CITAT (Mia @ zon 3,15-01-2007, 08:53)
Vill inte vara spydig, men "massor med snö" - det har väl inte hänt i Malmö på mansåldrar?

Nej, jag försöker inte vara taskig här, men eftersom jag själv är 50% skåning med halva släkten i Malmö/Trelleborg/Ystad så har vi haft en del kivande om vad som är definitionen på "mycket snö"... Sist min mesta trädgårdssläkting tyckte att hon hade en rejäl vinter så hade hon ca 5 cm (blöt-)snö och runt -10 de kallaste nätterna. Samtidigt hade jag 60 cm snö och -27 grader, så det imponerade inte på mig.... (Nu kan säkert Kerstin och övriga bosatta på nordligare breddgrader säkert bräcka min vinter med ett antal snö-metrar och minusgrader, men ändå....)
Så jag skulle absolut göra vårfint om jag bodde i Malmö! Snart börjar jag hemma här, för nu är jag tveksam till om det blir någon vinter alls... Så här års brukar det vara som kallast hemma, även om det kanske är mer snö mot slutet av februari.
vad jag menar är inte att det blir en lång vinter med snö och allt . utan att det kommer bli frost på nätterna och det är det som kommer bli nån form av vinter , så därför ska man inte göra för mycket . utan man kan köpa lökväxter och lite sånt som är tåligt . och då lägga på skydd man får vara beredd med skydd har man inget ska man inte tänka på att göra vår nu .