CITAT (Reserv @ 28-12-2005, 15:07)
Här firas inget nyår, året tar slut ändå utan att jag super till (eller skålar i bubbelvin), och ett nytt år står för dörren oavsett om man vill det eller inte. Vad är det att fira? Att hela 2005 är över? Inte kommer dom vi mist tillbaks för att året är över, inte gör det mindre ont för att året är slut. Jag är så innerligt tacksam för att vi bor långt ut på landet så vi slipper det värsta ståhejet, här är det en vanlig dag som följs av ännu en vanlig dag.
Nej, inte kommer dom tillbaka och inte gör det mindre ont, men du får försöka att inte bli bitter på livet för det tror jag inte din käresta hade tyckt om
Man behöver väl inte fira nyåret om man inte känner för det. Själv jobbar jag alla nyårsaftnar och nyårsdagar för att ungdomarna på jobbet skall få vara lediga och kunna fira. I gengäld är jag då ledig julafton och juldagen eller annandagen. När jag kommer hem på kvällen nyårsafton så har vi som tradition att äta ärtsoppa med skinkmacka på vörtbröd och dricka varm punsch till och då är vi själva min sambo och jag. Så inte behöver det vara så storstilat. Vad tycker barnen om nyårsfirande?
Kram på dej reserv och hoppas du får ett uthärdligt Nyår