CITAT (LadyGes @ 06-05-2006, 00:16)
Det var jag som sålde en H.kerrii 'Yellow Splash' på Tradera - som ni kommenterar.
Det finns så olika nivåer av kunskap inom Hoya-samlandet så det kommer jag inte att kommentera överhuvudtaget. Var och en på sin nivå.
Vill berätta dock, att det ÄR en H.kerrii kultivar - vad folk än tycker/tror om fulblad, saknade likheter, eller vad folks nivå av kunskap än är. Googla för bilder och jämförelsematerial. Empiriska fakta är mer värt än annan kunskap i detta fall.
"finns inget som stämmer"
Antingen vet man vad saker är eller så får man fråga - bara man inte sitter med kommentarer som påminner om det urgamla svenska - "surt, sa räven".
Efter och under denna auktion, fick jag dussintals mail om från folk som plötsligt var min allra bästa vän, med någon liten halv beställning med det ena och det andra i växtväg- "och, så kan du ju slänga in en stickling av den där Hoya kerrii Yellow Splash' också bara för att jag vill vara snäll och stötta dig, köpa av dig"
Nå, jag vet dess värde - och dess äkthet.
Men istället för att kommentera så som ni har gjort här - varför inte kontakta mig och fråga? Jag svarar på alla frågor om det jag säljer!
Inte bra med kommentarer om fulblad, osv. ni vet ju inget om den - eller ens om mig?
kontakta mig gärna - snacka inte bara - ta reda på fakta genom mig!
hälsar LadyGes - fortfarande stolt ägare till Sveriges första H. kerrii 'Yellow Splash' fast nu finns det två!
Går tyvärr inte att kontakta en person på Tradera som inte har uppe auktioner.
Sedan undrar jag förstås om du tänker sälja fler

då den verkligen är läcker