CITAT (Yin o Yang @ 15-05-2006, 19:15)
Fick en medicin som heter Lepheton. Ska tas inför natten, så att hostan dämpas och jag kan få sova ordentligt. Fick order att stanna hemma minst 3 dagar, dricka mycket vätska och sova så sittnde som möjligt. Det var ingen förkylning utan ett virus som alltså inte går att behandla utan man får vänta ut det...
Jobbigt att vara hemma från jobbet när man som jag nästan aldrig är sjuk :( . Förkyld kanske vart 10:de år, något migränanfall ibland men annars aldrig något som gör att jag måste stanna hemma.
Vad bra att du fick medicin. Ta det lugnt ett tag du många av mina arbetskamrater gick tillbaka för tidigt efter samma sympton och blev sjuknade om.
Hostar men så mycket som du så får man ont i magmusklaturen, man kan t.o.m. hosta av revben om man har otur jag gjorde det för något år sedan.
Men konstigt att du inte fick slemlösande också som du kan ta dagtid för det är viktigt att det lossnar annars kan det bli lunginflamation av det. Men det är väldigt olika vad läkare skriver ut.
När jag hade denna hostan så var det tur att vi har 2 våningar så gubben fick sova i källaren (gillestugan) så han orkade gå till jobbet och slapp bli störd av mitt hostande på natten.
Krya på dig.