Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231
Jag har ingen aning, men min man lider av samma sak. Är du lång? Jag tror det kan bero på det, på något vis blir det jobbigt för kroppen att ligga ner efter ett tag.
Fast jag bara gissar vilt, jag har nog fel
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244
Trycket i hjärnans ventriklar ökar när man ligger ner. Är man i det tillståndet för länge så orsakar det huvudvärk. Hur mycket man tål är individuellt.
Medlem
Antal inlägg: 88
Medlem nr: 3 047
Eller så är du van att dricka kaffe en viss tid... Koffeinabstinens yttrar sig så.
--------------------
Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet. (Cicero) Let no one think that real gardening is a bucolic and meditative occupation. It is an insatiable passion, like everything else to which a man gives his heart. (Karel Capek) An addiction to gardening is not all bad when you consider all the other choices in life. (Cora Lea Bell)
Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
Jag är tedrickare, men faktiskt så har jag märkt att jag får huvudvärk av att inte få mitt te, likadant som kaffedrickare får när de inte får sin "dos"
men så regelbunda te-tider har jag inte så jag tycker att ett par timmar på förmiddagen skulle spela in.
Medlem
Antal inlägg: 88
Medlem nr: 3 047
Är man känslig kan det nog faktiskt vara så. Eller kanske reagerar man starkare på mornarna helt enkelt?
--------------------
Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet. (Cicero) Let no one think that real gardening is a bucolic and meditative occupation. It is an insatiable passion, like everything else to which a man gives his heart. (Karel Capek) An addiction to gardening is not all bad when you consider all the other choices in life. (Cora Lea Bell)
Medlem
Antal inlägg: 822
Medlem nr: 6 783
Hur många timmar sover ni i genomsnitt, när ni arbetar, mär ni är ledigt. Jag har stort sömnbehov samtidigt som jag lider av sömnstörningar så det är lite jobbigt.
Medlem
Antal inlägg: 691
Medlem nr: 6 813
Jag har märkts att jag får detta om jag sover länge. Eller ibland bara om jag ligger ner länge. Jag har insomnia så det kan gå timmar tills jag somnar och sedan kanske jag äntligen sover ett tag (åtminstone om jag tagit en tablett för insomnian) och sammanlagt blir det då många timmar och jag vaknar med huvudvärk och illamående, liksom migrän typ.
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
5-6 timmar när jag skall till jobbet, någon timme längre när jag är ledig. Brukar sätta väckarklockan så jag inte ligger för länge, får också huvudvärk av för mycket horisontalläge.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 822
Medlem nr: 6 783
Vad är insomnia ,är det sömnproblem? Jag har insomningsproblem samt att jag vaknar mitt i natten och kan ligga vaken hur länge som helst. Ibland kan jag inte somna förän kl 4-5 och så ska man upp kl kvart i 7. Går ett tag sedan är man helt snurrig. Tror att jag skulle må bra av att sova 8-9 timmar under arbetsveckan och 9-10 timmar under helgen, ledig tid.
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
Jag sover så gott som alltid väldigt gott. Ikväll skulle jag se komedi på tvåan... såg en stund och hade sedan somnat, vaknade för en stund sedan, just innan slutet
Medlem
Antal inlägg: 895
Medlem nr: 2 492
Jag har periodvisa insomningsbesvär, men det var längesen jag hade det nu. För min del tror jag det är psykiskt; stress och liknande.
Jag sover gärna länge (!), men märker att jag mår som bäst när jag sover mellan 8-9 timmar. Kommer ihåg när jag sommarjobbade i två somrar och bara kunde sova 5-6 timmar, min hjärna fungerade inte bra de dagarna. Jag blev slö och "borta". Jag vande mig inte heller, jag har helt enkelt ett större behov av sömn.
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
Jag har stort sömnbehov och är oerhört morgontrött. Ett tag jobbade jag nätter och det passade ju min dygnsrytm ganska bra trodde jag. Men efter ett tag började jag må så konstigt och blev som ett kolli, totalt asocial och blev avtrubbad i alla sinnen. Till slut kunde jag inte sova de nätter jag var ledig och inte på dagarna heller. Då fick jag gå över till dagjobb igen.