CITAT (Pirum @ 18-11-2007, 15:51)

Forumtroll och forumtroll. En del ligger nog i betraktarens öga, men att retas lite bland då och då (om så är fallet) kvalificerar en inte till att utnämnas till troll. Troll är, som nämnts tidigare i tråden, starkt förknippat med en provocerande och förstörande verksamhet. Ofta personer som är helt uttråkade och bara går in för att jävlas och få respons för att boosta sitt förkrympta ego. Gärna genom att ta till personangrepp etc. Jag har blivit kallad det ena och det andra på internetforum, och innan det på BBS-forum, det mesta rinner av mig som vatten på en gås, men forumtroll har jag som tur är aldrig blivit kallad - för det är en av de grövsta internetförolämpningar jag kan tänka mig. Men kommer det från folk jag inte känner eller respekterar så hade det nog passerat rätt ok det också.
Men är det inte provoserande att vilja bli av med alla kyrkor?,vi har religionsfrihet i det här landet. Om man nu tycker som forumstrollet så kan man väll hålla det för sig själv, och inte propagera för att religioner skall avskaffas.