Det är jag som sprider råd om att servera kycklingvingar, råa grishjärtan, rå köttfärs mm. Å då i första hand till katter eftersom det är där jag har egen erfarenhet.
Mina kissar är systematiskt BARFade sedan drygt ett år.
Det har varit ett gigantiskt lyft att fasa ut torrfodret och börja servera rå natulig mat till älsklingarna.
Innan fick de kött då och då, och alltid nötfärs till kattungar och digivande honor.
De är idag inte 100%iga köttätare (jo endel av dem), utan jag ställer fram en skål torrfoder varje eftermiddag. Däremot får de hemmagjord kött/ben/organ-röra till frukost dagligen och kycklingvingar varje kväll.
Hade inga kycklingvingar under ett par kvällar utan fick trixa med Mjau-burkar och grishjärta till kvällsmat. Så igår fann jag vingar i affären.
Himmel å plättar vilket liv det blev på gänget när jag började tina och skära upp
Kattungarna var värst! De morrade å fräste mot de stora katterna. Ingen fick ta deras kött inte
Så det bästa som finns i det här hemmet är att varje kväll få höra ljudet av ben som krossas
Normalt behöver man inte dela kycklingvingar, men eftersom jag har flera katter så tycker jag det är bättre med flera mindre bitar som kan delas upp mellan katterna än få stora bitar.
När man introducerar kött till sina katter är också mindre bitar det som katterna lättast förstår sig på.
Katter är utpräglade köttätare och är inte alls skapta för spanmål, potatis å sånt.
Det finns en superb sida om rå natulig mat till katt:
Matildas kokbok "Förövrigt anser jag att RC bör förstöras"

Feja:
"Självbarfande" katter får i sig mycket bra genom sin egen jakt.
Blod, ben, inälvor och färskt kött. Sådant som en torrfodersknaprande katt alltid måste avstå.
Gnagare erbjuder en katt den ultimata måltiden eftersom det är det katten är skapt för att äta.
En katts hörntänder sitter bla så till att de passar perfekt mellan en knagares nackkotor. (Tur man inte är mus!)
En å annan ödla och trollslända erbjuder lite variation