Medlem
Antal inlägg: 345
Medlem nr: 4 207
Hej!
Jag har aldrig satt frön, däremot har jag tagit "delar av en förvuxen kaktus" o bara stoppat ner i såjord. Mina små kaktusar bor i en låda där det är varmt o fuktigt
Medlem
Antal inlägg: 1 680
Medlem nr: 6 830
Dom växer fruktansvärt långsamt...Dom här små pluttarna har knappast växt ett enda dugg , jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog för dom att gro, men kortet är taget den 23 april...
Medlem
Antal inlägg: 109
Medlem nr: 8 670
Jag har satt kaktusfrön i flera omgångar. Det krävs verkligen en hel del tålamod men man får lön för mödan efter ett par år då de börjar blomma. Jag har märkt att det framför allt är viktigt att skydda de små för starkt solljus, annars blir de rödfärgade och tillväxten avtar. Att dra upp kaktusar från frön är verkligen roligt! Sjysst måttstock du använt.
Medlem
Antal inlägg: 25
Medlem nr: 8 612
Köpte en kaktus mix från Weibulls med en massa olika sortes kaktusar i.. Vi satte dom i ett litet minidrivhus och vi satte dom i början av denna månad.. Det tog bara ca. en vecka tills vi såg första tecknet på en kaktus.. Nu har det gått flera veckor och varteftersom tiden går kommer det upp allt fler kaktusar!! Lycka till!!