Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
jo har ni några smarta förslag till skydd framför mina hyllor.....armaturerna har ju inget skydd runt sig så lyset är överallt så här ser det ut nu blandat_06_274.jpg ( 955.5k )
Antal nedladdningar: 35
det ser kanske inte så ljust ut nu på bilderna men det är taget på natten men det känns som att man stirrar mot solen hela dagarna vad tycker ni det måste ju var något som gör att jag lätt kommer bakom....så jag kan fixa med sådderna
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
Så här gjorde jag med min senaste "skapelse".
Bokhyllan i vardagsrummet blev utrustad med skärmar av kartong......Inte så snyggt men effektivt.
Det är här jag ska ha sådden av ettåringar när pellisarna kan klara sig med ljuset från fönstren.
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
Medlem
hm ja det var smart problemet här ar att lysrören sitten inte fast "under" hyllan dom hänger lösa...så jag kan nog inte fästa någor på dom
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
Mina "skärmar" sitter inte heller fast. De ligger lösa på hyllplanet över så det är böckerna som håller dom på plats.
Går det inte att fästa någon slags avskärmning på själva ställningen?
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
Medlem
hm ja
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
Medlem
Antal inlägg: 1 730
Medlem nr: 5 838
Bra fråga Malin...den där nöten har jag också försökt lösa... Så ditt tips Anki är suveränt...det ska jag 'tjyva'... har ju mina sådder i vardagsrummet brevid tv...så ni kan ju förså hur jobbit det är att sitta å titta på tv på kvällen...
Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Kunde man kanske sätta en gardinstång eller något på hyllan och ha draperier/gardiner som går att dra för om man vill slippa se ljuset? Det finns ju sådan där fjädervajer som är plastklädd som kanske skulle funka med? Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
Medlem
Antal inlägg: 1 730
Medlem nr: 5 838
Jo jag tänkte på det också men kom på att det kan bli liiite för varmt för sådderna... med Ankis pappkartong-bitar-idé så tror jag inte att man 'stänger' in värmen på samma sätt...
Medlem
ja jag sitter och tänker nu på någon skärm vägg eller så...nåt billigt att bara ställa framför vet inte var man hittar sånt bara
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
Medlem
ja det får inte repa parketten mer än jag redan har gjort så...hemmabygge vet jag inte eller hm ja
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
Mitt förslag är ugnsfolie av aluminium. Den kan du lägga och direkt på armaturen, den tål ju värme så det är ingen brandrisk. Den går lätt att forma så ett ljuset riktas dit du vill ha det, nedåt mot växterna. Tjusigt är det väl inte, men enkelt. Bifogar en bild. Kanske som en temporär lösning i alla fall? lampa_med_folie.jpg ( 64.78k )
Antal nedladdningar: 27