Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203
1. Röd amaryllis ... bara för att den bara är så jultillhörig 2. Julstjärna, både röd och vit .... tradition 3. Hyacint i massor... som vi tyvärr ej kan ha pga. huvudvärk 4. Minitulpaner ... är bara så söta ... minner om tid som kommer
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
kan inte vara utan amaryllis, röd julstjärna, hyacinter
sen brukar jag göra egna grupper...där finns lite olika saker
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203
Hyacinter i massor, blå eller vita. Som god tvåa kommer Amaryllisen. Röd i köket och vit i vardagsrummet. Julstjärna kan jag tyvärr inte ha. De är döda efter en vecka. ( har för kallt i fönstren ). Igår köpte jag förresten kritvita saint paulier. Jättesöta var de.
Julgrupper brukar det bli en hel del som jag gör, både till oss själva och de vi hälsar på. Uppskattad gåva.
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642
Grupper med hyacinter och murgröna är så fint, men det kan jag inte ha. Det enda blommande som fungerar utan att gubben nyser i hjäl sig är julstjärnor. Dom är gränsfall dom också...
Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723
Får inte plats med en endaste kruka till nu när alla pelargonerna står inne på vinterförvaring... Och inte blommar dom heller annars hade dom ju kunnat vara röda och julgranna... Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland