Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Nu blir jag så förb***, j***la symantec support
          Floppy
          Inlägg 22-01-2007, 20:31
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem sedan:
          20-05-2005
          Medlem nr: 5 838



          Nu har jag suttit och väntat i en timme i kö på sumantecs internetchatt support...hade plats 14 och då kopplar de bort mig....
          F***bannade s***tstövlar.... mad.gif ...är så arg så jag kokar snart... mad.gif
          Provar att ställa frågan här....
          Jag har Norton Internet Securuty och fick en utbrottsvarning på ett 'snabbsmittat hot' jag trycker på kanppen skydda och då dyker det upp en ruta som talar om att den håller på att uppdatera...men efter en stund dyker detta fönster upp...
          Vad är felet och hur fixar jag till det??? ...jag har gjort som det står och den säger då att det finns inget att uppdatera...


          --------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

           
          Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Floppy
          Inlägg 22-01-2007, 20:50
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem sedan:
          20-05-2005
          Medlem nr: 5 838



          sad.gif ... är det ingen som vet hur jag ska göra.... sad.gif ...please säg att det är någon som kan hjälpa mig... sad.gif wub.gif


          --------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

           
          Citera
          pejori
          Inlägg 22-01-2007, 20:54
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          testa med att köra spyboth search and destroy och se om den kan ta det smile.gif smile.gif


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 22-01-2007, 20:57
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          Gäller licensen fortfarande? Om den gått ut kan man inte uppdatera sin programvara nämligen.


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 22-01-2007, 20:59
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem sedan:
          29-08-2006
          Medlem nr: 8 505



          Tyvärr kan jag inte komma med ett bra svar just nu eftersom jag inte vet vilken version av Internet Security du använder eller vilket operativsystem du har.


          --------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.
           
          Citera
          Floppy
          Inlägg 22-01-2007, 21:16
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem sedan:
          20-05-2005
          Medlem nr: 5 838



          CITAT (Fizzgigg @ 22-01-2007, 20:59)
          Tyvärr kan jag inte komma med ett bra svar just nu eftersom jag inte vet vilken version av Internet Security du använder eller vilket operativsystem du har.

          Versionen jag har är 8.0.7.1 och jag har Windows XP

          LadyG: Licensen gäller till nästa år...


          --------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 22-01-2007, 21:23
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          Symantec Kunskapsdatabas kanske kan hjälpa?

          Jag tycker det ser ut som att det är ditt fel de beskriver?


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 22-01-2007, 21:52
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem sedan:
          29-08-2006
          Medlem nr: 8 505



          CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 21:23)
          Symantec Kunskapsdatabas kanske kan hjälpa?

          Jag tycker det ser ut som att det är ditt fel de beskriver?

          Det verkar rätt tycker jag.

          Vad heter v8.0.7.1 egentligen är det Internet Security 2006 eller 2007 eller vilken är det?


          --------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.
           
          Citera
          Floppy
          Inlägg 22-01-2007, 22:09
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem sedan:
          20-05-2005
          Medlem nr: 5 838



          2005 är versionen...

          LadyG...det är exakt mitt fel...men deras lösning fungerar inte...jag har gjort som de har sagt men det funkar inte iaf... sad.gif
          CITAT

          Gör något av följande om problemet kvarstår efter du kört LiveUpdate:

          Om du kör LiveUpdate och inga nya uppdateringar hämtas, utan detta felmeddelande fortsätter att visas ska du läsa Norton AntiVirus anger att definitionerna är för gamla, men LiveUpdate anger att det inte behövs någon uppdatering i stället för det här dokumentet.
          man ska ställa klockan rätt...den går rätt
          Om du kör LiveUpdate och det inte lyckas, ser du att en länk finns med i felmeddelanderutan, "Klicka här för mer information om felet", enligt bilden i följande exempel. Klicka på länken och följ instruktionerna i dokumentet i kunskapsdatabasen: Den länken finns inte


          --------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 22-01-2007, 22:15
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          Under texten som säger att du ska ställa om klockan finns det en länk What if this didn't work. Kollade du den?


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          Floppy
          Inlägg 22-01-2007, 22:15
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem sedan:
          20-05-2005
          Medlem nr: 5 838



          CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 22:15)
          Under texten som säger att du ska ställa om klockan finns det en länk  What if this didn't work. Kollade du den?

          blink.gif rolleyes.gif ...näpp...ska genast kolla in den...

          Ska köra det programmet snart...håller på att virus scanna datorn just nu...å då går det så långsamt....tänkte ifall om det lyckats ta sig in nått virus...


          --------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

           
          Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 22-01-2007, 22:18
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem sedan:
          22-04-2004
          Medlem nr: 3 363



          Tyvärr Floppy kan jag inte hjälpa dig sad.gif Men jag själv har haft problem med Symantec, ringde svensk support hamnade i Iran eller något liknande blink.gif Och där försökte de hjälpa mig på knagglig svenska. När det inte lyckades så avbröt de samtalet. Jag fick ta till "expert hjälp" en datatekniker fick ordning på datorn, och sedan skyndade jag mig att avinstallera eller liknade, i allafall så bytte jag till annat antivirus. Döm om min förvåning när de efter ca 3-4 dagar kom ett E-mail där jag uppmanades att betala in ett belopp till ett konto i USA (!) för "uppdatering(! ohmy.gif ) Nä alldrig mer symantec mad.gif


          --------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album


           
          Citera
          Floppy
          Inlägg 22-01-2007, 22:22
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem sedan:
          20-05-2005
          Medlem nr: 5 838



          ohmy.gif ...okej...vad otrevligt... mad.gif sad.gif ... jag såg att support via chatt, e-post var gratis men däremot tog de 275 spänn tror jag för telefon support...det tycker jag är för j***ligt...här betalar man för en produkt och så måste man betala ännu mer för att få skiten å fungera... mad.gif
          Nä...jag har inte råd att avsluta mitt...så jag fortsätter å köra vidare på mitt...men jag har en god vän som är super haj på detta tekniska...så jag får ta med mig burken till honom om det inte löser sig...


          --------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 22-01-2007, 22:25
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          Har haft mycket få problem med Norton Internet Security (Ghost däremot är en helt annan femma!) och inga problem alls med Symantec support, så jag är nöjd.

          Fast det är först denna versionen jag tycker är snabb och smidig. Tidigare var det riktigt besvärliga, tungrodda saker som tog mycket kraft från datorn.


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          Floppy
          Inlägg 22-01-2007, 22:28
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem sedan:
          20-05-2005
          Medlem nr: 5 838



          CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 22:25)
          Har haft mycket få problem med Norton Internet Security (Ghost däremot är en helt annan femma!) och inga problem alls med Symantec support, så jag är nöjd.

          Fast det är först denna versionen jag tycker är snabb och smidig. Tidigare var det riktigt besvärliga, tungrodda saker som tog mycket kraft från datorn.

          Jag har haft Norton i ca 4-5 år nu och aldrig haft problem tidigare...så jag får väl vara liiiite nöjd iaf med dem... wink.gif smile.gif ...men ibland så får man svära lite...men nu ska jag nog ta och titta lite på tv så länge och vänta på att virus scanningen ska bli klar...


          --------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

           
          Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 22-01-2007, 22:31
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem sedan:
          29-08-2006
          Medlem nr: 8 505



          Det enda jag inte riktigt tycker om med Internet Security är brandväggen som kan kännas övernitisk (i den mån det är möjligt med en brandvägg) men framförallt går den inte att konfigurera så detaljerat som jag vill. Der as antivirus tycker jag däremot är toppen med skydd för allt från root kit och maskar till vanliga virus mycket annat. Framför allt är 2007-versionen toppen, den är både snabb och effektiv.
          Ghost tycker jag är en livräddare och version 10 är toppen. Goback hatar jag däremot, och deras backupprogram har jag liggande i hyllan utan att ha testat det.

          Supporten tycker jag är väldigt bra, men kan ju bero på att jag struntar i telefonsupport (eftersom jag aldrig har trött på ett enda företag någonsin som har en telefonsupport som varit bättre än värdelös). Symantecs onlinesupport tycker jag är jättebra och de gånger jag har mailat om problem har jag fått svar både snabbt och rätt.


          --------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.
           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 22-01-2007, 22:31
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          CITAT (Floppy @ 22-01-2007, 22:28)
          CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 22:25)
          Har haft mycket få problem med Norton Internet Security (Ghost däremot är en helt annan femma!) och inga problem alls med Symantec support, så jag är nöjd.

          Fast det är först denna versionen jag tycker är snabb och smidig. Tidigare var det riktigt besvärliga, tungrodda saker som tog mycket kraft från datorn.

          Jag har haft Norton i ca 4-5 år nu och aldrig haft problem tidigare...så jag får väl vara liiiite nöjd iaf med dem... wink.gif smile.gif ...men ibland så får man svära lite...men nu ska jag nog ta och titta lite på tv så länge och vänta på att virus scanningen ska bli klar...

          Absolut, svära måste man få på datorn biggrin.gif

          Fast jag tycker nog Microsoft support är den bästa jag haft med att göra. God tvåa är D-Link och därefter Symantec.

          Novell, Sun och Cisco däremot är inte fullt lika tjänstvilliga. Spö ska de ha smile.gif

          Dessvärre har jag aldrig träffat en suportavdelning som inte haft vett att ta betalt för sig, så det får vi nog acceptera eller hjälpa varandra ur kniporna smile.gif

          Jag föredrar att vi hjälps åt gratis än att vi matar supporten med surt förvärvade slantar

          rolleyes.gif


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 22-01-2007, 22:33
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          CITAT (Fizzgigg @ 22-01-2007, 22:31)
          Det enda jag inte riktigt tycker om med Internet Security är brandväggen som kan kännas övernitisk (i den mån det är möjligt med en brandvägg) men framförallt går den inte att konfigurera så detaljerat som jag vill. Der as antivirus tycker jag däremot är toppen med skydd för allt från root kit och maskar till vanliga virus mycket annat. Framför allt är 2007-versionen toppen, den är både snabb och effektiv.
          Ghost tycker jag är en livräddare och version 10 är toppen. Goback hatar jag däremot, och deras backupprogram har jag liggande i hyllan utan att ha testat det.

          Supporten tycker jag är väldigt bra, men kan ju bero på att jag struntar i telefonsupport (eftersom jag aldrig har trött på ett enda företag någonsin som har en telefonsupport som varit bättre än värdelös). Symantecs onlinesupport tycker jag är jättebra och de gånger jag har mailat om problem har jag fått svar både snabbt och rätt.

          Just det ja, Goback hade jag ju glömt!!!

          Vilket &/¤&%¤&% skräp!!!! mad.gif mad.gif mad.gif

          Det var det jäkla programmet som fick min gamla dator att begå harakiri och göra sig oanvändbar i en evighet!!!

          Å så förbannad jag var då!


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          Floppy
          Inlägg 22-01-2007, 22:34
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem sedan:
          20-05-2005
          Medlem nr: 5 838



          Håller fullkomligt med där LadyG...
          Jag skulle ha skrivit in här och frågat först innan jag satt i kö hos symantec...då hade nog problemet varit löst redan...med tanke på den goda supporten och kunskapen här wub.gif


          --------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 22-01-2007, 22:35
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          CITAT (Floppy @ 22-01-2007, 22:34)
          Håller fullkomligt med där LadyG...
          Jag skulle ha skrivit in här och frågat först innan jag satt i kö hos symantec...då hade nog problemet varit löst redan...med tanke på den goda supporten och kunskapen här wub.gif

          Dom hann väl inte börja debitera något väl? För du fick ju ingen hjälp från dem, då ska du inget betala tycker jag.


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 09:13
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon