CITAT (Margaretha @ 06-01-2006, 15:30)
Om man blir utbränd så dör ju hjärnceller sägs det

Ursäkta mig, jag kan inte vara kvar här just nu, jag måste gå på begravning...

Hjärnan
är CITAT
lite knepig i sin beskaffenhet
lindrigt sagt.
Det kan finnas så många olika orsaker, fast "resultaten" kan se ungefär desamma ut. Det är väldigt spännande tycker jag.
Är oerhört intresserad av hur hjärnan fungerar, det vi nu vet om det: Hjärnan är ju fortfarande ett "mysterium" i mångt och mycket.
För min del så är jag född med den problematik jag beskriver, och lär nog få dö med den också. Har ett "skuggsyndrom" av ADHD.
Adhd är ett "syndrom" och ett syndrom består av en hel bukett "symtom".
Med skuggsyndrom menas att "buketten" av symtom/problem inte riktigt räcker till för en fullödig diagnos. Jag kan helt enkelt klara mig ganska bra, trots de svårigheter jag har med huvét mitt. (vilket är bra många fler, än de jag skrivit och visat i det här inlägget, eller forumet som helhet)
Sedan kan man ju definiera "bra" på olika vis...
*bläääh*
Jag skulle kunna förklara mycket bättre än såhär, vad som "händer mig" i huvudet - men då mäste jag börja ta fram mina böcker och kolla upp "orden" igen (är ju lite afasi-ig) och jag orkar inte det.
Inte en gång till.
Jag "vet" ju själv, i alla fall, och det får räcka.
Sedan
är jag också utbränd. Det vore ju konstigt annars.
Jag har faktiskt,
med mitt huvud, haft två barn och ett arbete.
(Fast jag aldrig någonsin klarat av att arbeta heltid, och barnen har jag haft hjälp med)
Livet har varit tufft. Och jag har varit "vildsint" i det.
Jag har ju också känslorna direkt under huden - och inte lite känslor heller.
Desto lyckligare är jag idag, när "det" till slut
funkar.
(sedan kan man ju definiera ordet "funkar" (

) men för mig betyder det "resultat: mår BRA")
Meningen med det här inlägget (för mig) tror jag
är just det! Att jag inte längre känner att jag
behöver "förklara mig".
Det var i alla fall vad jag just upptäckte.
Kramisar alla, från en amaira som mår bättre än hon har gjort förut i hela sitt liv!!!