Medlem
Antal inlägg: 1 046
Medlem nr: 6 984
Min frösådda passionsfrukt fr. matvaruaffären har fått citrongula blad!! Vad är det som händer???? Hoppas den inte dör då jag harhaft den i över ett år
--------------------
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel. Henry Miller (1891-1980)
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358
mina gjorde så med i början fick gulablad . jag planterade om och gav mer näring . fast dom tappade någrta blad så slutade dom å nu så har dom börjat växa så här se rmin ut nu efter jag fick redapå här ifrån attt det var en passionsplanta så lindade jag upp dne så här du kankse skulle prova plantera om och göra nåt liknade så som här bild och är dte inte näring så kankse kolla efter ohyra
Medlem
Min är redan ganska stor och den har en rottingspalje att klättra uppför (de ska kunna bli upp till 5 meter höga). När bladen började gulna trodde jag att den behövde ny näring och planterade om den (6 veckor sedan). Nu har samtliga blad blivit citrongula!
--------------------
Medlem
Nej jag vattnar den som jag brukar. Bladfärgen skiftade helt plötsligt till gult, nästan över natt, så jag trodde att näringämnena var slut och planterade om den i vanlig krukväxtjord blandad med lite perlit. Bladen sitter kvar än så länge
--------------------