Full version: Snusk på TV
Sidor: 1, 2
Farbror Blå
Är det bara jag som tycker TV4s program "sex inspectors" är höjden ?

Man trodde att man hade sett allt, men detta tar priset på osmaklighet och dumhet! Sånt snusk kan man lägga på en betalkanal, så att det inte når alla tittare över marknätet.

"kärlekens baksidor" som jag trodde handlade om svartsjuka, som i ett av programmen, visar sej också handla mest om sex mest av allt.

Vart tog programmen som betonar att KÄRLEK, TROHET och ARBETE är det som bygger en relation?

Som om inte Paradise Hotel var nog skadligt för framtidens vuxna!
Mobbingprogram som går ut på sex, plastbröst , kroppsfixering och snedvridna ideal...

Tyckte fyran var bra några år, men nu går det snabbt utför...
mad.gif blink.gif blink.gif huh.gif
*Felix matte*
Vad är det för nytt... "sex inspectors"?
Magdis
Jag håller med dig, allt handlar om sex nuförtiden. Undrar hur höga pretentioner ungdomarna har idag angående förhållanden, hur avancerad sex de tror att de "måste" ha? blink.gif Och hur tjejerna tror att de "måste" se ut! Kan det finnas nåt fulare än silikonbröst och silikonläppar? wacko.gif

Det kanske inte är så konstigt att de flesta skiljer sig om de tror att det enda som är viktigt i förhållandet är sex. Det är ju som att kryddorna skulle vara det enda viktiga i matlagningen och råvarorna bara nåt som man lägger till i bästa fall. blink.gif
Farbror Blå
CITAT (Felix matte @ 26-01-2006, 22:51)
Vad är det för nytt... "sex inspectors"?

Beskrev ju programmet kortfattat
I både program(antar jag) och trailers(såg jag) får man se två av paren sedan ha sex framför kameran , som terapeuten hade lärt dom..

När ska snuskeriet sluta???
[/B]
*Felix matte*
CITAT (Farbror Blå @ 26-01-2006, 22:57)
CITAT (Felix matte @ 26-01-2006, 22:51)
Vad är det för nytt...  "sex inspectors"?

Beskrev ju programmet kortfattat
I både program(antar jag) och trailers(såg jag) får man se två av paren sedan ha sex framför kameran , som terapeuten hade lärt dom..

När ska snuskeriet sluta???
[/B]

Men så sjukt sad.gif
Sex är ju något som är mellan två människor... inget som ska exponeras för media och visas i TV.

Och så undrar jag vad det är för "Ellosterapeut" som medverkar i sånt program wacko.gif mad.gif mad.gif
Inte kan det vara en seriös, utbildad sådan.
Farbror Blå
CITAT
Det är ju som att kryddorna skulle vara det enda viktiga i matlagningen och råvarorna bara nåt som man lägger till i bästa fall.  

Bra sagt Magdis!!
Djupt tänkt det där.
Relationer bygger på vänskap, kärlek och personer som passar för varandra .

man kunde tycka att jag bara ska stänga av TV:n istället för att klaga, men jag ser INTE dessa program, bara tycker vi ska ha LIITE högre nivå i våra medier. Nu läser jag inte längre kvällstidningarna heller, dom är också bara fulla av skit, snusk, lögner och uppståndelsehets på kändisar.

NYHETER handlar om världens folk, större händelser, kultur mm.
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-01-2006, 22:55)
Det kanske inte är så konstigt att de flesta skiljer sig om de tror att det enda som är viktigt i förhållandet är sex. Det är ju som att kryddorna skulle vara det enda viktiga i matlagningen och råvarorna bara nåt som man lägger till i bästa fall. blink.gif

Så klokt sagt... jag instämmer wub.gif
adrian
Jag har inte sett detta program, men först och främst så tycker JAG att våldet ska minska i TV inte sex, barnprogram idag innehåller på tok för mycket slagsmål och sånt.

Innan kristendomen dök upp i sverige så var det nog inte så farligt men idag verkar det som så... tongue.gif

Jag minns den gången någon i Örebro hade polisanmält grannarna för att de hade sett dem ha sex igenom deras fönster... blink.gif blink.gif

Varför måste man spionera på sin granne... wacko.gif

Om de hade grälat och bråkat istället, VILKET lätt kan smitta av sig så hade de inte tagit så illa upp...

(det kan ju bli ett himla liv på forum, men våld är värre än kärlek som ibland urartar i... SEX...)

smile.gif rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif blink.gif smile.gif
LadyG
Jag har slutat titta på TV4 för länge sen så jag är lyckligt ovetande om vad det är för program ni pratar om smile.gif
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 26-01-2006, 22:45)
[b]Är det bara jag som tycker TV4s program "sex inspectors" är höjden ?

"kärlekens baksidor" som jag trodde handlade om svartsjuka, som i ett av programmen, visar sej också handla mest om sex mest av allt.

Du verkar ha plockat russinen ur kakan och letat upp alla de smaskiga programmen farbrorn! laugh.gif

Jag såg det första programmet av sex inspectors och det tyckte jag var helt oK. Det fick ju bra kritik också eftersom det tog upp relationen mellan ett par. Det handlade inte bara om sex utan överhuvudtaget. I det första programmet var det ett par där tjejen hade fejkat orgasm under nästan två år och när hon sen berättade det för sin partner så fick han sig av naturliga skäl en liten törn. Sen handlade det om hur de skulle hitta tillbaka och hur tjejen skulle få orgasm (många kvinnor lider av att inte kunna få orgasm så det var väl bra för dem att det ämnet togs upp). Progamledarna berättade också en del fakta om orgasmer och tog livet av myten att de allra flesta kvinnor skulle få orgasm via enbart penetrering. Tjejen i programmet trodde att alla andra kvinnor fick orgasm på det sättet och hon blev jättelättad av att förstå att så är inte fallet.

Nu har jag inte sett de andra avsnitten men jag tyckte att det första var bra och informationsrikt och det var inte alls "snuskigt" om man säger så.
Hannele
Man trodde att man hade sett allt, men detta tar priset på osmaklighet och dumhet!

Varför väljer du att titta på det? blink.gif
Jag hittar massa intressant; Landet runt är toppen, Antikrundan i går och kul finskt program om att samla prylar.
smajlizz
Ja asså jag fattar det inte.. det måste ju tydligen gå bra med såna program eftersom dom kan visa så mycket av det, men det är nog lika många som inte tycker om programmen som de som tittar..?
Jag tycker iaf att dom har gått för långt, dom utesluter så mycket viktigt och det ger ju en helt snedvriden bild. Tänk på alla ungdomar som sitter och tittar på det där.. med tanke på hur bristfällig sexualundervisningen är i skolan, vad sänder dessa program ut för signaler när allt handlar om sex, svek och intriger? Mer upplysning! Mindre sexsåpor! mad.gif
Rossi
CITAT (smajlizz @ 27-01-2006, 09:34)
vad sänder dessa program ut för signaler när allt handlar om sex, svek och intriger? Mer upplysning! Mindre sexsåpor!  :angry:

Men Sex Inspectors handlar inte om svek och intriger. Det är en dokumentär och man skulle faktiskt kunna säga att det är sexualundervisning. De tar upp sexuella problem partners emellan. Hur får man orgasm? Vad gör man när den ena tappar lusten? Hur hittar man tillbaka till varandra? Det är väl bra att man tar upp sådana saker?

Jag tycker inte heller om dokusåpor där en massa våp älskar att visa upp sig och sticker kniven i ryggen på andra så fort de kommer åt. Sex Inspectors är tvärtemot - här handlar det om den krassa vardagen. Här får man inte multipla orgasmer och är otrogen med höger och vänster.
pisanggoreng
CITAT (Hannele @ 27-01-2006, 08:52)
Varför väljer du att titta på det? blink.gif
Jag hittar massa intressant; Landet runt är toppen, Antikrundan i går och kul finskt program om att samla prylar.

Ja, det är enkelt att byta kanal. Ännu enklare är det att inte sätta på TVn från början.

Man ser ju bara vad man vill se.
stina
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 10:05)
CITAT (smajlizz @ 27-01-2006, 09:34)
vad sänder dessa program ut för signaler när allt handlar om sex, svek och intriger? Mer upplysning! Mindre sexsåpor!  mad.gif

Men Sex Inspectors handlar inte om svek och intriger. Det är en dokumentär och man skulle faktiskt kunna säga att det är sexualundervisning. De tar upp sexuella problem partners emellan. Hur får man orgasm? Vad gör man när den ena tappar lusten? Hur hittar man tillbaka till varandra? Det är väl bra att man tar upp sådana saker?

Jag tycker inte heller om dokusåpor där en massa våp älskar att visa upp sig och sticker kniven i ryggen på andra så fort de kommer åt. Sex Inspectors är tvärtemot - här handlar det om den krassa vardagen. Här får man inte multipla orgasmer och är otrogen med höger och vänster.

Håller med, fast jag har bara sett första programmet. Jag har en bekant som arbetat med sexualundervisning och hon sa: Äntligen ett informativt program.... Men det var alltså efter första avsnittet. Vad som hänt sedan har jag inte sett och inte hört henne kommentera...

/Stina
MB1965
TV4 ?

Har inget emot just sex inspectors, mer sexualupplysning. INga intriger, inget våld, tar upp vanliga par problem. Däremot är typiga intrigiga såpor med glammiga 20+ och masa sprit obehagliga. Eller barnprogram med mycket realistiskt fysiskt och psykiskt våld.

Var det inte SVT & Malena ivarsson som var först ut med B-film/C-films porr ... sköna fredag elelr vad det hette ?
ah56
Jag såg det senaste programmet. Det handlade om ett par som hade ett ett helt rum med sexleksaker, lack och läder osv. De fick lära sig börja om från början. Närhet, ögonkontakt, kommunikation. Att våga vara helt nakna både kroppsligt och mentalt.
Jag tycker det är ett bra program som slår hål på många myter kring sex.
Rossi
Vad skönt att det finns fler här som har samma uppfattning som jag om Sex Inspectors. Jag började bli rädd för att jag var smått pervers! laugh.gif
stina
Inte alls!!! Paradise Hotel - där kan vi snacka perverst tycker jag...
Svante, zon 1
Jag tycker också att Sex Inspectors är ett bra program.

Visst kan man vara kritisk till en del. Deltagarna lämnar ju ut mycket intima detaljer om sig själva, så man får hoppas att de som gjort programmet har valt folk som kan leva med det. De är alla mellan 20 och 35 och något snyggare än genomsnittet, vilket är orealistiskt.

Trots det handlar det ändå om riktiga människor med riktiga problem, dessutom problem som nästan alla har svårt att tala om. Jag tycker att råden de får är vettiga och jag tror att många kan ha nytta av att se programmen.
ah56
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 10:48)
Vad skönt att det finns fler här som har samma uppfattning som jag om Sex Inspectors. Jag började bli rädd för att jag var smått pervers! laugh.gif

Jag talade i telefon med min dotter strax innan programmet började. Jag sa då "nej nu får vi sluta för nu skall jag titta på Sex Inspectors" Hennes svar "jaså du din porrtant" laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pia74
Jag har inget problem med sex inspectors men funderar lite på hur riktigt dåligt sexliv och övrigt samliv paren måste ha eftersom de är så desperata att de ställer upp på att vara med i tv.
kristerh
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 10:48)

Jag är oxså på samma linje som du, mer information åt folket biggrin.gif
krister
Magdis
Men ibland kan man ju undra om vi inte är lite för upplysta när allting måste handla om sex. Ungdomar idag tror ju att man måste ha analsex för annars är man konstig! blink.gif Allting blir ju så förfärligt avancerat och tillkrånglat så folk tappar ju bort det normala.
kristerh
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 11:34)
Men ibland kan man ju undra om vi inte är lite för upplysta när allting måste handla om sex. Ungdomar idag tror ju att man måste ha analsex för annars är man konstig! blink.gif Allting blir ju så förfärligt avancerat och tillkrånglat så folk tappar ju bort det normala.

Nu har jag inte sett alla avsnitten men inte går de väl inte in på sånt wink.gif
däremot om man ser på alla andra såpor, så kan man få den uppfattningen, för att inte tala om tidningarnas helgbilagor wink.gif
krister
Magdis
CITAT (kristerh @ 27-01-2006, 11:36)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 11:34)
Men ibland kan man ju undra om vi inte är lite för upplysta när allting måste handla om sex. Ungdomar idag tror ju att man måste ha analsex för annars är man konstig!  :blink: Allting blir ju så förfärligt avancerat och tillkrånglat så folk tappar ju bort det normala.

Nu har jag inte sett alla avsnitten men inte går de väl inte in på sånt wink.gif
däremot om man ser på alla andra såpor, så kan man få den uppfattningen, för att inte tala om tidningarnas helgbilagor wink.gif
krister

Nej jag har ingen aning, har inte heller sett på just det programmet. Jag tänkte på samhället i stort, alla såpor och allt som står i tidningar och så. Det är så avancerat och konstigt så ungdomar vet väl i princip allt om blöjsex, bondage och sadomasochism, men har ingen aning om hur kvinnan lättast får orgasm! blink.gif Och sen handlar det även väldigt lite om kärlek och vad som får människor att hålla ihop livet ut...jag tror det är det Farbror Blå menade när han skrev sitt inlägg.
Gurkan
CITAT (adrian @ 27-01-2006, 07:18)
Jag har inte sett detta program, men först och främst så tycker JAG att våldet ska minska i TV inte sex, barnprogram idag innehåller på tok för mycket slagsmål och sånt.

Innan kristendomen dök upp i sverige så var det nog inte så farligt men idag verkar det som så... tongue.gif

....

Jag får nog hålla med Adrian en del här, varje kväll, på i princip samtliga kanaler kan man se filmer och tv-serier med mord, våldtäkter och misshandlar, den ena värre och mer brutal än den andra. Det är tydligen helt normalt och ingen skulle få för sig att ifrågasätta det.

Om nån råkar visa ett bröst eller lite rumpa blir det ett himla liv å löpsedlar å ståhej. Naken-Janne hit (ok, han är ingen sex-symbol kanske) och BigBrother-Linda dit.

Å andra sidan håller jag med om att den "sexualisering" som vi ser inom media och reklam snedvrider många ungas (och gamlas) verklighetsuppfattning och självbild och är säkert en stor orsak till att många mår dåligt och känner sig misslyckade och fula.

Jag slängde ut TV'n för länge sen och har aldrig nånsin funderat på att skaffa en ny.

Rapport och Gröna Rum kan man se på webben ... vad ska man mer ha TV'n till ??
Magdis
CITAT (Gurkan @ 27-01-2006, 11:53)
Om nån råkar visa ett bröst eller lite rumpa blir det ett himla liv å löpsedlar å ståhej. Naken-Janne hit (ok, han är ingen sex-symbol kanske) och BigBrother-Linda dit.

Och det är ju väldigt märkligt för det borde ju inte vara något som någon reagerar på idag! blink.gif Är människokroppen så himla konstig när inte de mest avancerade sexlekar är det? Dubbelmoral!

Jag håller också med om att det är för mycket våld i media men det är ju liksom ett annat ämne än detta.
AnnammA
Jag såg förra programmet från "Sex Inspectors", och jag tyckte att det var en seger för programledarna att de kunde lära de mkt SM-inspirerade kärleksparet att sex är mycket mer än lädertillbehör, nitar och analpluggar... De verkade ha fastnat i ngt ytterlighetsbeteende, där de glömde bort att kramas, pussas och ta på varandra...(Och tjejen var bara ngra år efter 20!)
Men jag kan också tycka att samhället är mkt sexfixerat idag, både utseendemässigt och själva den sexuella akten. Jag har en dotter som snart fyller 11, och jag är lite orolig för henne och hennes tillvaro när hon blir äldre, apropå allt som händer ute och allt sexuellt mediaflöde... Som förälder kan man påverka till viss del, men sedan finns det andra krafter också, som påverkar...
AnnA
Magdis
CITAT (AnnammA @ 27-01-2006, 12:00)
Som förälder kan man påverka till viss del, men sedan finns det andra krafter också, som påverkar...
AnnA

Jag kommer försöka vara väldigt öppen när min dotter kommer upp i den åldern att hon börjar fundera över sånt. Mina föräldrar pratade aldrig med mig om sånt och det var bara media och kompisar som påverkade. Som tur var har jag såpass sunt förnuft att jag inte lät mig påverkas till något som jag inte tyckte var okej men det finns ju många svaga och lättpåverkade tjejer också.
kristerh
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 11:39)
ungdomar vet väl i princip allt om blöjsex,

Nej nu får du förklara unsure.gif vad är det? mycke har jag hört men blöjsex ohmy.gif unsure.gif wink.gif du verkar insatt så förklara laugh.gif
krister
Magdis
CITAT (kristerh @ 27-01-2006, 12:13)

Nej nu får du förklara unsure.gif vad är det? mycke har jag hört men blöjsex ohmy.gif unsure.gif wink.gif du verkar insatt så förklara laugh.gif
krister

Ska vi ta det via PM kanske?! rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Margaretha
Har bara sett reklamen, inte programmet, men instämmer i att översexualiseringen är katastrofal för våra unga. Hur det nu än förhåller sig med det här programmet.

Har på sista tiden sett 11-12-åriga flickor och pojkar fråga på en stor familjetidnings BARNSIDA varför de inte får orgasm!!! Jag blev så bedrövad för deras skull. De skulle ju få vara barn än ett tag. sad.gif

Det är tack och lov en klok skolsköterska som svarar på frågorna, men bara att de behöver undra och känna sig annorlunda i den åldern är sorgligt.
AnnammA
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 12:06)
CITAT (AnnammA @ 27-01-2006, 12:00)
Som förälder kan man påverka till viss del, men sedan finns det andra krafter också, som påverkar...
AnnA

Jag kommer försöka vara väldigt öppen när min dotter kommer upp i den åldern att hon börjar fundera över sånt. Mina föräldrar pratade aldrig med mig om sånt och det var bara media och kompisar som påverkade. Som tur var har jag såpass sunt förnuft att jag inte lät mig påverkas till något som jag inte tyckte var okej men det finns ju många svaga och lättpåverkade tjejer också.

Jo, det är ju självklart att man ska vara öppen när det gäller sådana saker, men man kan nog aldrig hindra att ungarna kan bli påverkat av annat med...Mode, artister, filmer mm. Och jag tror inte på att man skall förbjuda vissa saker, utan man får försöka vägleda, när det går... Inte lätt!

AnnA
Magdis
CITAT (AnnammA @ 27-01-2006, 12:23)
Jo, det är ju självklart att man ska vara öppen när det gäller sådana saker, men man kan nog aldrig hindra att ungarna kan bli påverkat av annat med...Mode, artister, filmer mm. Och jag tror inte på att man skall förbjuda vissa saker, utan man får försöka vägleda, när det går... Inte lätt!

Precis...förbud hindrar inte en tonåring från nånting egentligen. Bättre att försöka ha en dialog och få veta vad som händer och ha ett sånt förhållande till sina barn att de vill lyssna på vad man säger och litar på en. Då blir de mycket bättre rustade att möta all påverkan utifrån.
AnnammA
CITAT (Margaretha @ 27-01-2006, 12:21)
Har bara sett reklamen, inte programmet, men instämmer i att översexualiseringen är katastrofal för våra unga. Hur det nu än förhåller sig med det här programmet.

Har på sista tiden sett 11-12-åriga flickor och pojkar fråga på en stor familjetidnings BARNSIDA varför de inte får orgasm!!! Jag blev så bedrövad för deras skull. De skulle ju få vara barn än ett tag. sad.gif

Det är tack och lov en klok skolsköterska som svarar på frågorna, men bara att de behöver undra och känna sig annorlunda i den åldern är sorgligt.

Jo, det är ju skrämmande! Dom är ju bara barn, som knappt kommit in i puberteten. Min flicka ska fylla 11, och hon leker faktiskt fortfarande med dockor.(Visserligen modedockor, typ Brats). Jag har bekanta, som tyckte det var skönt när deras döttrar slutade leka med dockor, och de fick plocka undan dem, och det var när de var i 8-årsåldern...Då var det dags att ta fram mascaran... Min dotter får också lov att måla sig, när hon känner för det, och jag har även hjälpt henne ngn gång att färga håret, men det är aldrig ngt extremt, och ja, hon och en del av hennes väninnor leker än så länge rätt mycket med dockor, dansar och klär ut sig mm. Killar? "Usch, vad du är larvig mamma!"
Vi bor ju inte i ngn storstad, så...

AnnA
Klematis
Tycker det är lite dumt att de kör trailer för dessa 2 program så tidigt på kvällarna. Snuttarna de sänder ser kanske mer avancerade ut än vad programmet är när man klipper som de gör. Tycker inte det är helt ok att sitta och se på ett program med barnen 11,13 år och sedan kommer reklamen med tjejen och gubben som håller på vid bilen. Annars går ju själva programmen sent.
Fenja
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 08:37)
[b]Är det bara jag som tycker TV4s program "sex inspectors" är höjden ?

Du verkar ha plockat russinen ur kakan och letat upp alla de smaskiga programmen farbrorn! laugh.gif

Jag såg det första programmet av sex inspectors och det tyckte jag var helt oK. Det fick ju bra kritik också eftersom det tog upp relationen mellan ett par. Det handlade inte bara om sex utan överhuvudtaget. I det första programmet var det ett par där tjejen hade fejkat orgasm under nästan två år och när hon sen berättade det för sin partner så fick han sig av naturliga skäl en liten törn. Sen handlade det om hur de skulle hitta tillbaka och hur tjejen skulle få orgasm (många kvinnor lider av att inte kunna få orgasm så det var väl bra för dem att det ämnet togs upp). Progamledarna berättade också en del fakta om orgasmer och tog livet av myten att de allra flesta kvinnor skulle få orgasm via enbart penetrering. Tjejen i programmet trodde att alla andra kvinnor fick orgasm på det sättet och hon blev jättelättad av att förstå att så är inte fallet.

Nu har jag inte sett de andra avsnitten men jag tyckte att det första var bra och informationsrikt och det var inte alls "snuskigt" om man säger så.

Jag kan bara hålla med. Jag har bara sett det första avsnittet och tycker inte alls att det var "porrigt". Jag tycker emellertid inte att det är så intressant att jag har för avsikt att följa flera avsnitt.
Mvh
Fenja
Hannele
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 12:17)

krister

Har aldrig hört, säger du nåt så konstigt, får du väl förklara?
Berith

krister

Bilder Magdis! Bilder! ohmy.gif wink.gif
Magdis
CITAT (Hannele @ 27-01-2006, 12:53)

krister

Har aldrig hört, säger du nåt så konstigt, får du väl förklara?

Menar du allvar? Inte hört talas om att det finns vuxna människor som tänder på att klä sig i blöjor och bebiskläder...de som till och med blir upphetsade av att bli kissade eller bajsade på? Det är sant, hur sjukt det än låter.
Magdis
CITAT (Berith @ 27-01-2006, 12:56)

krister

Bilder Magdis! Bilder! ohmy.gif wink.gif

Du kan säkert hitta massor med bilder om du googlar.
Hannele
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 12:57)
Menar du allvar? Inte hört talas om att det finns vuxna människor som tänder på att klä sig i blöjor och bebiskläder..

Nej, jag känner ingen. Vad har detta med ungdomar att göra?? unsure.gif
Magdis
CITAT (Hannele @ 27-01-2006, 13:00)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 12:57)
Menar du allvar? Inte hört talas om att det finns vuxna människor som tänder på att klä sig i blöjor och bebiskläder..

Nej, jag känner ingen. Vad har detta med ungdomar att göra?? unsure.gif

Jag menar att ungdomar är lättpåverkade och om de matas med en massa information så vet de till slut inte vad som är normalt. (Detta har nu inte med "Sex inspectors" att göra utan nu spekulerar jag i stort)
Rossi
Jo visst, det finns mängder av grejor som folk tänder på. Nog för att jag tycker att jag är ganska frigjord men blöjsex och kiss- och bajssex och djursex - nej tack! Där går gränsen!

Får några år sedan hade de ett program på TV om en man i England. Han hade chefsposition har jag för mig. Ibland gick han till en prostituerad, fick gå klädd i blöja och bli omhändertagen av "mamma". De visade bilder på detta och det var ingen tilltalande syn för mig i alla fall, det kan jag säga!

Sen finns det ju nekrofiler också om vi ska fortsätta med det bisarra. Och där brukar man ju ta till lite svart humor och säga: "Bara båda är med på det så är det OK". wacko.gif
Hannele
CITAT (ah56 @ 27-01-2006, 10:37)
De fick lära sig börja om från början. Närhet, ögonkontakt, kommunikation.
Att våga vara helt nakna både kroppsligt och mentalt.
Jag tycker det är ett bra program som slår hål på många myter kring sex.

Ja, jag såg inte hela, men de ger seriösa och vettiga råd. Inget "snusk".

Men jag gillar Dr. Phil och Super Nanny också. Sunt förnuft.
Berith
CITAT (Berith @ 27-01-2006, 12:56)

Bilder Magdis! Bilder!  :o  ;)

Du kan säkert hitta massor med bilder om du googlar.

Äh jag trodde du hade några färdiga. tongue.gif rolleyes.gif
forget-me-not
Jag läste nyligen på ett annat forum en diskussion där ungdomar/yngre vuxna diskuterade sina tanker kring sex och relationer.

Det som de sa var att först gäller det att hitta någon man passar ihop med sexuellt och om det sexuella fungerar så finns det något att bygga en relation på. blink.gif blink.gif

En del var så knepiga så de t o m ansåg att killens och tjejens kroppsdelar måste "passa varandra" för att de ens skulle överväga att gå in i en relation med personen i fråga. wacko.gif wacko.gif
Rossi
Jag har hört en hel del killar säga att om bara sex:et funkar så är det inga problem att få relationen att funka medan kvinnor kanske lite oftare tänker tvärtom - funkar relationen i övrigt så är man mer benägen att vilja ha sex med sin partner.
Margaretha
CITAT (AnnammA @ 27-01-2006, 12:33)
CITAT (Margaretha @ 27-01-2006, 12:21)

Jo, det är ju skrämmande! Dom är ju bara barn, som knappt kommit in i puberteten. Min flicka ska fylla 11, och hon leker faktiskt fortfarande med dockor.(Visserligen modedockor, typ Brats). Jag har bekanta, som tyckte det var skönt när deras döttrar slutade leka med dockor, och de fick plocka undan dem, och det var när de var i 8-årsåldern...Då var det dags att ta fram mascaran... Min dotter får också lov att måla sig, när hon känner för det, och jag har även hjälpt henne ngn gång att färga håret, men det är aldrig ngt extremt, och ja, hon och en del av hennes väninnor leker än så länge rätt mycket med dockor, dansar och klär ut sig mm. Killar? "Usch, vad du är larvig mamma!"
Vi bor ju inte i ngn storstad, så...

AnnA

Härligt att det finns barn som får och vill vara barn!!!

Jag var oerhört störd över, att alltid småflickor, halvnakna, skulle mima och efterapa sina idoler på skolavslutningar, för några år sedan när mina barn var små. Antar att det fortfarande är så. Det gav helt fel signaler från skolan och andra vuxna, tyckte jag.

Såg också en psykolog - själv pappa - som INTE tyckte att disco hörde hemma varken på dagis eller på lågstadiet. Visst har barn alltid klätt ut sig till vuxna, men inte med sexuella anspelningar hela tiden! Barn i den åldern ska ha kalas med andra typer av aktiviteter.

Med alla synintryck de får på TV - om inte annat i reklamen för program som någon skrev - så behöver vi vuxna kämpa för att de ska få vara barn längre!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon