helt med dig om att hon kanske skulle ha uppfört sig på ett annat sätt om en ung kille hade köpt henne och lärt henne en massa dumheter. Jag har haft bullterrier i 25 år och är själv 70+ och det är dom mentalt stabilaste hundar jag haft. wub.gif wub.gif wub.gif

Får erkänna att det har hänt att en av oss exploderat och nästan anfallit människor som haft fördomar mot henne, men det är inte hon utan jag mad.gif mad.gif mad.gif

Citera
          cic
          Inlägg 19-09-2005, 21:33
          Länk hit: #16

Medlem

F´låt.. sad.gif unsure.gif I got carried away.. Ska inte hända igen.

--------------------
          Groucho Marx

Citera
          Fille
          Inlägg 19-09-2005, 22:38
          Länk hit: #17

Medlem

syfta inte alls på din bullterrier

jag pratade rent allmänhet

om dom som gör jycken aggresiv

vet inte om jag överdriver ( har en tendens att göra det)

men man har nog rätt så liten chans att överleva en sån attack...

sorry men enligt mig tycker jag att kampraserna borde helt och hållet förbjudas

jag e så jävla trött på att djur går förre människor i detta samhälle.

vissa grupper i vårt samhälle används den som ett vapen och en status symbol..

Citera
          Linda_A
          Inlägg 20-09-2005, 07:00
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 1 477
          Medlem nr: 6 145

CITAT (Fille @ 20-09-2005, 00:38)
          syfta inte alls på din bullterrier

jag pratade rent allmänhet

om dom som gör jycken aggresiv

vet inte om jag överdriver ( har en tendens att göra det)

men man har nog rätt så liten chans att överleva en sån attack...

sorry men enligt mig tycker jag att kampraserna borde helt och hållet förbjudas

jag e så jävla trött på att djur går förre människor i detta samhälle.

vissa grupper i vårt samhälle används den som ett vapen och en status symbol..

Jag vet inte vart jag ska börja när jag hör sådan här... ja enligt mig dumheter.

För det första du lär inte överleva en attack så länge det handlar om en större hund. Och du kan troligen död av en liten hunds attack med så länge hunden träffar rätt om man ska uttrycka det så.

Så då bör vi förbjuda alla hundar med andra ord. Det låter väl bra?

Det är ju rätta sättet att lösa problem.

Problem när det gäller djur handlar till 99% om ägarna så i mina öron låter det bättre att förbjuda ägare.

Och får jag fråga vilka de så kallad kamphundraserna är???

Jag har en amstafftös och är otroligt trött på att folk ska försöka förbjuda min hund hela tiden. Ska det bli som i Norge då de får skjuta min hund?
          Och så har jag märkt när det gäller aggressiva hundar gäller det bara vissa hundar. Tex en hund i min mammas område har skadat 5 hundar ordentligt!
          Och det är en vallhund av något slag. Den lever och ingen bryr sig. Hade min hund bitit en hund hade det stått i tidningen dagen efter och de hade säkert lagt på lite extra på det hela och hon hade varit död vid det här laget.

Detta innebär inte att jag inte är medveten om min hunds brister. Eller vad förslags krav hon ställer på mig. Jag är hård när det gäller kontakt med andra hundar. Jag får skälla av folk för att jag inte låter henne träffa hundar som hon vill. Hon går aldrig utan koppel i områden med folk. Endast långt i skogen släpper jag henne. Hon hälsar inte på varje hund hon möter.

Och vi nu ska gå efter detta sätt, så anser jag att vi ska förbjuda utekatter med. De ställer till med en massa problem för mig.
          Men jag inser själv att det faller, för det är inte djuren det är fel på utan ägarna.

Sen förstår jag inte varför man måste var äldre för att kunna ta hand om en hund. Visst att det finns yngre så inte passar som ägare till djur men det finns lika många äldre som är lika dåliga.

--------------------
          //Linda

Citera
          Zarah P
          Inlägg 20-09-2005, 08:12
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem nr: 6 191

CITAT (Linda_A @ 20-09-2005, 08:00)
          Problem när det gäller djur handlar till 99% om ägarna så i mina öron låter det bättre att förbjuda ägare.

KLOCKRENT!
          Tack, Linda - det var det vettigaste jag läst på länge. smile.gif

annama - Hälsa hunden från mig. Jag förstår mycket väl att man blir trött på alla fördomar om ens hund - det är trist att det händer, för mina erfarenheter säger OCKSÅ att många av de sk. kamphundsraserna är de finaste, lugnaste hundar som finns. Då är jag mer rädd för en Papillon... wink.gif

Det är bara en dålig ägare som kan förstöra en hund, nu när den felaktiga aveln är ute ur bilden. Då är det härligt att se att det finns gott om kloka ägare som vet vad deras djur behöver. smile.gif

--------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman

Citera
          Fille
          Inlägg 20-09-2005, 08:22
          Länk hit: #20

Medlem

men fortfarande händer det att folk har blivit attackerad utav hundar som inte har ett aggresivt betende

jag skiter fullständigt i vad hundar gör mot varandra fortfarande blir folk attackerad

och visst de flesta fall är hundägaren som uppfostrar hunden till ett aggresvit
          betende

och folk är rädda....

Det är ingen personlig attack mot någon utav era hundar...

Allt fler skaffar kamphundar som husdjur och uppfostrar till aggresivt betende
          och det måste stoppas

hur ? det vet jag inte

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 09:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon