Kajsa, man lär sig faktiskt jättemycket. Jag hade ingen aning om att man kunde dra upp så himla många ettåringar i ett 12 kvm växthus, eller vilka krukor och annat som passar bäst för storuppdragning 300-2500 plantor). Jag fick min trädgårdsmentor där, han heter Göran Eriksson och har gissningsleken i tidningen Hemträdgården. Det är jätteskönt att ha andra som runtomkring att fråga när man har undringar (och inte kan vända sig hit

) Är det många här som är aktiva i en trädgårdsförening. Ola Bixo som är förbundsekreterare är med i våran förening och han åker omkring och startar nya mest hela tiden tycker jag.
Jag jobbar dygnet runt i en vecka och har sedan jour en veckan och är sedan ledig i tre veckor, då hinner man väldigt mycket. Jag förstår inte hur vanligt folk får tiden att räcka till, ni måste vara väldigt duktiga på att bolla med allt som måste göras.
Lena, att få sitt första barn är det bästa som man kan uppleva, man kan inte förstå vad man gjorde med sin tid innan. Men bli inte chockad om du inte har hunnit duscha innan tre, eller att det inte finns några rena kläder annat än till bebsen. De flesta blir inte störtförälskade från början, det växer fram, skyddsinstinkten finns däremot oftast där. Lyssna på andra men gör det som känns rätt för dig, lita på dina instinkter (skit alltså i vad jag säger

) Du har en häftig resa framför dig. Mina är 11 och snart 13 och det här med att ha tonårig dotter ska bli kul

, men hitentills har hon inte visat några tendenser att vara tonårig, den lilla har varit tonåring sedan hon var två
Kramar Magda