Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128
Man märker det om man gör som jag nyss gjorde; vält ut den på golvet på jobbet, har legat under skrivborden o torkat tur att inget gick in i skarvkontakterna som ligger överallt får se det på den positiva sidan, vi fick ju golvet svabbat iallafall, och det på golvet som enligt lokalvården inte tål vatten nån slags plastmatta, imorgon när jag kommer till jobbet kanske mattan har löst upp sig krister
Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447
CITAT
nån slags plastmatta, imorgon när jag kommer till jobbet kanske mattan har löst upp sig
och simsalabim, så har du kanske fixat några fridagar när golvet renoveras Välter man ut något flytande så blir det massor av det. Jag tänker då mest på målarfärg. En burk målarfärg räcker ju inte till så stor yta, men välter man burken så innehåller den ju hur mycket färg som helst Jag jobbar i en mataffär, och där händer det ju titt som tätt att något åker i golvet, och då kan jag berätta att det värsta jag har varit med om att torka upp är olja Antar att du svor lite inombords när du välte ut vattnet
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128
CITAT (Birgitta P @ 02-01-2006, 12:44)
och simsalabim, så har du kanske fixat några fridagar när golvet renoveras
Antar att du svor lite inombords när du välte ut vattnet
Det är nog ingen risk att man får några fridagar hann inte svära så mycket, sprang som en gazell till toaletten och snodde en trave på 15 cm med pappershandukar för att torka upp med. krister
Medlem
Antal inlägg: 822
Medlem nr: 6 783
Jag hade ett akvarium på 200 l för många år sedan. En helg när jag var borta och min mamma passade katten var det vatten till dörren när hon öppnade. Locket på pumpen som stod på golvet hade hoppat av. Inte roligt att börja torka. Som tur var så var det vatten kvar i akvariumet så fiskarna klarade sig. Jag bodde i en lägenhet så jag hade väl tur att min snälla mamma kom i tid innan det började rinna i väningen under. Klematis
Medlem
Antal inlägg: 1 610
Medlem nr: 1 876
Ni kan ju snacka alltså..... Är det nån som torkat upp en hel flaska hostmedicin från ett golv nån gång? Garanterar att det sätter sina spår både på golvet, händerna och överallt där kontorsstolen stod efteråt! Förutom att hostan inte blev ett dugg bättre....
Medlem
Antal inlägg: 5 336
Medlem nr: 5 411
Är det någon som känner till lactulos? Det är en medicin man äter om man har problem med magen o behöver hjälp med att sköta den... i alla fall... det är extremt kletigt, tjockt, oljigt... (det får de boende på mitt jobb)... försök torka upp det kletet när en flaska farit i golvet... ojoj.. det är inte kul