Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jag är så himla less på att ALLTID behöva, äta lunch ensam... :-(
          CurlySue
          Inlägg 29-08-2006, 11:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 577
          Medlem nr: 6 885

Hej,
          arbetar på en it-avd där vi är 4 killar och 3 tjejer.... sad.gif
          De andra två tjejerna är typiska tjejer som bara kan "leka" två och två.. sad.gif
          Och killarna är spelgalna killar i 20 års åldern som inte vill ha med en gammal tant på 38.....

trots att jag arbetar mitt inne i stockholms city så är det inte såå himla kul att alltid gå i affärer på lunchen...och att gå ut och äta lunch på restaurang har jag vare sig råd med eller lust med...

Så som vanligt sitter jag ensam vid mitt skrivbord och äter min matlåda..... sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
          Har pratat med tjejerna...om att jag skulle tycka det vore kul att hänga med dem ngn gång....har gjort det 2 ggr....men stämningen var bara krystad och stel....." titta nu då...så tråkigt vi har det när du måste vara med...."

--------------------
          Kram
          Miss Curly Sue

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Farbror Blå
          Inlägg 29-08-2006, 11:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Usch och fy så tråkigt det lät sad.gif

Finns det inga fler firmor i huset/närheten där det finns trevligare människor? Dina medarbetare lät inte som några vidare jobbarkompisar

hälsningar från oss odlaiter i alla fall! smile.gif

--------------------

Citera
          kristerh
          Inlägg 29-08-2006, 11:15
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

Det är ju tråkigt när det blir så, sitter oxså själv framför datorn o äter, ibland går jag ner till vår lunchservering ensam förståss, men det beror på att jag äter så tidigt och mina kollegor går sent.

Finns det ingen på någon annan avd som du kan ha som sällskap? eller någon kompis som jobbar i närheten.

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Betty
          Inlägg 29-08-2006, 11:19
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Stackars dig...
          Illa att du ska behöva sitta vid ditt skrivbord och äta. Det borde finnas fikarum på alla arbetsplatser så man åtminstone slipper sitta kvar vid skrivbordet på lunchen. sad.gif
          Har du ingen kompis som jobbar i närheten som du kan luncha med?

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          CurlySue
          Inlägg 29-08-2006, 11:31
          Länk hit: #5

Medlem

Tack för era tips,
          tyvärr jobbar ingen av kompisarna i närheten...
          firman har ett jättestort lunch rum, men där sitter alla avdelningar tillsammans...har testat att sätta mig vid ett bord...men blir oftast sittande ensam vid det bordet...och då sitter jag hellre framför datorn....

Förlåt att jag gnäller....men tycker lite synd om mig själv idag... unsure.gif

--------------------
          Kram
          Miss Curly Sue

Citera
          CurlySue
          Inlägg 29-08-2006, 11:32
          Länk hit: #6

Medlem

någon här som arbetar i närheten av Norrmalmstorg? smile.gif

--------------------
          Kram
          Miss Curly Sue

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 29-08-2006, 11:32
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Det får man göra ibland!
          Tycker ändå dina medarbetare låter dumma. sad.gif

--------------------

Citera
          Månskensbonden
          Inlägg 29-08-2006, 13:03
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 359
          Medlem nr: 6 499

CITAT (sarah68 @ 29-08-2006, 12:32)
          någon här som arbetar i närheten av Norrmalmstorg? smile.gif

*glufsar glatt i sig lite stekt falukorv och potatis och stekt ägg*

Tja.....fåsenu....Normmalmstorg......sisådär 25 mil tror jag..... blink.gif
          Jag har lite nyplockade blåbär här till efterrätt, det räcker till dig också! smile.gif

*pular in några blåbär i dvd-brännaren*

(Vi är nog rätt många som äter framför datorn ibland... smile.gif ...)

--------------------
          Zon 5, i hjärtat av Dalarna.

"Avsluta alltid vad du har påbörj "

Citera
          stina
          Inlägg 29-08-2006, 13:05
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Om du äter lunch med Odla så har du i alla fall mej som sällskap! rolleyes.gif Fast i regel vid 13-tiden! Jag tränar på luncherna, vilket gör att jag äter lunch vid skrivbordet, växlandes mellan jobb och Odla! tongue.gif

/Stina

Citera
          CurlySue
          Inlägg 29-08-2006, 13:07
          Länk hit: #10

Medlem

wub.gif ...ja....det är alltid odla till lunchen....
          och större delen av dagen...tillhör dem som jag surfa mer eller mindre obegränsat under hela arbetsdagen....

--------------------
          Kram
          Miss Curly Sue

Citera
          Bettson
          Inlägg 29-08-2006, 14:20
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (sarah68 @ 29-08-2006, 14:07)
          wub.gif ...ja....det är alltid odla till lunchen....
          och större delen av dagen...tillhör dem som jag surfa mer eller mindre obegränsat under hela arbetsdagen....

Hu ja. Att sitta ensam vid ett bord inget vidare. Men någonstans så ligger det lite psykologi i var man placerar sig också, vad man signalerar helt enkelt. Har du tänkt på det.

Attt sätta sig i hörn signalerar att man vill vara ensam. Sätter du din väska på en stol bredvid i stället för på golvet säger det också kom inte hit osv. Det finns jättemånga inbjudande respektive håll sig borta signaler som vi inte tänker på riktigt.

SÅ varför inte studera folk i matsalen och var lite taktisk......

Och inte är det något problem för en tant på 38 att umgås med killar på 20 år. Man får anpassa sig lite bara. Jag är snart 50 och killarna på vissa jobb jag har är mellan 20-25 och de frågar mig ofta om jag vill följa med.

För några år sedan när jag fortfarande hade häst så tog jag in en sommarhäst med husse. Både hästen och killen var tjugo år och vi kom jättebra överenns. Vi var ute vid sjutiden varje morgon och red. Och det var han som tjatade så det blev mycket ridet den sommaren.

Jag brukade skoja om att jag hade en dejt med en ung snygg tjugo-åring. Fast det var oklart vem jag hade dejten med, grabben eller hästen. laugh.gif laugh.gif

Så snälla du, lägg bort åldersnojan, den kan du ägna dig åt sisådär om fyrtio år eller så. Under de nästa fyrtio åren så ta alla chanser livet har att erbjuda i stället och HA KUL smile.gif smile.gif smile.gif

Citera
          Margith
          Inlägg 29-08-2006, 14:45
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Jag tycker att du har riktigt omogna, otrevliga arbetskamrater sad.gif
          Jobbar man tillsammans äter man också lunch tillsammans, även om man inte har samma intressen. Vuxna människor ska helt enkelt kunna anpassa sig sad.gif
          Själv jobbar jag hemma, ensam, min lunch brukar bestå av ett par knäckebrödsmackor framför datorn, med Odla som sällskap smile.gif
          Och hade jag inte haft 100 mil enkel väg till Norrmalmstorg hade jag sagt: har du lust att äta lunch med mig imorgon? wub.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          Bettson
          Inlägg 29-08-2006, 15:04
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Margith @ 29-08-2006, 15:45)
          Jag tycker att du har riktigt omogna, otrevliga arbetskamrater sad.gif
          Jobbar man tillsammans äter man också lunch tillsammans, även om man inte har samma intressen.

Instämmer

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 29-08-2006, 16:32
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

sad.gif wub.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 29-08-2006, 18:32
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Även om grabbsen är 20 och spelgalna kanske du kan fråga om du får haka på och käka med dem? Du kanske redan har testat det? Om inte så kan det kanske bli ganska kul. Fjortisbrudarna ger jag då inte mycket för så skippa dem du smile.gif

Citera
          Pjater
          Inlägg 29-08-2006, 18:43
          Länk hit: #16

Gäster

När jobbade med trycksaksproduktion så hade vi en å som gick utanför, där satte jag mej hellre och åt i lugn och ro som en fristad från allt stress och jobb rolleyes.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 29-08-2006, 19:24
          Länk hit: #17

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Margith @ 29-08-2006, 15:45)
          Jobbar man tillsammans äter man också lunch tillsammans, även om man inte har samma intressen.

Det håller jag delvis med om; arbetskompisar ska åtminstone inte "fly" undan varandra i lunchrummet. Jag (något över 20 *host*) brukar (i en stor matsal på ett större företag) äta lunch tillsammans med en dam i, tja, 50-årsåldern, ibland kommer en kille (drygt 20) och gör oss sällskap. Jättetrevliga samtal, av annan typ än den man får med kompisar i ens egen ålder.

Enda 'problemet' jag har är att jag lever efter devisen "man ska låta maten tysta mun", och eftersom jag är tyst till att börja med så... smile.gif Så jag upplevs nog som rätt osocial av folk som inte känner mig. Hur folk som känner mig upplever mig vet jag ej rolleyes.gif

Sen kan man ju också säga att om man arbetar med en bunt personer hela dagen så kanske man inte vill äta lunch med dem. Bara för att få omväxling och verkligen kunna koppla bort jobbet. Man kanske vill luncha med kamrater från övriga livet, ute på stan (förutsätter att man har lång lunch), eller så kanske man vill äta ensam. På mitt förra jobb käkade jag ofta lunch ensam i bilen, tillsammans med en tidning och radion. Jättetrevligt på alla sätt, men, kanske hade jag tröttnat på det efter några år.

--------------------
          zon2.5

Citera
          catlady
          Inlägg 29-08-2006, 19:35
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 1 475
          Medlem nr: 7 256

Jag tycker det är lite orättvist att du tycker att det är ok för dig att "välja bort" de 20-åriga killarna, men att det inte är ok för tjejerna att "välja bort" dig. Av alla de människor man träffar genom livet "klickar" det med väldigt få, och i det här fallet tycker jag att det verkar som att du inte egentligen hade valt att umgås med någon av de andra i en annan situation. Det är bara nu eftersom du känner dig lite ensam på lunchen. Men samtidigt förstår jag att det blir lite konstigt på en såpass liten avdelning, och håller med om att man då borde äta tillsammans.
          Hoppas du hittar någon från odla.nu att äta med! Jag jobbar tyvärr 5 h bort med bil, i centrala Malmö. wink.gif

--------------------
          God odlingslycka!
          Hälsningar från Katarina ute på landet i zon 1

Citera
          Bettson
          Inlägg 29-08-2006, 22:13
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Pirum @ 29-08-2006, 20:24)
          Enda 'problemet' jag har är att jag lever efter devisen "man ska låta maten tysta mun", och eftersom jag är tyst till att börja med så... smile.gif Så jag upplevs nog som rätt osocial av folk som inte känner mig. Hur folk som känner mig upplever mig vet jag ej  :rolleyes:

Från vilken del av Sverige är du.

Där jag kommer ifrån så var det oartigt att inte prata vid matbordet. Middagen var familjens samlingspunkt och det var då man pratade. Likaså om man lunchade med någon så gjorde man det ofta för att träffas och prata.

Så flyttade vi till mellansverige och våra barn fick både bannor och blev bannlysta från vissa kompisars hem. De höll nämligen inte snattran vid matbordet. Ungarna begrep inget och vi begrep ett antal år inget heller.

Du skulle bara se kompisarnas förskräckta miner när de blev bjudna på mat hemma hos oss. Vi har som grundregel att ha trevligt vid matbordet (problem diskuterar vi efter maten) och det brukar vara ganska hög luft om man säger så. Likaså är våra barn lärda att den som kommer ny/är och hälsar på, visar man väldigt mycket uppmärksamhet. Och som värdar/ boende i huset ser man till att prata om saker som ALLA vid matbordet kan delta i så att ingen känner sig utanför.

Så har vi lärt oss att man visar artighet/ intresse.

Att sedan 98% av befolkningen på den orten vi bor tyckte att vi var ouppfostrade, babblande idioter tog det oss som sagt ett antal år att förstå, men då var det försent.

Vi har våra vänner på andra orter av den orsaken. Men jag blir lite nyfiken.

Vilken utbredning geografiskt har seden låta maten tysta mun?

Man vill ju inte göra bort sig på flera ställen om man säger så
          laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 29-08-2006, 22:27
          Länk hit: #20

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jag är från västsverige, fast, jag får ju säga att jag inte har det ("låt maten tysta mun") som plakat uppspikat på väggen, snarare är jag personligen ofta mer road av att äta än av att prata...smile.gif...lyssnar dock gärna på andra som pratar, och det är sällan tyst kring matborden här. "Högljutt pladder", en massa skrattande, skulle jag dock finna störa min matro, oftast. Så länge det är trevliga ämnen tycker jag vanliga samtal är ok vid matbordet. Politik och annat som kan få folk att känna sig illa till mods, nja, det är bättre att spara till fikarasterna tycker jag smile.gif (Fast även då bör man ju vara trevlig)

Håller såklart med om att problem, vad de nu vara månde, inte ska diskuteras under måltiden, när man äter ska man ha trevligt.

Jag har inte reflekterat över att det skulle vara några direkta regionala skillnader i Sverige, men intressant att du uppmärksammat det.

--------------------
          zon2.5

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 23:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon