CITAT (uno @ 09-08-2003, 00:09)
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 08-08-2003, 00:24)
Todeloo,
Jag betvivlar inte att servicen och bemötandet är bra hos alla firmor.
Kanalplast - jaaa - det är den nya bredkanalande som är intressant, just för att kunna se in och ut samt för det estetiska, de tvåvi redan har är 4 & 6 mm plast. Det finns även andra mer genomskinliga plastsorter på marknaden numera. Just nu är det nog Jonslund som leder ligan här för snygga växthus etc - så det är kanske dem vi kommer att fortsätta att prata med. Man kan få hemskt mkt anpassat.
Har haft kanalplast själv på växthus i snart sex år. Det håller vad det lovar. Att bubbelplast samt glas kan vara ett bra alternativ till plast och bubbelplast i tjockare utförande i mellan och norra Sverige ställer jag mig enormt tvivlande till. Classicum må ha bra försäljare men u-värdenkan de itne prata förbi när det gäller kallare nejder. De talar ju sitt tydliga språk.
Ja - Helios retro . Snyggt växthus för ca 75 000 i tio kvm utförande och glas. Det får man många Euro Serre i samma storlek för ifårn Willab. Cirka fem stycken *LOL*!!!!!!!!
Lofvet - Du måste ha en fläkt i växthuset - ur är det med ventilationen för övrigt? Även med glas måste man ha en fläkt - de är basutrustning och ingen nackdel med kanalplasten- utan mera 'så är det' :-))) luften åste röra sig och förnyas hele tiden.
Vi har ingen nämnvärd grogrund för mögel å svamp i kanalaplastväxthusen, men man måste ju göra rent varje år -även med glas måste man putsa å hålla rent , 1 - 2 ggr per år.
Återkommer när jag ha tittat närmre. besvikelsennu är ju att Kubex inte hadeen bättre broschyr att komma med - så nu är det Classicum, Willab, samt Jonslund som ahr skickt bra mtrl.
Hälsar ingrid
Hej Ingrid
Inte är det 75.000 för tio m2. Det var värst vad negativ Du är till Classicum.
ca. 55.000 för 17m2. 2 meter i sidohöjd och en härlig bredd - 3.83 meter.
Läckra smala glas lackerade i en passande färg. Dessutom avgår 10% i år.
Svårigheten tycker jag är att det knappt finns något växthus med minst
30 graders taklutning,
En sommarnattshälsning
Uno
Pris-citat direkt ur prislistan för ett Helios victorian Retro:
Ok...... ett 2,360X3,100 mm kostar 55 695 kr. Mindre alltså- den storleken jag vill ha ca tio . Tillkommer frakt. Såg fel på storleken i prislistan - LOL - tjugotusen mindre pengar, som hittat! Jag får fortfarande någre Euro-serre växthus för den hehe....
Helios Victorian kostar i 4 mm enkelglas för 9,6 kvm 27 995 , detta är exklusive skjutdörr å fönster. Och frakt.
Helios3,100 x 3,100 m 4 mm enkelglas kostar )9,6 kvm kostar 19995 kr exklusive frakt.
Får man andra prisuppgifter på plats?
Uno - undersök Jonslund med - det är ju de som har gjort delar av Fjärilshuset i trädgårdsföreningen. Där får jag nästan TVÅ Jonslund för ett helios victorian retro.
har inga åsikter om taklutningen - www.florum.nu är ju en annen firma att udnersöka med :-)
jag är intresserad av ett flackt tak men det är nog ett specialanpassat special snart hembygge det blir här - om ett par år LOL - man skall ju ha tid med!
Nu skall jag sussa och drömma vidare. Sista ordet är itne sagt och sista lösningen är itne hittad heller ;-))))))
hembyggestanken rycker närmre. har Du bestämt dig Uno för modell ännu?
Kvällsliga hälsningar ifrån ingrid