Ringde till butiken idag, han hade aldrig hört talas om det här och han hade sålt massor med såna klippare som ingen klagat på. Han frågade serviceteknikern och de kom fram till att han skulle komma ut hit och titta på den.
Nu har serviceteknikern varit här och samma sak hände för honom. Anledningen??? Jo, klipparen är för klen för våran täta och fina gräsmatta

Jag som trodde/tyckte vi hade en skitgräsmatta men enligt honom var den jättefin, han hade aldrig sett en så tät gräsmatta
Han provklippte på lägsta och då stannade den (gräsmattan är klippt för ca 2 dar sen). Sen klippte han ner det till hälften av vad det var nu och provade lägsta igen och den stannade ändå. Den klarar alltså inte ½-1 cm gräs.
Stigan vi har nu är inga problem att klippa på lägsta med, den har aldrig stannat. Han fick prova den också och märkte skillnaden. Han var helt förvånad att det blev såhär.
Han förstod i alla fall att vi inte kunde behålla den här som det var. I så fall skulle vi behöva klippa 3 ggr på samma ställe för att komma ner på lägsta och det har vi varken tid eller lust till när vi har småbarn och heltidsjobb båda två. Vi vill kunna göra som vi har gjort med Stigan och lämna det upp till 1 vecka och sen klippa på näst högsta läget och sen på näst lägsta utan att maskinen ger upp efter några meter. Men det kanske inte går med Husqvarnas maskiner.
Självklart ska vi få byta, han skulle fixa nåt bra sa han. Vi ska byta upp oss ett snäpp till nästa med kraftigare motor och bredare klippbredd. Nackdelen blir ju att den blir tyngre men det är ju inget att göra åt. Hoppas den är bättre bara, det tror jag inte förrän jag ser det