CITAT (Gossen Ruda @ 22-01-2007, 20:34)
Hittade den CD:n och nu vaknade minnet, jag hade WIN 95 från början och uppgraderade till 98:2 senare. Filen finns inte på nån av dom cd:na. Dom andra 3 dök ju först upp när jag installerade uppgraderingarna från Pyttemjuk idag. Eftersom filen saknas nu borde det väl inte hända så mycket om det råkar bli fel version eller är jag ute och surfar hejvilt nu?
Om du bortser från att datorn kan krascha och eventuellt hamna i en loop av omstarter där en krasch leder till en omstart som leder till en krasch som leder till... så nej, då kan det inte hända speciellt mycket.
Eller för att tala klarspråk: installera inte en systemfil som du inte är säker på att den hör hemma i ditt system. Det kan ställa till med mycket tråkigheter. Det enklaste och bästa tipset: spendera några slantar och uppdatera till Windows XP Home Edition.
Det kan till och med vara så att om det är ett expansionskort som är för USB 2.0 så kommer det kanske aldrig att fungera med Windows 98 eftersom det operativsystemet aldrig fick stöd för USB 2.0 tillräcklgit bra för att vara värt att använda. Det fick ett bristfälligt stöd för USB 1.1 efter mycket patchande, svordomar, uppgraderingar och "fullösningar" men det var allt. Det var först i och med Windows 2000 som det fick ett vettigt usb-stöd.
It's not the years, honey, it's the mileage.