Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755
Jag är också med av samma anledning som Boxer och för att jag då och då med gott samvete ska kunna ta del av deras tjänster. Så jajjemen, och dessutom firar jag både jul och påsk utan att för den skull vara troende. (Fast barnatron finns nog kvar långt därinne.)
Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751
Gick också ur i unga år, i mitt fall för att markera mot min krstna familj. Bodde i 20 år i en mindre by, där kyrkan betydde mer. Sjöng i kyrkokören och ångrade lite att jag gått ur. Att gå med igen kändes dock som ett för stort steg. Skulle gärna betala en slant för att stötta de kyrkliga byggnaderna, men inte till religiös förkunnelse. Mvh Anders
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Vad jag röstade på behöver jag väl knappast berätta. Jag saknar dock 2 alternativ fast inte för min egen del: Är med men inte av religiösa skäl och Är inte med men är religiös.
Undrar bara så lite lätt vad som skulle hända med medlemsantalet om alla blev avregistrerade och dom som ville vara med tvingades ansöka igen. Som en fullständig skilsmässa från staten.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891
just nu verkar odlaiterna vara mer oreligiösa än riksgenomsnittet! eller så tillhör vissa av de som säger nej andra samfund men är inte dubbelanslutna.
Medlem
Antal inlägg: 776
Medlem nr: 7 076
Är medlem men vet egentligen inte varför för jag är inte troende. Däremot så brukar vi ibland fara på julottan för det är så stämningsfullt och så sjungs det julsånger och så