CITAT (MrNorth @ 03-11-2005, 17:02)
PÅ sätt och vis håller jag med Holmberg, sverige har inte på långa vägar de resurser som krävs för att ta hand om alla dessa gråtande människor. Någonstans måste man dra en gräns oavsett hur mycket snyftande som finns i det aktuella fallet.
När man behandlar flyktingar/invandrare fel så blir det jättelika reportage i tidningarna, men tänk på alla gamla som har hjälpt till att bygga upp detta landet som ligger och äter frystorkad mat på ett underbemannat äldreboende... De känns väldigt bortglömda i denna debatten. Jag tycker mera synd om dem faktiskt.
Res ner till afrika så hittar du säkert miljontals människor som inget hellre skulle vilja resa till sverige och ha det bra. Självklart vill de det, det skulle jag också vilja om jag var i deras kläder. Men kan Sverige fortsätta bedriva denna generösa flyktingpolitik? Svar nej!! Och varför? Det räcker att titta hur det ser ut i storstäderna, hur de gamla och våra barn har det... hur vägarna ser ut osv osv. Sverige har helt enkelt ingen budget som klarar av att ta hand om dessa människorna med allt vad det kostar.
Vad invandringen indirekt kostar sverige kommer förmodligen aldrig att presenteras i någon form... men man kan dra sina egna slutsatser..
/henrik
Menar du på fullaste allvar att du tror på att "våra" gamla
och barn tex,har det så illa pga invandring
Enligt min mening så har Sverige " råd ".
Det handlar " endast " om att fördela resurser.
Och dessutom att se sanningen i vitögat

Och på tal om "utan jobb", Björken, Så har väl det med
arbetgivarnas inställning att göra. Det finns lediga jobb som
inte tillsätts pga " fel " härstamning. Hur förklarar du det ?
/Gillan
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!