Nu vet jag inte hur stor din rabatt är så vissa av mina förslag blir kanske för stort, men det är bara att läsa och gallra bort det som inte passar.
Hortensia, stockrosor och höstflox hör till de som jag misstänker inte får plats,
kanske samma med astillbe men den finns ju i olika höjder och både röd och vit. blommar i juni-juli, men har blomställningar som kan sitta kvar sen också. Dessutom har den röda gärna rödaktiga stjälkar
Vit rudbeckia, blommar ju som din röda
dagliljor som finns i många färger och jag har sett härligt mörkröda, blommar väl oftast i juni
olika blåklockor, campanulor, som finns i både blått och vitt och olika höjder, vissa av dem blommar om hela sommaren från tidigt i juni
Jag har en perenn fuchsia som heter mag Alba, men i ärlighetens namn går den lite i svagt rosa
Bollvivor och andra vivor som blommar tidigt, maj
När man funderar över riktigt röda perenner så tar det slut ganska fort i hjärnkontoret, men jag har två. Båda blommar juli-aug, men lobelian även under hösten.
Den perenna lobelian. Det är inte de främre röda som är praktsalvia och är en sommarblomma, men de två lite högre som står på sidorna
Kopia_av_60_röda_hörnan.JPG ( 442.17k )
Antal nedladdningar: 49Sen är det fingerörten. Min drar lite åt gult i kanterna, men det finns olika sorter, även vit.
Kopia_av_071_fingerört.JPG ( 283.38k )
Antal nedladdningar: 50