CITAT (Carex @ 12-01-2006, 12:51)
Kontrakt på sex månader. De erbjuder samboende till en början, sedan får man hitta eget. Självklart skulle pojkvännen få hitta extraknäck, men innan dess är det jag som är ensam inkomsttagare. Om vi åker dit ska vi bo inneboende hos en arbetskamrat vars föräldrar upplåter sitt hus till honom där. Så värden kommer jag att känna och han är trevlig. Lönen är en fast del och en provisionsbaserad. Produkten vi ska sälja är jag invand med även om det inte är det roligaste, underkläder, vi säljer till Sverige från Málaga. Anställningen blir heltid. Spanska har jag läst i ca. två och ett halvt år, så lite till vardagsbruk kan jag. Pojkvännen läste det för flera år sedan och kommer nog inte ihåg särskilt mycket.
Är den fasta delen så stor att du (och din pojkvän) kan leva på den? Jag skulle tänka mig för om det som du säger är en "tråkig produkt" att sitta och pressa på provis på en sådan kan vara duktigt slitsamt... Om du vet att du är så bra att du fixar det så är läget förstås lite annorlunda.
Ska ni ringa till Sverige eller? Varför vill i så fall företaget ha er sittande i Spanien? Det låter som om du känner till företaget och vet att det är ett seriöst företag?
Mvh
Fenja