Medlem
Antal inlägg: 494
Medlem nr: 8 480
En macka som jag imellanåt blir så sugen på är knäckemacka, prickekorv eller salami, rödbetsallad, tomatskivor och aromat. Har ingen aning om varifrån jag fått ihop den kombinationen.
Salladsblad rikligt med gravad lax skivad kokt kall potatis, skivad kokt ägg gurka och tomat i tunna skivor några klickar löjrom eller svart kaviar (stenbitsrom) ev ringla över lite gravlaxsås
Knäckebröd (sportbröd) bre på smör sedan rejält med Kalles kaviar och överst skivad kokt kall potatis.
Jäklar vad hungrig jag blir, det är världens godaste macka, på husmans eller tunnbröd... Fast jag har kaviaren överst
Jag fick för mig... för mååånga år sedan... att Husmans smakade för sött... bytte till Sportbröd och har inte ångrat mig.
Har nyss ätit smörgåstårta med massor av lax och annat gott. (dillkvistarna kom på plats efter fotot togs) smörgåstårta_17_11_07.jpg ( 175.11k )
Antal nedladdningar: 30
Medlem
Antal inlägg: 4 016
Medlem nr: 10 798
Åh den såg härlig ut!
Jag gillar sportbröd åxå, men föredrar nog husmans om jag måste välja, eller leksandsknäcke. Men har du testat Wasa´s solruta med quinoa? Smakar ungefär som sportbröd, men med en liten aning seghet. Supergott!
Jag gillar sportbröd åxå, men föredrar nog husmans om jag måste välja, eller leksandsknäcke. Men har du testat Wasa´s solruta med quinoa? Smakar ungefär som sportbröd, men med en liten aning seghet. Supergott!
Nä den har jag inte sett på hyllorna... däremot testade jag den med Havre en gång... den var inte god.
Medlem
Antal inlägg: 2 458
Medlem nr: 5 087
När jag fikar på biblioteket brukar det finnas goda måltidssmörgåsar med sallad/tomat/skivat kokt ägg/matjessill. Eller skivad leverpastej/inlagd gurka/tomat.
Annars kan man ju göra en fin smörgås med räksallad, ägg, gurka och en citronskiva.
Medlem
Antal inlägg: 263
Medlem nr: 12 888
Min favorit är nog med rostbiff, remoladsås och rostad lök, sedan är en rejäl räkmacka inte fel, eller skivbar leverpastej med knaperstekt bacon... Jösses vad hungrig jag blir, har inte ätit middag är.