Läser med förfäran era inlägg . Jag har i flera år odlat kryddor i krukor, övervintrat dem i vår sommarstuga ( 5 -10 grader inne på vintern) och de har klarat sig bra . Men i år så tog vi och grävde ner dem ute vid en nygjord stenmur. Har aldrig haft så fin salvia, dragon, rosmarin m fl.
Menar ni att de inte klarar vintern ute?

Ska jag kanske täcka dem? Med vad i så fall?
Har också tänkt sätta fler kryddor vid stenmuren till sommaren. Den ska utökas och jag tänkte prova något som jag såg på TV , något engelskt trädgårdsprogam. De gjorde en jättebred stenmur, fast ihålig , fyllde med jord och planterade växter. De bodde vid kusten och där blåste det rejält och blev ordentligt kallt på vintern. Men de sa att växterna klarade sig bättre i stenmuren p g a att stenen lagrade värme och på det sättet " skyddade" dem.
Någon som provat något liknande? Jag drömmer om en sådan mur med massor med kryddväxter både runt om och i. Vi har gjort en ny liten sittplats ( solstolar) vid muren och det är så härligt att röra vid kryddväxterna och känna doften. Älskar persilja och varje gång jag går förbi plockar jag av en näve och äter upp direkt. Mums

!