Medlem
Antal inlägg: 2 514
Medlem nr: 58
Har ett par Lavendel på stam som jag köpte i våras. Under sommaren har de stått i urnor och nu funderar jag på om jag kan sätta dem i landet över vintern (vanliga Lavendelplantor går ju hur bra som helst att övervintra så) Eller bör jag sätta dem i krukor och ta in dem i ca 10 grader och extraljus Eva St
--------------------
Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358
jag undrar med på dte förmin lavendel ärr med på stamm å jag tänkte det bler kanske mindre skydd för ä dne utan stamm är ju bladen nra marrken å snön komemr på nu bler ju stammen snö fri plus om dte bllåser eller nåt men dte kanske funkarr ändå då lavendel är härrdig hos mig
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128
jag hade ett par förra året som jag testade med att lägga ner o gräva ner dem så att bara "bladen" var vid jordytan, men de dog ändå, de verkar vara känsligare än ostammade lavendlar
Medlem
Antal inlägg: 1 189
Medlem nr: 6 174
inomhus och svalt blir nog bäst. Om man sedan är våghalsig kan man nästa år när all frostrisk är över plantera dem i rabatt så att de har hela sommaren på sig att etablera sig och anpassa sig.
--------------------
Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358
CITAT (Carex @ 16-10-2006, 23:23)
inomhus och svalt blir nog bäst. Om man sedan är våghalsig kan man nästa år när all frostrisk är över plantera dem i rabatt så att de har hela sommaren på sig att etablera sig och anpassa sig.