Tack för svaren!
Nu har jag klippt ner de dåliga kvistarna på den stora fikusen, vattnat ordentligt sedan den fått torka upp. Jag tänkte även lägga på lite kompost (gjord mest på vanlig blomjord och torv). Tyvärr ser den ännu väldigt tunn ut. Ännu mer så nu när jag klippt ner den ännu mer. Men om det är så den ska bete sig, så litar jag på er.
Pumilorna tog jag mig en närmare titt på idag. Dessa har växt upp längs stöttepelarna och sedan hängt ner över sig själv. Detta överhäng är det enda som verkar visset och tråkigt, för när jag lyft på det så fanns det bara friska och fina blad därunder. Nu är frågan om jag ska klippa av ALLT "överhäng" och ge plats åt de friska bladen, eller ska jag låta de sämre rankorna hämta sig? Jag har för tillfället bundit upp de sistnämnda längs en högre, men tunnare pinne. Bild på detta finns på:
http://www.repti.net/repti2/modules/Images...s_Terr/2744.jpgJag har ställt både benjamin och pumilorna så nära fönstret jag kan för att de ska få i sig så mkt ljus det bara går under dessa mörka dagar... Jag kompletterade ljuset för benjamin med ett uv-lysrör som jag har. Vet inte om det hjälper alls, men om det bara hjälper lite så är det ju värt det.
Funderingar finns på om pumilorna klarar sig bättre i ett odlingsterrarium som jag också har... Där är mellan 24 och 26 grader varmt och 70-99% relativ fuktighet ganska konstant, med ett par graders temperaturfall under natten.
Min sista fråga är hur jag förökar pumilan på bästa sätt. Är det bara att kapa en ranka och sätta i vatten eller vilken metod fungerar bäst?
Tack än en gång för hjälpen, ni är BÄST!
/l.l
If the grass is greener on the other side, water your own lawn.