Amputeringssjukan har härjat i flera år i våra trädgårdar, men jag tror att ett mer generellt trädgårds- och hemfixarintresse, understött av TV och tidningar, gjort problemen värre på senare år. Kombinerat med motorverktyg blir det ett för träden farligt recept. (Motorverktyg är måhända bra, men används generellt i allför stor omfattning). (Tips till alla : Läs gärna förresten
Kvinnor kan som lätt berör ämnet onödiga maskiner)
Hade planer på att ta kort på skräckexempel och lägga ut på nätet, men det föll på min egen lathet, att det är så deppigt med stympade träd, samt på att jag är rätt mån om att inte hänga ut identifierbara personer. Och alla vet ju att man kan identifieras efter hur ens trädgårdsträd ser ut.
Hemmavid har ett industriområde byggt på en fordom vacker åker. För att folk ska tvingas se de fula *censur*försäljaranläggningarna, och annat trams som byggs där och som inte genererar ett enda nytt jobb eller annat vettigt, så har fina träd kapats mellan Stora Vägen och industriområdet. Bland annat ett fint äppelträd. Om man läser planen för området, som kommunen utarbetat, så står det att det SKALL vara träd och buskage mellan "industrierna" och vägen, 30 meter "karantän" mellan väg och bebyggelse. Men så blir det ju inte. Istället har krämarna slängt upp stängsel och staket. Inte 30m från vägen, snarare 3m. Och lampor. Till förbannelse. När jag får mer tid över ska jag rapportera dem till vägverket, eller vem som nu ansvarar för vägen, för man får inte ha metallstolpar så nära vägen.
Redigerat av Pirum: 20-03-2007, 19:51