|
Snusk på TV, Vad gillar ni TV 4s nya utbud? |
|
|
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
26-01-2006, 22:51
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Vad är det för nytt... "sex inspectors"?
|
|
|
|
|
26-01-2006, 22:55
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Jag håller med dig, allt handlar om sex nuförtiden. Undrar hur höga pretentioner ungdomarna har idag angående förhållanden, hur avancerad sex de tror att de "måste" ha?  Och hur tjejerna tror att de "måste" se ut! Kan det finnas nåt fulare än silikonbröst och silikonläppar? Det kanske inte är så konstigt att de flesta skiljer sig om de tror att det enda som är viktigt i förhållandet är sex. Det är ju som att kryddorna skulle vara det enda viktiga i matlagningen och råvarorna bara nåt som man lägger till i bästa fall.
|
|
|
|
|
26-01-2006, 22:57
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (Felix matte @ 26-01-2006, 22:51) Vad är det för nytt... "sex inspectors"? Beskrev ju programmet kortfattat I både program(antar jag) och trailers(såg jag) får man se två av paren sedan ha sex framför kameran , som terapeuten hade lärt dom..
När ska snuskeriet sluta???[/B]
--------------------
|
|
|
|
|
26-01-2006, 23:02
|
Medlem

|
CITAT (Farbror Blå @ 26-01-2006, 22:57) CITAT (Felix matte @ 26-01-2006, 22:51) Vad är det för nytt... "sex inspectors"? Beskrev ju programmet kortfattat I både program(antar jag) och trailers(såg jag) får man se två av paren sedan ha sex framför kameran , som terapeuten hade lärt dom..
När ska snuskeriet sluta???[/B] Men så sjukt Sex är ju något som är mellan två människor... inget som ska exponeras för media och visas i TV. Och så undrar jag vad det är för "Ellosterapeut" som medverkar i sånt program Inte kan det vara en seriös, utbildad sådan.
|
|
|
|
|
26-01-2006, 23:04
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT Det är ju som att kryddorna skulle vara det enda viktiga i matlagningen och råvarorna bara nåt som man lägger till i bästa fall. Bra sagt Magdis!! Djupt tänkt det där. Relationer bygger på vänskap, kärlek och personer som passar för varandra . man kunde tycka att jag bara ska stänga av TV:n istället för att klaga, men jag ser INTE dessa program, bara tycker vi ska ha LIITE högre nivå i våra medier. Nu läser jag inte längre kvällstidningarna heller, dom är också bara fulla av skit, snusk, lögner och uppståndelsehets på kändisar. NYHETER handlar om världens folk, större händelser, kultur mm.
--------------------
|
|
|
|
|
26-01-2006, 23:07
|
Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-01-2006, 22:55) Det kanske inte är så konstigt att de flesta skiljer sig om de tror att det enda som är viktigt i förhållandet är sex. Det är ju som att kryddorna skulle vara det enda viktiga i matlagningen och råvarorna bara nåt som man lägger till i bästa fall.  Så klokt sagt... jag instämmer
|
|
|
|
|
27-01-2006, 08:30
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Jag har slutat titta på TV4 för länge sen så jag är lyckligt ovetande om vad det är för program ni pratar om
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
27-01-2006, 08:37
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
CITAT (Farbror Blå @ 26-01-2006, 22:45) [b]Är det bara jag som tycker TV4s program "sex inspectors" är höjden ?
"kärlekens baksidor" som jag trodde handlade om svartsjuka, som i ett av programmen, visar sej också handla mest om sex mest av allt. Du verkar ha plockat russinen ur kakan och letat upp alla de smaskiga programmen farbrorn! Jag såg det första programmet av sex inspectors och det tyckte jag var helt oK. Det fick ju bra kritik också eftersom det tog upp relationen mellan ett par. Det handlade inte bara om sex utan överhuvudtaget. I det första programmet var det ett par där tjejen hade fejkat orgasm under nästan två år och när hon sen berättade det för sin partner så fick han sig av naturliga skäl en liten törn. Sen handlade det om hur de skulle hitta tillbaka och hur tjejen skulle få orgasm (många kvinnor lider av att inte kunna få orgasm så det var väl bra för dem att det ämnet togs upp). Progamledarna berättade också en del fakta om orgasmer och tog livet av myten att de allra flesta kvinnor skulle få orgasm via enbart penetrering. Tjejen i programmet trodde att alla andra kvinnor fick orgasm på det sättet och hon blev jättelättad av att förstå att så är inte fallet. Nu har jag inte sett de andra avsnitten men jag tyckte att det första var bra och informationsrikt och det var inte alls "snuskigt" om man säger så.
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
27-01-2006, 08:52
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (Farbror Blå @ 26-01-2006, 22:45) Man trodde att man hade sett allt, men detta tar priset på osmaklighet och dumhet! Varför väljer du att titta på det? Jag hittar massa intressant; Landet runt är toppen, Antikrundan i går och kul finskt program om att samla prylar.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
27-01-2006, 09:34
|
Medlem
Antal inlägg: 305
Medlem nr: 3 763

|
Ja asså jag fattar det inte.. det måste ju tydligen gå bra med såna program eftersom dom kan visa så mycket av det, men det är nog lika många som inte tycker om programmen som de som tittar..? Jag tycker iaf att dom har gått för långt, dom utesluter så mycket viktigt och det ger ju en helt snedvriden bild. Tänk på alla ungdomar som sitter och tittar på det där.. med tanke på hur bristfällig sexualundervisningen är i skolan, vad sänder dessa program ut för signaler när allt handlar om sex, svek och intriger? Mer upplysning! Mindre sexsåpor!
|
|
|
|
|
27-01-2006, 10:05
|

Medlem

|
CITAT (smajlizz @ 27-01-2006, 09:34) vad sänder dessa program ut för signaler när allt handlar om sex, svek och intriger? Mer upplysning! Mindre sexsåpor! :angry: Men Sex Inspectors handlar inte om svek och intriger. Det är en dokumentär och man skulle faktiskt kunna säga att det är sexualundervisning. De tar upp sexuella problem partners emellan. Hur får man orgasm? Vad gör man när den ena tappar lusten? Hur hittar man tillbaka till varandra? Det är väl bra att man tar upp sådana saker? Jag tycker inte heller om dokusåpor där en massa våp älskar att visa upp sig och sticker kniven i ryggen på andra så fort de kommer åt. Sex Inspectors är tvärtemot - här handlar det om den krassa vardagen. Här får man inte multipla orgasmer och är otrogen med höger och vänster.
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
27-01-2006, 10:12
|

Medlem
Antal inlägg: 1 900
Medlem nr: 3 535

|
CITAT (Hannele @ 27-01-2006, 08:52) Varför väljer du att titta på det? Jag hittar massa intressant; Landet runt är toppen, Antikrundan i går och kul finskt program om att samla prylar. Ja, det är enkelt att byta kanal. Ännu enklare är det att inte sätta på TVn från början. Man ser ju bara vad man vill se.
--------------------
Zon 1, Skånes västkust
Besök gärna Buxus.se
|
|
|
|
|
27-01-2006, 10:21
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 10:05) CITAT (smajlizz @ 27-01-2006, 09:34) vad sänder dessa program ut för signaler när allt handlar om sex, svek och intriger? Mer upplysning! Mindre sexsåpor!  Men Sex Inspectors handlar inte om svek och intriger. Det är en dokumentär och man skulle faktiskt kunna säga att det är sexualundervisning. De tar upp sexuella problem partners emellan. Hur får man orgasm? Vad gör man när den ena tappar lusten? Hur hittar man tillbaka till varandra? Det är väl bra att man tar upp sådana saker? Jag tycker inte heller om dokusåpor där en massa våp älskar att visa upp sig och sticker kniven i ryggen på andra så fort de kommer åt. Sex Inspectors är tvärtemot - här handlar det om den krassa vardagen. Här får man inte multipla orgasmer och är otrogen med höger och vänster. Håller med, fast jag har bara sett första programmet. Jag har en bekant som arbetat med sexualundervisning och hon sa: Äntligen ett informativt program.... Men det var alltså efter första avsnittet. Vad som hänt sedan har jag inte sett och inte hört henne kommentera... /Stina
|
|
|
|
|
27-01-2006, 10:25
|
Medlem
Antal inlägg: 1 067
Medlem nr: 4 792

|
TV4 ?
Har inget emot just sex inspectors, mer sexualupplysning. INga intriger, inget våld, tar upp vanliga par problem. Däremot är typiga intrigiga såpor med glammiga 20+ och masa sprit obehagliga. Eller barnprogram med mycket realistiskt fysiskt och psykiskt våld.
Var det inte SVT & Malena ivarsson som var först ut med B-film/C-films porr ... sköna fredag elelr vad det hette ?
|
|
|
|
|
27-01-2006, 10:37
|

Medlem
Antal inlägg: 448
Medlem nr: 3 314

|
Jag såg det senaste programmet. Det handlade om ett par som hade ett ett helt rum med sexleksaker, lack och läder osv. De fick lära sig börja om från början. Närhet, ögonkontakt, kommunikation. Att våga vara helt nakna både kroppsligt och mentalt. Jag tycker det är ett bra program som slår hål på många myter kring sex.
--------------------
Annika i Mölndal Zon 2
|
|
|
|
|
27-01-2006, 10:48
|

Medlem

|
Vad skönt att det finns fler här som har samma uppfattning som jag om Sex Inspectors. Jag började bli rädd för att jag var smått pervers!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
27-01-2006, 10:49
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
Inte alls!!! Paradise Hotel - där kan vi snacka perverst tycker jag...
|
|
|
|
|
27-01-2006, 11:01
|
Medlem
Antal inlägg: 301
Medlem nr: 5 048

|
Jag tycker också att Sex Inspectors är ett bra program.
Visst kan man vara kritisk till en del. Deltagarna lämnar ju ut mycket intima detaljer om sig själva, så man får hoppas att de som gjort programmet har valt folk som kan leva med det. De är alla mellan 20 och 35 och något snyggare än genomsnittet, vilket är orealistiskt.
Trots det handlar det ändå om riktiga människor med riktiga problem, dessutom problem som nästan alla har svårt att tala om. Jag tycker att råden de får är vettiga och jag tror att många kan ha nytta av att se programmen.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|