CITAT (Siv i Bollnäs @ 01-11-2007, 17:40)

Bra tips man har fått här tycker jag! Jag har varit inne på Internet och tittat på de här rekommenderade programmen, men det jag undrar över är om man verkligen klarar sig med standardversionen av Foxit? Ibland behöver man göra ändringar eller rentav rätta stavfel och annat i tillsända annonser och liknande, och det går väl inte med gratisprogrammet???
Betr. Media-Convert så behöver man tydligen inte installera något i sin egen dator utan skicka informationen direkt till dom. Men hur går det egentligen till? Jag har tryckt ut den svenska versionen av vad som stod på skärmen, men fattar inte riktigt hur själva omvandlingen går till - var ska man skriva in önskat ut-format t ex? Eller räknar dom ut själva vad som passar? Dom vet ju inte vad jag har? In-formatet verkar det ju som dom skulle kunna känna av automatiskt.
Med hopp om fortsatt tålamod från skribenterna här på forumet!
Siv

Du laddar upp en fil, från filändelsen (t ex .pdf) kommer media-convert att gissa vad det är för format på din fil. Sedan kommer den längre ner på sidan att visa vilka format du kan konvertera det formatet till.
Ex:
.pdf kan konverteras till .txt, .rtf, .ps, .swf
.flv (flash video t ex från YouTube) kan konverteras till .wmv, .avi, .mov och en massa andra format.
Konverteringen kommer inte alltid att fungera problemfritt, man kan ju t ex skapa .pdf dokument på många olika sätt. Texten i ett .pdf dokument kan antingen bestå an fonter, eller av grafik osv.
Vill man inte konverter på nätet, så finns det många sätt att göra det på den lokala datorn, men det blir lite mera komplicerat.