Hej curl och välkommen till forumet !
Jag byggde precis en sån grej som du funderar på i vintras och hade massor av småplantor där på tillväxt under vinter och vår.
Bordet består av tre frigolitskivor och är 180x120cm, lampan hänger endast 75cm över bordet, kunde varit lite mer mellan lampa-plantor men jag har begränsad takhöjd och det fick bli som det blev.
På långsidorna har jag "rullgardiner" av plast som man dels kan öppna enkelt och dels kan reglera ventilationen med.
I taket är det en ca 5cm bred spalt runt lampan och det ventilerar ut det mesta av lampans värme. Värmen har inte varit några problem, max 30gr direkt under lampan och svalare ute i kanterna, men jag har fått stänga av alla element i rummet såklart.
Det mesta trivs under en HPS, jag har haft chili, paprika, tomater och massa olika kryddor allt från frö till ganska stora plantor.
Förbättringar jag skulle vilja göra på denna konstruktion är att öka avståndet mellan lampa och plantor (beroende på vilka plantor det är iofs.) och så måla plasten vit så att mer ljus reflekteras in igen och mindre går till att lysa upp rummet.
Se till att rummet i övrigt är välventilerat så att du inte får problem med fukt och kondens nånstans.
Så här såg det ut i vintras :