Medlem
Antal inlägg: 2 325
Medlem nr: 1 786
Vi var ju några stycken som tyckte det skulle vara kul att träffas, kanske ordna lite växtloppis. jag tycker det hade varit bra om vi kunde ha det typ mitt i Skåne så att alla har ungefär lika långt. Kom med ideer..
Medlem
Antal inlägg: 400
Medlem nr: 6 987
CITAT (stennie @ 28-02-2007, 10:32)
Vi var ju några stycken som tyckte dey skulle vara kul att träffas, kanske ordna lite växtloppis. jag tycker det hade varit bra om vi kunde ha det typ mitt i Skåne så att alla har ungefär lika långt. Kom med ideer..
Hejsan!
Jag tycker oxå det hade varit superkul! Man kanske kan försöka "fjäska" lite med herrarna på Odla, så vi kan få en rundvandring i deras vackra plantskola.
Medlem
Antal inlägg: 2 325
Medlem nr: 1 786
Det låter ju som en bra idé. Vi får väl se hur många som vill haka på och sen kolla med Göran och Ingemar när det hade varit lämpligt. Vilken tid skulle vara bra, jag tycker någon gång i Maj.
Medlem
Antal inlägg: 400
Medlem nr: 6 987
Vem vet, vi kanske kan kopiera den metoden som Allt om Trädgårds-forumister använder när dom träffas? Dom som bor i närheten (av valt utflyktsmål) ordnar kartor, vägbeskrivningar och så bestämmer man ett par ställen som ska besökas (ex plantskolor, någon medlems trädgård). Sen träffas man på angiven "start-plats" och kör sedan tillsammans runt och tittar på dom olika ställena och umgås efterhand. På så sätt har alla plats för inköp och växtbyten. Sen fikar man antingen medhavt eller på något ställe där man kan köpa mat.
Jag har förvisso bara varit med en gång, men det var jättekul!!! Man lär ju känna varandra lite mer, man får se lite omgivningar, man tittar i varandras trädgårdar och förundras/blir avundsjuk och ger råd. Dessutom brukar dom här träffarna avslutas med lite enklare växtloppis.
Medlem
Antal inlägg: 280
Medlem nr: 5 149
Ja det var därgör jag skrev 5-6 pers...... beroende på hur mycket plats som behövs till plantor. Kanske ska skriva 4 pers....och ta ut baksätet, så blir det rejält med lastutrymme