CITAT (Kakaduan @ 02-11-2006, 16:55)
Man tackar för komplimangen!
Jag tänker INTE tala om för Jack att han är kändis - han är redan odräglig

. Fåfäng, egoistisk, självcentrerad och en riktig show-apa! :wub: Precis som jag vill ha honom!
Kakaduan

Han är jättefin. Tack för bilderna. Kan han prata?
Jag hade en undulathane för många år sedan som kunde enstaka ord och meningar. Hade hans föräldrar och sedan tog jag kvar en hane och sålde föräldrarna till en djuraffär för de var hopplösa med att göra ungar.
Jimmi som jag döpte honom till var med överallt satt sällan i sin bur bara under natten. De ord han kunde var Jimmi fin pippi, Mamma, Ja, Goddag sedan några konstiga visslingar.
En sommar var han hos min mamma under vår semester och där lärde han sig att säga Chikko. Mammas hund hette det och när de upptäckte att Jimmi kunde säga det var när de satt vid TV och hunden for upp och kollade om det kom någon, men det gjorde det ju inte.
Rätt var det var stack han ut i köket där buren stod och då hörde min mamma att Jimmi sa Chicko och hunden blev ju mäkta förvånad förstod ju inte riktigt vart det kom ifrån. De hade rätt så kul mina föräldrar då.
Saknar honom ibland men nu när man jobbar har man inte tid att hållas för ska de bli så tama krävs det arbete.