Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Flera lady´s secret, Hur har ni det mer era handväskor.
          Bettson
          Inlägg 03-09-2006, 19:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jag köpte två nya handväskor i helgen. Jag har förstått att jag har lite ovanliga krav på väskorna jag köper.

Nu undrar jag:

Hur många handväskor har ni, kör ni med en trotjänare, byter ni höst och vår eller matchar ni kläderna? Eller rent av använder ni inte handväska?

Vad är viktigast, funktion eller utseende/mode. Hur ser en bra handväska ut?

Vad har ni i den och hur organiserar ni? Är ni den typen som bara tar med det nödvändigaste eller är ni utrustade för de flesta av livet eventualiteter?

Skulle någon i familjen våga öppna er handväska utan er tillåtelse?

Blir lite nyfiken eftersom in ung man i min närhet yttrade något om tjejer och deras handväskor............. wink.gif

Och en något äldre herre sa något om att handväskan speglar damers värderingar i övriga saker också, kan det stämma? rolleyes.gif

Citera
          4 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          stina
          Inlägg 03-09-2006, 19:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Jag har 7 olika handväskor tror jag. 2 mindre lite "festligare" och 5 sk vardagsväskor. Jag har gärna en väska som passar i färg till mina kläder, om inte så har den en neutral färg. Jag vill gärna ha en ganska stor väska, för det är rätt mycket som släpas omkring där: Som minst 2 mobiler, mp3-spelare, plånbok, nyckelknippa, en liten parfym, pappersnäsdukar, lite "bra att ha-mediciner", hårborste och ett par sminkgrejer. I regel skramlar det omkring en massa annat mer eller mindre onyttigt i den också!

Jag gillar inte blanka väskor, annars har jag ganska bred väsksmak. Vill dock gärna att dom både ska kunna hållas i handen och ha så långa handtag så att dom kan hängas på axeln.

I mina väskor råder ofta kaos, dvs det är stökigt! ohmy.gif Och ja, familjen går glatt i mina väskor - det är helt OK!

Citera
          pejori
          Inlägg 03-09-2006, 19:57
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

jag har flera handväskor....
          tittar enbart på funktionen...den ska inte vara för stor, men ha gott om fack och utrymme.
          kör med en eller två oftast...bryr mej inte om färgen på kläderna inte matchar.
          jag släpar med allt som kan vara bra att ha...extra telefonkort till mobilen... medicin block penna nycklar...en liten kniv en tesked wacko.gif wacko.gif
          samt en del för eventualitererna skull....som plåster sax och sårsalva.
          hårborste smink telefon plånbok nycklar ...m.m. blink.gif blink.gif
          i min väska är det kaos...och ingen i familjen vågar titta på eller i den...
          då blir det krig om någon "snokar" i min väska utan lov laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 03-09-2006, 20:04
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Nä, jag har ingen handväska...men tycker att ett blixtlås i botten vore bra...

det ni ska ha tag i ligger ju ändå alltid längst ner.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

b

--------------------
          Gammelnalle

"Den som ställer många frågor,
          ökar mångas visdom."
          Kongolesiskt ordspråk

Citera
          Castea
          Inlägg 03-09-2006, 20:08
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

Jag använder ytterst sällan handväska. Har en enda, en sportig modell i canvastyg. Den tar jag och fyller med mobil, litet paraply, lypsyl, nycklar och plånbok om jag ska iväg någon längre resa. Ska jag ut på kortare ärenden stoppar jag det allra västentligaste i jeans- och jackfickorna istället. Dels därför att jag tycker det är jobbigt att släpa på handväska, men också för att jag har jättesvårt att finna en som passar mig. Jag är hellre utan handväska än går med någon som inte är "jag". Använder ö h t inga accesoarer - tycker inte jag passar i smycken, scarfs, handväskor, osv.

Citera
          Björken
          Inlägg 03-09-2006, 20:09
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Jag är handväskhatare biggrin.gif, använder det så sällan som möjligt. Behöver jag ha med lite mera grejor så tar jag min lilla ryggsäck till hjälp. Släpa med mig en massa saker bara för att i fall att.............nej, det gjorde jag bara när barnen var små.

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-09-2006, 20:10
          Länk hit: #7

Medlem

Ungefär som jag då. Några riktiga festväskor, så sällan använda att dom räknar jag inte. Annars tror jag att jag har sex stycken vardagsväskor. Tre av varje sort i ljusare eller mörkare färg till årstid.

Jag har en lite elegantare business-väska när man är lite mera uppklädd och en mera vardagsväska när man är ute på fritidsaktiviteter. Sedan har jag en pytteväska som bara rymmer plånbok och nycklar med långt axelband. Den använder jag när jag julhandlar eller går på marknader och det är mycket folk.Brukar hänga den under kappan eller jackan så att ficktjuvar inte skall ha det så lätt.

I de andra väskorna vill jag skall ha tre styva fack. Ett där jag kan lägga viktiga kvitton jag behöver spara. Ett där det i varje väska ligger tandborste och liten tandkrämstub, kam , spegel och ett litet läppstift.

I det tredje facket finns det jag flyttar mellan väskorna när jag byter.
          Plånbok, extra myntfack, samt nyckelhållare i läder. Nyckelhållare vill jag alltid ha eftersom nycklar tar sönder både foder i fickorna och skrapar handväskorna inuti. Det extra myntfakcet för att spara på plånboken så att den inte går sönder.

En handväska som inte har separat mobiltelefonficka köper jag inte.

Jag har också en liten sminknecessär som jag kan lägga i om jag vill, men den tar jag inte alltid med mig. På vintern finns alltid en låsspray med också.

Av modellerna så vill jag ha väskor man kan ställa ifrån sig utan att de välter. Och så gillar jag inte djupa säckar. De skall vara grunda. Det gör att jag hittar grejor i handväskan även om det är beckmörkt ute. Annars som Stina. Jag vill också kunna hålla väskan i handen och när jag vill, hänga den på axeln.

Materialet är aldrig konstläder. Antingen läder vilket jag gillar bäst eller tyg.

Ingen i min familj skulle en våga peta på min handväska utan att be om lov. Förr var det den enda privata sfär man hade.

När barnen var mindre så var väskorna större och då fick man gömma allt som man ville ha ifred där. Tex reservfikakbrödet för gäster låg där.
          Annars existerade det inte laugh.gif laugh.gif laugh.gif

USB-minnet med mina e-legitimationer lägger jag aldrig i handväskan pga stöldrisken. Det har en lång halskedja och är avslutningsvis nedstoppat i BH:n, viket jag anser är det säkraste stället.

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 03-09-2006, 20:11
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Jag har en typ av skinn ryggsäck med många olika fack. I "ryggan" finns alltid börs, nycklar, kalender, näsdukar, pennor, sax, nagelfil, mediciner o suturtejp. Jag sliter ut ca en "rygga" per år för den följer mig överallt.

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-09-2006, 20:19
          Länk hit: #9

Medlem

Ett bra sätt för att få minre att bära är att skrota kalender i papper, det har jag gjort.

Min kalender sitter i outlook. Min mobiltelfon har en specialprogramvara som gör att jag kan spola över kalendern i mobiltelefonen. Och skiver jag in något i mobiltelefonen så kan jag synkronisera tillbaka till datorn.

Skönt att man på det viset har en skäkerhetkopiering av adressbok och kalender i fall väskan/mobiltelefonen skulle bli stulen.

Citera
          renate
          Inlägg 03-09-2006, 20:19
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Jag vet inte hur många väskor jag har.Ser jag en väska jag tycker om köper jag den.Jag kan inte har för stor väska eftersom jag är ganska liten.Har en som jag använder när jag ska handla mat här i byn,den är lite större.Ska jag till stan använder jag en lite mindre väska.Innehåll?.....Plånbok så klart,näsdukar,nycklar och mobilen,kam,läppstift ibland.Förra vintern köpte jag en fuskpälsväska,lite opraktiskt men snygg. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-09-2006, 20:35
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jag har en hadväska, men jätteliten.

...resten får maken oftast bära, den stackarn biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 03-09-2006, 20:37
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Har några stycken men använder ytterst sällan...
          inte speciellt mycket innehåll, bara det nödvändigaste...
          liten hårborste, liten spegel, våtservetter, papper och penna, lypsyl/läppglans, tandpetare, pappersnäsdukar, hårsnodd,mobil, mediciner och tuggummi (viktigast)

Plånboken (pytteliten) har jag alltid i fickan.

Javisst... fritt fram för den som vill att rota i väskan...
          bara de inte blandar ihop allt.... Rätt sak i rätt fack/ficka ska de va. smile.gif

Citera
          birgitek
          Inlägg 03-09-2006, 20:38
          Länk hit: #13

Gäster

jag har väl ett tiotal olika väskor, men två som jag använder dagligen.
          En i svart krokopressat skinn typ slank dokumentväska med axelrem, den rymmer A4-dokument samt datorn, har massor med fack för mobil, pennor och liknande. Sen har jag en liten axelremsväska i samma skinn ,som ryms i den större. när jag går på lunch eller på stan.
          Jag är normalt inte särskilt pedantisk men när det gäller väskorna så städar jag dem minst en gång per vecka.
          Dessa väskor är nog en sex-sju år gamla, svindyra var dom men är fortfarande lika snygga.
          Birgit Ek

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 03-09-2006, 20:48
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Använder inte handväska. En minimal plånbok och bilnycklarna stoppar jag i fickan.
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-09-2006, 20:49
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (birgitek @ 03-09-2006, 21:38)
          jag har väl ett tiotal olika väskor, men två som jag använder dagligen.
          En i svart krokopressat skinn typ slank dokumentväska med axelrem, den rymmer A4-dokument samt datorn, har massor med fack för mobil, pennor och liknande. Sen har jag en liten axelremsväska i samma skinn ,som ryms i den större. när jag går på lunch eller på stan.
          Jag är normalt inte särskilt pedantisk men när det gäller väskorna så städar jag dem minst en gång per vecka.
          Dessa väskor är nog en sex-sju år gamla, svindyra var dom men är fortfarande lika snygga.
          Birgit Ek

Ja datorväskan ja..... den har jag inte räknat. Praktiskt med matchande väska som ryms i den stora. Var har du köpt dom?

Är heller inte pedantiskt men när det gäller väskorna... då städas det.
          Måste liksom ha allt viktigt på ett ställe så det inte kommer bort.

Citera
          Magdis
          Inlägg 03-09-2006, 20:56
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Använder väldigt sällan handväska. Undantagen är om jag är på fest och har klänning på mig och inga fickor att stoppa saker i. Annars knör jag ner allt i fickorna eller i en ryggsäck om det är mycket. Jag bär aldrig med mig läppstift, kam, spegel och sånt där utan för det mesta är det bara plånbok och nycklar...ibland filofax och mobiltelefon (som jag ytterst motvilligt slår igång)

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-09-2006, 21:03
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-09-2006, 21:56)
          Använder väldigt sällan handväska. Undantagen är om jag är på fest och har klänning på mig och inga fickor att stoppa saker i. Annars knör jag ner allt i fickorna eller i en ryggsäck om det är mycket. Jag bär aldrig med mig läppstift, kam, spegel och sånt där utan för det mesta är det bara plånbok och nycklar...ibland filofax och mobiltelefon (som jag ytterst motvilligt slår igång)

Kör in filofaxen i mobilen då så blir det en sak mindre.

Citera
          Carex
          Inlägg 03-09-2006, 21:06
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 1 189
          Medlem nr: 6 174

åh, jag har en trotjänare som alltid följer med, dvs. den ska passa till det mesta. Gärna lite bohemisk, med en lång rem det är ett måste så att den hänger nere vid höften, absolut snyggadte på mig. Den jag har nu har träpärlor och små metallsaker som ser ut som mynt påsydda, vit, snyggt men opraktiskt, funderar på hur jag ska tvätta den med allt trä på, förslag mottages tacksamt! Vanligtvis är den ett rent kaos och ett ormbo av sladdar från min mp3-spelare som jag inte kan vara utan, nycklar, plånbok, mobil som inte alltid är på, eheum. Och ganska ofta några snygga ätpinnar som jag använder till håret (om ni är trötta på snoddar, prova hår- eller ätpinnar, fantastiska! Snygga, ingen ser om det är en ätpinne, otroligt enkla att använda och hårvänliga! Finns i alla utformningar du någonsin kan tänka dig) Allt ligger i en enda röra, så de första fem minuterna av en spårvagnsresa ägnar jag alltid åt att reda ut sladdarna...
          Om någon någonsin ens skulle våga rota i min väska utan tillstånd! Den personen blir förmodligen av med handen, man får rota i den själv om man vill låna ngt, men först måste man inhämta tillstånd...
          Väskan är min kompis, den följer med mig i allt. När pojkvännen och jag är ute och går eller gör ngt annat slutar det ofta med att han får bära den en stund:D

--------------------
          Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs

Citera
          Magdis
          Inlägg 03-09-2006, 21:18
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Bettson @ 03-09-2006, 22:03)

Fast jag tycker om min filofax. Den är vackert blå och tjock och jag fick den av min man i julklapp 1999. Då gör jag mig hellre av med mobilen. smile.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-09-2006, 21:22
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-09-2006, 22:18)
          CITAT (Bettson @ 03-09-2006, 22:03)

Fast jag tycker om min filofax. Den är vackert blå och tjock och jag fick den av min man i julklapp 1999. Då gör jag mig hellre av med mobilen. smile.gif

Visst vännen, du behöver ett lugnare tempo. Alldeles riktigt. wub.gif

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 10:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon