Växthuset är främst tänkt för odling. särkilt av Kerstins favoritsaker: tomater, meloner, aubergine, chili etc

Men det skulle ju vara trevligt men ett litet bord och en bekväm stol så att man kan titta på natthimlen där! Så mycket förodling blir det nog inte, på vintern och våren befinner jag mig 65 mil från växthuset....
Problemet är egentligen prisskillnaden. Ett växthus med måtten 3,09x7,53 kostar drygt 25.000, behåller man samma antal kvadratmeter men ändrar formen till 3,80x6,04 stiger priset till 32.000 och vill man ha samma yta men med måtten 4,57x5,30 så kostar det 34.000.....Är formen värd så mycket mer pengar?
Jag lutar nog åt det långsmala, det är kanske som Katti säger, man kan nyttja ytan maximalt. Och vem vet, kanske blir det plats för perennflak också en vacker dag! (Verkar bara så svårt - alla dessa sorter att välja mellan och hur tusan kombinerar man en rabatt så att den blir fin????

)
Tänkte jag skulle vara lite smart och beställa innan den 28 mars, då får man en förhöjning på 20 cm utan prisskillnad!