Medlem
Antal inlägg: 982
Medlem nr: 8 942
Efter ett år så är det återigen knökfullt i fönstren, och jag bara måste börja utnyttja luftutrymmet ovanför fönsterbrädorna Men vilka av krukväxterna ska få bli ampelväxter? Egentligen borde jag kanske fråga om det finns någon växt som absolut inte tolererar det.... Vad tror ni ? Har streppar, chiritor, orkideér mm att välja bland.
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelicai zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo
Medlem
Antal inlägg: 10 192
Medlem nr: 10 539
Har för mig att jag sett i ngns album här ( eller kanske på annat ställe) någon som satt en hylla tvärs över fönstret och på det sättet fått upp fler växter.
Medlem
Antal inlägg: 982
Medlem nr: 8 942
Okej, då ska jag fundera på orkideérna . Fast frågan är om det inte blir lite dåligt med luftfuktigheten där uppe i luften? Får i så fall fixa ett fat med stenar och vatten i närheten... Hur nu det ska gå till .
Det där med hyllor tvärs över fönstren har jag också tänkt på, det ser snyggt ut . Fast det fungerar nog inte i vardagsrumsfönstret, det finns knappt något att fästa hyllorna i i mitten. Och jag vill ju inte att hyllan ska braka rätt ner på de blommor som står kvar på fönsterbrädet . Fast det kanske går att ha så på övervåningen .
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelicai zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo