Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bota sig själv, Utan hjälp från sjukvården
          Christa
          Inlägg 14-01-2007, 18:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Skulle vara intressant att få ta del av era erfarenheter inom detta område. Har ni botat smärtor, magåkommor, allergier eller något annat genom andra metoder än de traditionella?

Känner ni till något forum där man speciellt diskuterar dessa spörsmål?

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 10)
          PutteN
          Inlägg 14-01-2007, 18:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 8 966

bikarbonat istället för samarin (samarin smakar bättre tongue.gif )

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-01-2007, 20:01
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Christa @ 14-01-2007, 18:41)
          Skulle vara intressant att få ta del av era erfarenheter inom detta område. Har ni botat smärtor, magåkommor, allergier eller något annat genom andra metoder än de traditionella?

Känner ni till något forum där man speciellt diskuterar dessa spörsmål?

Jag tycker att det enda forum för sådana frågor är föreningen Vetenskap och folkbildning smile.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Kathy
          Inlägg 14-01-2007, 20:36
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

googlade lite och fick upp dessa sökresultat:

Huskurer.

Bota dig själv.

Citera
          Christa
          Inlägg 14-01-2007, 20:53
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Ett exempel: Förra vintern hade jag stora problem med mina knän. Att gå nerför en trappa gjorde jätteont. Speciellt på morgonen. Jag sover på andra våningen och det var en pers att ta sig ner för trappan.

Efter att vi hade börjat cykla ganska mycket förra sommaren så försvann problemen helt. Jag tror dels att det beror på att muskeln ovanför knäet blivit starkare och dels att leden fått arbeta utan belastning från kroppstyngden.

Undrar vad som hänt om jag gått till doktorn istället. Hade de då ordinerat cykelturer eller annan form av träning eller hade de skrivit ut värktabletter och skickat mig till röntgen?

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-01-2007, 21:18
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Christa @ 14-01-2007, 20:53)
          Ett exempel: Förra vintern hade jag stora problem med mina knän. Att gå nerför en trappa gjorde jätteont. Speciellt på morgonen. Jag sover på andra våningen och det var en pers att ta sig ner för trappan.

Efter att vi hade börjat cykla ganska mycket förra sommaren så försvann problemen helt. Jag tror dels att det beror på att muskeln ovanför knäet blivit starkare och dels att leden fått arbeta utan belastning från kroppstyngden.

Undrar vad som hänt om jag gått till doktorn istället. Hade de då ordinerat cykelturer eller annan form av träning eller hade de skrivit ut värktabletter och skickat mig till röntgen?

Just mot såna saker tror jag det är i vissa fall lönlöst att gå till doktorn. Bättre med sjukgymnast i så fall om man vill ha hjälp. Annars tror jag att träning kan bota väldigt mycket krämpor...inte alla förstås men många.
          Läkaren hade säkert sagt att det går nog över o sagt att du skulle ta en Ipren. Det är ungefär den hjälp jag fick mot mina axlar.

Citera
          bejron
          Inlägg 14-01-2007, 21:21
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 155
          Medlem nr: 6 593

Men varför ska man gå till doktorn och ta upp den tiden om sjukdomen/krämpan ändå går att bota på egen hand? Ere konstigt att dom har mycket att göra om man går för sånt blink.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 14-01-2007, 21:23
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (bejron @ 14-01-2007, 21:21)
          Men varför ska man gå till doktorn och ta upp den tiden om sjukdomen/krämpan ändå går att bota på egen hand? Ere konstigt att dom har mycket att göra om man går för sånt blink.gif

Om man inte känner till vad man kan göra för egen del, så vänder man sig nog till läkare om problemen kvarstår och inte gått över på ett tag.

Tror jag. smile.gif

Citera
          Sollan
          Inlägg 14-01-2007, 21:28
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

Föredrar att anlita expertis om jag har besvär än att leka doktor själv. Utifrån diagnos kan man ju själv välja att söka alternativa metoder eller att följa läkarordination.

--------------------
          /sollan

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-01-2007, 21:52
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

En läkare har mer erfarenhet och större kunskaper än en lekman. Om man försöker bota sig själv finns alltid en risk att en enkel sjukdom eller skada blir värre och kanske obotlig. Visst kan sånt hända även om man går till en läkare men risken är mindre. Det gäller dock att vara uppriktig och noggrann när man beskriver symtomen vid läkarbesök och inte försöka göra läkararens jobb. Sen när man fått en diagnos kan man ju börja prova själv. rolleyes.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 14-01-2007, 21:52
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Man kan ju börja med friskvård! Det finns många sätt att förebygga på, motionera, äta och dricka sunt så kan man kanske undvika magbesvär (förstoppning), högt blodtryck, högt kolosterolvärde, dålig blodcirkulation och mer i all oändlighet!

Jag lever inte alltid som jag lär, tyvärr! Jag vet hur jag skall göra men det är lättare att säja tulipanaros än att göra en!
          /Gunvor

--------------------
          user posted image

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 19:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon