CITAT (Gita @ 26-04-2007, 16:06)

Sa Du inte att Du inte hade råd om Du inte fick bidrag?
Så uppfattade jag Ditt inlägg.
Gita
Jo, det stämmer men det utesluter väl inte att jag ska ta lån?
Att behöva bidraget är inte samma sak som att finansiera rubbet med det, eller hur?
Starta-eget-bidragen är till för att man inte ska behöva ta ut pengar ur firman till sin egen försörjning under den första perioden, för att firman ska få en chans att bli bärkraftig. Den typ av verksamhet jag tänkt starta upp har en startbana på flera månader (om inte mer) innan den kan börja generera någon form av inkomst.
Detta innebär att jag behöver starta-eget-bidraget för att inte svälta ihjäl den första tiden.
Utan bidraget kommer jag att behöva plocka ut pengar ur firman som jag behöver för firmans utveckling, vilket innebär att fiman går omkull.
Alternativet är att jag ökar på lånet med samma summa som starta-eget-bidraget men därmed ökar också mina månatliga kostnader och riskerna ökar. Det har jag inte råd med.
Så, summan av kardemumman, jag behöver bidraget, jag får troligen inte bidraget, jag måste nu kontakta en hel massa folk som är involverade i detta o tala om att det blir inget. De behöver inte leverera, lokalkontraktet ska inte skrivas på, lånelöftet från banken kan kastas, etc.
Jag ber högeligen om ursäkt för att jag tycker att det känns tungt.