Hej Kerstin
Underbara bilder. Nu måste jag ju ha dom också. Var nånstans, det får jag väl fundera på till våren. För du vet väl hur det är. Fullt överallt i rabatterna.

Dessutom har jag en make som lägger beslag på alla tänkbara platser för sina pioner och gammaldags rosor. Håhå jaja! Men jag ska väl inte klaga som har 3000 kvadratmeter trädgård och sommarställe dessutom!
Jag fortsätter med en annan fråga (även om inte tråden kanske är den rätta). Jag har en mycket lång rosenhäck längs gatan där det på våren växer tusentals snödroppar och på sommaren mycket månadssmultron. Mitt problem är att det även finns kvickrot, nässlor, kirskål och så vidare. De få marktäckare jag har förutom smultronen t ex vintergröna och ormöga är svårrensade med mycket gräsrötter. Jag vågar inte plantera något alltför aggressivt då jag inte vill att snödroppslökarna ska ta skada. Samtidigt vill jag ha det mer lättrensat.
Lång introduktion till frågan som alltså handlar om förslag på lämpliga marktäckare, gärna blommande (inte gula blommor).
Gunnel