CITAT (igl @ 09-12-2005, 10:56)
visst var det väl av mig du fick den. jag fick nattens drottning av dig. de skotten tog sig och har växt en hel del men inte f....... har min äkta makar blommat någon gång!!!!!!
hur har du skött den?
mvh
inger
Hej Inger!
Ja, visst är det så! Vad kul att skottet av Nattens Drottning har tagit sig och växt!
Och nu blir jag nästan lite full i skratt ..... ursäkta .... men du menar alltså att din Äkta makar aldrig har blommat och så fick jag ett skott av dig i våras och nu blommar det med två blommor!

Usch, stackars dig!
Ja, hur har jag skött den? Först när jag fick den av dig så växte den på och fick ett extrablad. Men sen började bladen vissna och jag visste inte vad jag hade gjort för fel. Jag trodde att hoppet var ute så i höstas satte jag ut krukan i förrådet där det är lite svalare. Men den stod ljust. Efter ett tag kom två blad och då när jag såg att den hade repat sig så tog jag in den igen och då kom blomstängeln! Men nu har ett av de två bladen vissnat så växten består av ett blad och en blomstängel med två blommor!
Jag har ingen aning om hur jag ska sköta den nu efter blomningen men jag ska nog fortsätta att ha den inomhus och sköta den som en "vanlig" krukväxt och nästa höst åker den ut i förrådet igen!
Tusen tack för skottet Inger! Blommorna är riktigt söta!